I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

DormyarningeKent skrev: 03 sep 2020, 20:51 Alla delar (huvud, skaft, grepp) byggs i Asien förutom några få som byggs i USA sen fraktas de till Europa där de har fabriker som bygger ihop alla delar. Dessa fabriker ligger mestadels i Skottland och England.
De bygger ihop alla ordrar från hela Europa.

Först gör alla märken en prognos för hur mycket de tror ska sälja och nu har problemet var fel prognos för alla har sålt så in i helvete mycket mer än vad någon hade kunnat drömma om.

Sen är det många transporter som ska funka och många företag som är involverade. Både fabriker och transporter har varit permitterade och alla sliter som djur för att leverera så snabbt det bara går.

Hoppas jag kunnat svara på några av frågorna iaf.
Vill ni se hur det går till i fabrikerna finns lite Youtube klipp att söka på. Tex mizuno har en vet jag.

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Finns det något företag som tillverkar klubbhuvuden i usa som säljs på dormy?
GolfarnDan
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 jan 2017, 16:05
Ort: Varberg

Niklas skrev: 03 sep 2020, 13:58 Idag känner jag absolut ingen sug efter att spela golf. Tror inte jag känt så de senaste tre åren, men nu är golflusten helt borta. Det konstiga är att det inte p.g.a. av någon formsvacka eller så. Sänkt mitt hcp två gånger av de senaste tre rundorna.

Men när man tittar på bokningsläget i helgen och det är bokat fyrbollar från 7:00 till 17:00 känner iaf inte jag något sug. Borde inte folk ge upp när vädret blir sämre? Dessutom har jag spelat alldeles för mycket golf i år eftersom man inte kunnat göra så mycket annat och några inställda resor.

Jag vet ju också att det inte är så många rundor kvar i år och när det är januari ångrar man varenda runda man inte spelade.

Någon annan som känner tappat sug i perioder icke-relaterat till form?

Jag har provat fler banor än någonsin och blandar spelformer, men spelar inte så stor roll. Är det nu jag borde köpa nya klubbor?
Får också dippar i golfsuget vilket jag tror beror på (iallafall för mig) att jag jobbar på golfbanan och att det då helt enkelt blir för mycket tid där, speciellt med en sån här säsong med mycket spel och slit på våra banor vilket leder till långa dagar.

Köpte nyligen några hickoryklubbor och det har verkligen ökat suget för mig igen genom att bryta mönstret eller vad man ska säga. Blir lite som att börja om med golfen på nytt.
WITB
Driver: Cobra F7+ 8˚
Spoon: Cobra F7 14,5˚
Järn: Wilson FG Tour V6 J3-5, Wilson FG Tour 100 J6-PW
Wedgar: Titleist SM7 52˚, 56˚ och 60˚
Putter: Odyssey Stroke Lab Double Wide
Boll: Titleist Pro V1
Hcp: +0,8

Bästa Rundan: 61(-9) 2017/04/02
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Harry skrev:
DormyarningeKent skrev: 03 sep 2020, 20:51 Alla delar (huvud, skaft, grepp) byggs i Asien förutom några få som byggs i USA sen fraktas de till Europa där de har fabriker som bygger ihop alla delar. Dessa fabriker ligger mestadels i Skottland och England.
De bygger ihop alla ordrar från hela Europa.

Först gör alla märken en prognos för hur mycket de tror ska sälja och nu har problemet var fel prognos för alla har sålt så in i helvete mycket mer än vad någon hade kunnat drömma om.

Sen är det många transporter som ska funka och många företag som är involverade. Både fabriker och transporter har varit permitterade och alla sliter som djur för att leverera så snabbt det bara går.

Hoppas jag kunnat svara på några av frågorna iaf.
Vill ni se hur det går till i fabrikerna finns lite Youtube klipp att söka på. Tex mizuno har en vet jag.

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Finns det något företag som tillverkar klubbhuvuden i usa som säljs på dormy?
Jag har inte riktigt koll på alla fabriker måste jag erkänna men tror att scotty cameron bara har fabrik i Kalifornien men kan absolut ha fel BildBild
#brakillgissning

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag är det tävlingsdags. Går ut i första bollen 09:00. Först lite uppvärmning.

Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

svingit skrev:Idag är det tävlingsdags. Går ut i första bollen 09:00. Först lite uppvärmning.

Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spelade Johannesberg igår, mysig bana! Hål 16 (tror jag) var knepig från tee..


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Sullanos skrev:
svingit skrev:Idag är det tävlingsdags. Går ut i första bollen 09:00. Först lite uppvärmning.

Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spelade Johannesberg igår, mysig bana! Hål 16 (tror jag) var knepig från tee..


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Ja, hål 16 ska man över ängen som är out of bounds.


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

svingit skrev: 05 sep 2020, 07:18 Idag är det tävlingsdags. Går ut i första bollen 09:00. Först lite uppvärmning.

Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Inte dåligt att stå på rangen så långt innan du ska gå ut. Hinner du inte bli stel igen?
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Harry skrev:
svingit skrev: 05 sep 2020, 07:18 Idag är det tävlingsdags. Går ut i första bollen 09:00. Först lite uppvärmning.

Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Inte dåligt att stå på rangen så långt innan du ska gå ut. Hinner du inte bli stel igen?
Var klar en kvart innan jag skulle slå ut. Är inte så att jag står och matar slag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag spelade jag tävling och resultatet blåste bort. Banan var uppsatt för Tourtävlingen som ska spelas på tisdag nästa vecka. Johannesberg Open som den heter. Tävling för damproffsen. Banan var svårt uppsatt med jobbiga flaggplaceringar samt toksnabba greener då dom vältat dom ordentligt. Sen blåste det 1-13 m/s nästan konstant. Utslagen var bra förutom på 16:e där jag slog out och hade 8 slag på hålet. Inspelen och puttningen lämnade en hel del att önska idag. Hade fyra treputtar. Avslutade iaf med birdie på hål 18 (par 5) med ett bra utslag och ett helt ok andra slag och en chip över bunker upp på green och en putt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

svingit skrev: 05 sep 2020, 13:16
Harry skrev:
svingit skrev: 05 sep 2020, 07:18 Idag är det tävlingsdags. Går ut i första bollen 09:00. Först lite uppvärmning.

Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Inte dåligt att stå på rangen så långt innan du ska gå ut. Hinner du inte bli stel igen?
Var klar en kvart innan jag skulle slå ut. Är inte så att jag står och matar slag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kör du ingen puttning/närspel innan?
Skriv svar