Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Bild

Testade Golfshot, kul med statistik. Är nöjd med fairway träffar men GIR är väldigt dåligt. Flera gånger jag hade en pw som andra slag men som vanligt får jag en draw eller tunt slag. Några puttar kunde varit bättre.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:Testade Golfshot, kul med statistik...
Jag har kört Golfshot i 2 år (tror jag) och den är riktigt bra. Kul att se hur procenten för tex par ökar, hur många puttar man har i snitt osv osv.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
trippelhej skrev:Testade Golfshot, kul med statistik...
Jag har kört Golfshot i 2 år (tror jag) och den är riktigt bra. Kul att se hur procenten för tex par ökar, hur många puttar man har i snitt osv osv.
Ja, ser bra ut och mycket lättare att fylla i än jag trodde. Det enda konstiga är att jag har 8,3% missar höger fast jag bara har haft en runda och inte en enda miss höger :? .
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Bild

Gick bra med en chip som gick i på hål 5. Hål 7 slår en hook från tee, lyckas hitta bollen och får en bra träff med j7...bollen går igenom några grenar och försvinner :shock:, hörde ingenting måste ha stannat i trädet. 21p så är annars väldigt nöjd förutom bollen som försvann på hål 7.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bild

Spöade tjejen på en kvällsrunda på Kungsängen :)

5/7 Fairwayträffar
7/9 Greenträffar
16 puttar


Skickas från min iPhone via Tapatalk
strutsboa
Inlägg: 28
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:30

Det blev en lite märklig kvällsrunda på 9-hål idag för mig. Det slutade på precis 18p och ingen sänkning av mitt 18.8 i HCP, men med tanke på att jag spred drivern extremt mycket idag (brukar vara stabil) och slog 3 utslag in i skogen så är jag nöjd med att rädda upp 18p och klara mig ifrån höjning.

3 st tripplar
1 st dubbel
1 st bogey
3 st par
1 st birdie

På nivån jag är så föredrar jag ändå att spela lite ojämnt men några bra hål, för då vet jag att kapaciteten ändå finns där om jag bara blir lite jämnare. Nu är det ju såklart en del av sporten att man slår dåliga slag, men hade jag bara klarat mig undan ett-två av mina tre slag in i skogen så hade det blivit en ganska fin sänkning. Men det kommer fler chanser! :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag var det jag som åkte på däng av tjejen. Skrapade bara ihop 13 pinnar på nio medan hon fick 18 stabila..

Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

Bild
2p från officiellt. Surt :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bana: Kungsängen Kings
Par: 71
Score: 83 slag
Poäng: 33

Puttar: 36
Fairway hits: 7/14
Greenträffar: 8/18

Noterbart - gick par femmorna på -1 - Par 3 +3 och Par 4 +10
Gjorde bara fyra par på hela rundan! Två birdies, Två Dubblar, 10 Bogies - jämndåligt spel alltså.

Måste fila på mitt spel på par fyrorna...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Blev till slut 9 hål på SBGK - med hickoryklubbor för första gången på banan någonsin. FÖrjäkla roligt men en 42:a är inte mycket att skryta om :)
Skriv svar