Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

svingit skrev: 22 sep 2020, 20:03 Dagens score på Johannesberg Golf.
Bild


Gårdagens score på Johannesberg Golf.
Bild

Verkar som mitt spel har stagnerat/normaliserats. Har haft en del låga rundor tidigare som jag inte når just nu. Men tycker inte det är något negativt. Känner ingen press att prestera. På något vis känner jag mig mättad.

Blir nog en runda på Söderby På fredag för omväxlingens skull.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hur gick KM?
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

donballe skrev: 23 sep 2020, 09:10
svingit skrev: 22 sep 2020, 20:03 Dagens score på Johannesberg Golf.
Bild


Gårdagens score på Johannesberg Golf.
Bild

Verkar som mitt spel har stagnerat/normaliserats. Har haft en del låga rundor tidigare som jag inte når just nu. Men tycker inte det är något negativt. Känner ingen press att prestera. På något vis känner jag mig mättad.

Blir nog en runda på Söderby På fredag för omväxlingens skull.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hur gick KM?
Slutade 4:a av 9 i H40. Greenkeepern hade gjort greenerna toksnabba och satt flaggorna på ställen man inte sätter dom på en klubbtävling. Var många som fyrputta och hade svårt med puttningen. Första dagen sköt jag 88 pga närspelet inte funkade. Fick inte fast bollen med korta chipparna, utan den rann av eller rullade väldigt långt från flagg. 36 puttar första dagen. Andra dagen sköt jag 80 och hade 30 puttar då jag faktiskt hade en strategi där jag delade upp rundan i 6 minirudor med 3 hål i varje minirunda där jag satte upp mål vad jag skulle skjuta varje minirunda. Sen dess har jag kört med att dela upp rundan i 6 minirundor. Har försvinat den lite och kör både slagspel och matchspel mot banan.

Jag skrev även ner dagens mindset som jag då och då under rundan tog fram och läste när jag kände jag behövde det (När den mentala biten började vackla).

KM resultat:
R1: 88 slag | 36 puttar.
R2: 80 slag | 30 puttar.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

svingit skrev:
donballe skrev: 23 sep 2020, 09:10
svingit skrev: 22 sep 2020, 20:03 Dagens score på Johannesberg Golf.
Bild


Gårdagens score på Johannesberg Golf.
Bild

Verkar som mitt spel har stagnerat/normaliserats. Har haft en del låga rundor tidigare som jag inte når just nu. Men tycker inte det är något negativt. Känner ingen press att prestera. På något vis känner jag mig mättad.

Blir nog en runda på Söderby På fredag för omväxlingens skull.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hur gick KM?
Slutade 4:a av 9 i H40. Greenkeepern hade gjort greenerna toksnabba och satt flaggorna på ställen man inte sätter dom på en klubbtävling. Var många som fyrputta och hade svårt med puttningen. Första dagen sköt jag 88 pga närspelet inte funkade. Fick inte fast bollen med korta chipparna, utan den rann av eller rullade väldigt långt från flagg. 36 puttar första dagen. Andra dagen sköt jag 80 och hade 30 puttar då jag faktiskt hade en strategi där jag delade upp rundan i 6 minirudor med 3 hål i varje minirunda där jag satte upp mål vad jag skulle skjuta varje minirunda. Sen dess har jag kört med att dela upp rundan i 6 minirundor. Har försvinat den lite och kör både slagspel och matchspel mot banan.

Jag skrev även ner dagens mindset som jag då och då under rundan tog fram och läste när jag kände jag behövde det (När den mentala biten började vackla).

KM resultat:
R1: 88 slag | 36 puttar.
R2: 80 slag | 30 puttar.
Så sega greener är inte bra men du spelar absolut bäst på det med tanke på hur det gått dom senaste tävlingarna med snabba greener?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

stevvee skrev: 23 sep 2020, 14:19
svingit skrev:
donballe skrev: 23 sep 2020, 09:10

Hur gick KM?
Slutade 4:a av 9 i H40. Greenkeepern hade gjort greenerna toksnabba och satt flaggorna på ställen man inte sätter dom på en klubbtävling. Var många som fyrputta och hade svårt med puttningen. Första dagen sköt jag 88 pga närspelet inte funkade. Fick inte fast bollen med korta chipparna, utan den rann av eller rullade väldigt långt från flagg. 36 puttar första dagen. Andra dagen sköt jag 80 och hade 30 puttar då jag faktiskt hade en strategi där jag delade upp rundan i 6 minirudor med 3 hål i varje minirunda där jag satte upp mål vad jag skulle skjuta varje minirunda. Sen dess har jag kört med att dela upp rundan i 6 minirundor. Har försvinat den lite och kör både slagspel och matchspel mot banan.

Jag skrev även ner dagens mindset som jag då och då under rundan tog fram och läste när jag kände jag behövde det (När den mentala biten började vackla).

KM resultat:
R1: 88 slag | 36 puttar.
R2: 80 slag | 30 puttar.
Så sega greener är inte bra men du spelar absolut bäst på det med tanke på hur det gått dom senaste tävlingarna med snabba greener?
Spelar inte absolut bäst på dom. Jag får bättre stopp på wedgar och korta (100-120 m) inspel på sega och mjuka greener. Men när greenerna är som en isbana och en uppförsputt stannar halvvägs upp och börjar rulla ner igen är det inte heller så roligt. Eller när man har en 1 meter putt som man petar på och den rullar av green är det inte heller roligt. Om man nu ska ha toksnabba greener så kan man iaf sätta flaggorna lite snällt och inte mitt i backar. Det är helt ok på scramble tävlingar tycker jag. Då har man iaf 3-4 chanser att sätta putten. Andra dagen gick puttningen bättre då jag visste hur snabba dom var. För övningsgreen var inte så snabb som greenerna på banan, och då är det meningslöst att stå och putta innan man ska slå ut.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

svingit skrev:
stevvee skrev: 23 sep 2020, 14:19
svingit skrev: Slutade 4:a av 9 i H40. Greenkeepern hade gjort greenerna toksnabba och satt flaggorna på ställen man inte sätter dom på en klubbtävling. Var många som fyrputta och hade svårt med puttningen. Första dagen sköt jag 88 pga närspelet inte funkade. Fick inte fast bollen med korta chipparna, utan den rann av eller rullade väldigt långt från flagg. 36 puttar första dagen. Andra dagen sköt jag 80 och hade 30 puttar då jag faktiskt hade en strategi där jag delade upp rundan i 6 minirudor med 3 hål i varje minirunda där jag satte upp mål vad jag skulle skjuta varje minirunda. Sen dess har jag kört med att dela upp rundan i 6 minirundor. Har försvinat den lite och kör både slagspel och matchspel mot banan.

Jag skrev även ner dagens mindset som jag då och då under rundan tog fram och läste när jag kände jag behövde det (När den mentala biten började vackla).

KM resultat:
R1: 88 slag | 36 puttar.
R2: 80 slag | 30 puttar.
Så sega greener är inte bra men du spelar absolut bäst på det med tanke på hur det gått dom senaste tävlingarna med snabba greener?
Spelar inte absolut bäst på dom. Jag får bättre stopp på wedgar och korta (100-120 m) inspel på sega och mjuka greener. Men när greenerna är som en isbana och en uppförsputt stannar halvvägs upp och börjar rulla ner igen är det inte heller så roligt. Eller när man har en 1 meter putt som man petar på och den rullar av green är det inte heller roligt. Om man nu ska ha toksnabba greener så kan man iaf sätta flaggorna lite snällt och inte mitt i backar. Det är helt ok på scramble tävlingar tycker jag. Då har man iaf 3-4 chanser att sätta putten. Andra dagen gick puttningen bättre då jag visste hur snabba dom var. För övningsgreen var inte så snabb som greenerna på banan, och då är det meningslöst att stå och putta innan man ska slå ut.
Men sämre spelare hanterade ju puttningen som det verkade så omöjligt kan det inte varit heller.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

stevvee skrev: 23 sep 2020, 22:38
svingit skrev:
stevvee skrev: 23 sep 2020, 14:19
Så sega greener är inte bra men du spelar absolut bäst på det med tanke på hur det gått dom senaste tävlingarna med snabba greener?
Spelar inte absolut bäst på dom. Jag får bättre stopp på wedgar och korta (100-120 m) inspel på sega och mjuka greener. Men när greenerna är som en isbana och en uppförsputt stannar halvvägs upp och börjar rulla ner igen är det inte heller så roligt. Eller när man har en 1 meter putt som man petar på och den rullar av green är det inte heller roligt. Om man nu ska ha toksnabba greener så kan man iaf sätta flaggorna lite snällt och inte mitt i backar. Det är helt ok på scramble tävlingar tycker jag. Då har man iaf 3-4 chanser att sätta putten. Andra dagen gick puttningen bättre då jag visste hur snabba dom var. För övningsgreen var inte så snabb som greenerna på banan, och då är det meningslöst att stå och putta innan man ska slå ut.
Men sämre spelare hanterade ju puttningen som det verkade så omöjligt kan det inte varit heller.
Var ingen som hanterade puttningen bra. Var inga bra resultat överlag. fler som tre och fyrputtade i bollarna jag gick i. Jag hade några treputtar första dagen och andra så hade jag en treputt och då puttade jag bättre när jag väl låg på green då jag visste hur snabba greenerna var. Mitt närspel första dagen var i stort katastrof där chippar runt green rullade av eller rullae ut till avstånd som var svåra, medans andra dagen så fick jag chipparna närmare flagg. Jag snittar 30 puttar/runda för hela säsongen. En dela dagar funkar puttningen bra och andra inte så bra. Jag har en riktigt bra runda (som jag inte kan matcha) som gör att hcp är lågt och den försvinner vid nästa registrerade runda och då åker hcp upp igen.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Låter som folk överlag på din klubb har för låga handicap och saknar vanan att tävla.

Då menar jag att spela med andra människor som man inte känner, behärska olika placeringar av flaggor (ja, man ställer flaggorna svårare på tävlingar) och även olika speed på greenerna.

Ett tydligt mönster i dina inlägg är ju att de ofta kör ihop sig när saker inte är som vanligt.
Saltar alltid en bra story
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Spelade nio hål ensam på Kings lite spontant igår kväll. 7 över par på nio hål är inget superresultat, men jag är ändå överraskad att det är möjligt att gå på sitt hcp när jag knappt spelat senaste tiden. Det var t.o.m. ett bättre än hcp. Men det blåste sydlig vind vilket gör i stort sett alla hål första nio mycket enklare.

Men äntligen är greenerna både mjuka och snabba! Typ en månad på året som det är precis som jag gillar det, oftast alldeles för hårt eller långsamt.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

88 slag på Brollsta i helgen. En bana jag alltid haft problem med så är hyfsat nöjd. Hade endast 29 puttar vilket nog är något rekord för mig, brukar ha 35-36 puttar. Men så träffade jag endast tre greener vilket kanske är rekorddåligt...
Hcp: ~12
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

88 slag / 39p på dagens runda 😁👍. Kul o fortfarande klättra neråt i HCP trots att man började iår. Målet nu är under HCP 17. Har i dagsläget 17.7. Se om man kan nå det 💪
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Skriv svar