I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Sandstream skrev: 02 sep 2020, 14:19
MaxP skrev: 01 sep 2020, 14:51Alla klubbtillverkare har haft problem under säsongen 2020 med tillgång och efterfrågan.
Men TMs klubbor tillverkas väl i Kina och där verkar det vara full fart igen? :)

Hörde att Titleist stängde sin fabrik i Europa vilket förklarar deras leveransproblem.

Tillverkar inte Titleist sina klubbor i Asien?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Harry skrev: 02 sep 2020, 14:57Tillverkar inte Titleist sina klubbor i Asien?
Vad jag fick berättat av en säljare på Dormy så har de en fabrik i England för Europa.
Sen kan man ju fråga sig vad "fabrik" innebär? Är det kanske bara montering av klubborna som tillverkats i Asien?

Vet att mina custom TM-klubbor skickats från England.

@DormyarningeKent kanske vet mer?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

I går showade jag lite för @JohanAdministratör på Kings 8.
Det bästa inspelet han sett och applåderna ville aldrig ta slut! ;)
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Sandstream skrev: 03 sep 2020, 08:51
Harry skrev: 02 sep 2020, 14:57Tillverkar inte Titleist sina klubbor i Asien?
Vad jag fick berättat av en säljare på Dormy så har de en fabrik i England för Europa.
Sen kan man ju fråga sig vad "fabrik" innebär? Är det kanske bara montering av klubborna som tillverkats i Asien?

Vet att mina custom TM-klubbor skickats från England.

@DormyarningeKent kanske vet mer?
Tror dom bara har montering. Tror dom flesta klubbtillverkarna gör sina klubbhuvuden Asien. T.o.m pxg tillverkar sina klubbor där.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Tillverkning och montering / custom är ju 2 olika saker, stora problem när asien inte kan leverera så de kan byggas ju
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev: 03 sep 2020, 09:06 Tillverkning och montering / custom är ju 2 olika saker, stora problem när asien inte kan leverera så de kan byggas ju
Ja, så frågan är om inte Dormy-killen kallade det för "fabrik" lite felaktigt.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Idag känner jag absolut ingen sug efter att spela golf. Tror inte jag känt så de senaste tre åren, men nu är golflusten helt borta. Det konstiga är att det inte p.g.a. av någon formsvacka eller så. Sänkt mitt hcp två gånger av de senaste tre rundorna.

Men när man tittar på bokningsläget i helgen och det är bokat fyrbollar från 7:00 till 17:00 känner iaf inte jag något sug. Borde inte folk ge upp när vädret blir sämre? Dessutom har jag spelat alldeles för mycket golf i år eftersom man inte kunnat göra så mycket annat och några inställda resor.

Jag vet ju också att det inte är så många rundor kvar i år och när det är januari ångrar man varenda runda man inte spelade.

Någon annan som känner tappat sug i perioder icke-relaterat till form?

Jag har provat fler banor än någonsin och blandar spelformer, men spelar inte så stor roll. Är det nu jag borde köpa nya klubbor?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 03 sep 2020, 13:58Är det nu jag borde köpa nya klubbor?
Nya klubbor är lösningen på ALLA problem. Det borde du väl veta vid det här laget ;)

Spelar du med många olika personer eller är det samma gäng jämt?
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Alla delar (huvud, skaft, grepp) byggs i Asien förutom några få som byggs i USA sen fraktas de till Europa där de har fabriker som bygger ihop alla delar. Dessa fabriker ligger mestadels i Skottland och England.
De bygger ihop alla ordrar från hela Europa.

Först gör alla märken en prognos för hur mycket de tror ska sälja och nu har problemet var fel prognos för alla har sålt så in i helvete mycket mer än vad någon hade kunnat drömma om.

Sen är det många transporter som ska funka och många företag som är involverade. Både fabriker och transporter har varit permitterade och alla sliter som djur för att leverera så snabbt det bara går.

Hoppas jag kunnat svara på några av frågorna iaf.
Vill ni se hur det går till i fabrikerna finns lite Youtube klipp att söka på. Tex mizuno har en vet jag.

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 03 sep 2020, 14:59
Niklas skrev: 03 sep 2020, 13:58Är det nu jag borde köpa nya klubbor?
Nya klubbor är lösningen på ALLA problem. Det borde du väl veta vid det här laget ;)

Spelar du med många olika personer eller är det samma gäng jämt?
Nej, det är samma tre personer jämt. Tyvärr är alla sämre än mig och det är inte alltid så roligt. Man vill ju gärna spela med någon som är lite bättre än en själv.

Men det är alltid någon främling inbokad i bollen, så spelar ju egentligen med nya personer hela tiden. Tror det beror lite på att man nu endast kan spela en gång i veckan på helgen (möjligen två om man inte har annat som behöver fixas på helgen) och jag vet ju att det inte blir någon förbätttring av spelet och då tappar jag motivationen. Behöver de ljusa vardagskvälls-rundorna!
Hcp: ~12
Skriv svar