GameBook Gold

Här snackar vi allmänt om golf...
Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Skaffa Shotscope så får ni all den statistiken automatiskt. Ny, mindre och snyggare klocka (V3) kommer snart
images.jpeg
images.jpeg (9.68 KiB) Visad 4159 gånger
Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

Herr_Kules
Inlägg: 8
Blev medlem: 02 feb 2018, 22:03

Nio noll skrev:Skaffa Shotscope så får ni all den statistiken automatiskt. Ny, mindre och snyggare klocka (V3) kommer snart
images.jpeg
Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Är sugen på V3 men har inte Shotscope innan. Har du V2? Är den så bra som det verkar när man läser om den?


Sent from my SM-G965F using Svensktgolfforum mobile app

Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Ja, har använt V2 i några år och är grymt nöjd, trots att den är ful. V3 blir ett lyft.
Mobil i fickan var aldrig ett alternativ för mig så Arccos gick bort då och jag ser inget behov att byta nu.
Statistiken jag får hjälper verkligen, framför allt statistiken kring inspel och närspel.
Såg ganska snart i diagrammen att mina inspel ofta hamnade kort, höger om flaggan. Jag hade inte tänkt på det själv men när jag justerade det sänkte jag scorerna direkt.
Statstiken kring inspel från olika lägen (ruff, fairway, bunker) med olika klubbor från olika avstånd ger också tydliga besked om styrkor och svagheter. Man kan t.ex. snabbt ta fram var inspelen från ruffen med sandwedgen från 50-70 meter hamnar i förhållande till hålet (både riktning och avstånd från hålet plottas ut).
Puttningsstatistiken var också helt överlägsen tidigare, nu vet jag inte om Arccos och Garmin kommit ifatt, eftersom klockan registrerar var hålet är. Jag ser enkelt hur min puttning fungerar från olika avstånd, både hur många jag sätter och hur många puttar som behövs i snitt för att komma i hål från olika avstånd. Man märker direkt när det är dags att öva lagputtar eller kortputtar.
Jag förde statistik innan jag hade Shotscope också (antal puttar, fairwayträffar, GIR etc) och hade koll på slaglängder genom Trackman, men det här är på en annan nivå. T.ex, vad säger antal puttar per runda om din puttning om du inte vet hur lång förstaputten är?
Det enda jag saknar är Arccos bedömning om hur ens statistik står sig i förhållande till hcp.
Långt svar eftersom jag är ett fan, dock tyvärr ett fullprisbetalande fan om ni undrar.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

Herr_Kules
Inlägg: 8
Blev medlem: 02 feb 2018, 22:03

Nio noll skrev:Ja, har använt V2 i några år och är grymt nöjd, trots att den är ful. V3 blir ett lyft.
Mobil i fickan var aldrig ett alternativ för mig så Arccos gick bort då och jag ser inget behov att byta nu.
Statistiken jag får hjälper verkligen, framför allt statistiken kring inspel och närspel.
Såg ganska snart i diagrammen att mina inspel ofta hamnade kort, höger om flaggan. Jag hade inte tänkt på det själv men när jag justerade det sänkte jag scorerna direkt.
Statstiken kring inspel från olika lägen (ruff, fairway, bunker) med olika klubbor från olika avstånd ger också tydliga besked om styrkor och svagheter. Man kan t.ex. snabbt ta fram var inspelen från ruffen med sandwedgen från 50-70 meter hamnar i förhållande till hålet (både riktning och avstånd från hålet plottas ut).
Puttningsstatistiken var också helt överlägsen tidigare, nu vet jag inte om Arccos och Garmin kommit ifatt, eftersom klockan registrerar var hålet är. Jag ser enkelt hur min puttning fungerar från olika avstånd, både hur många jag sätter och hur många puttar som behövs i snitt för att komma i hål från olika avstånd. Man märker direkt när det är dags att öva lagputtar eller kortputtar.
Jag förde statistik innan jag hade Shotscope också (antal puttar, fairwayträffar, GIR etc) och hade koll på slaglängder genom Trackman, men det här är på en annan nivå. T.ex, vad säger antal puttar per runda om din puttning om du inte vet hur lång förstaputten är?
Det enda jag saknar är Arccos bedömning om hur ens statistik står sig i förhållande till hcp.
Långt svar eftersom jag är ett fan, dock tyvärr ett fullprisbetalande fan om ni undrar.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Tack för svaret, nu blev man ännu mer sugen på V3 Bild.

Sent from my SM-G965F using Svensktgolfforum mobile app

Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Beställde min igår Bild

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Verkar som att man numera måste ha Gold medlemskap för att kunna lägga upp fler spelare i bollen, med gratisvarianten kan man bara starta ett spel med sig själv. Det går fortfarande att delta i en boll med flera spelare om en spelare med Gold lägger upp bollen.

Automatiskt registrera en handicap rond kräver också Gold.
/ HE
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

hericson skrev: 17 maj 2023, 20:16 Verkar som att man numera måste ha Gold medlemskap för att kunna lägga upp fler spelare i bollen, med gratisvarianten kan man bara starta ett spel med sig själv. Det går fortfarande att delta i en boll med flera spelare om en spelare med Gold lägger upp bollen.

Automatiskt registrera en handicap rond kräver också Gold.
Det känns lite fel av GameBook men är förståligt.
Kostnaden är inte stor.

Jag har en annan app (inte golf) som jag nyttjar lite då och då och är en förutsättning för att kunna deltaga i vissa event. Den koatar 99/månad. Jag klarar mig på gratisversionen än så länge.. men i sammanhanget är, som sagt, GameBook och deras Gold inget märkvärdigt dyrt.

Egon
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Egon skrev: 17 maj 2023, 23:18
Det känns lite fel av GameBook men är förståligt.
Kostnaden är inte stor.

Jag har en annan app (inte golf) som jag nyttjar lite då och då och är en förutsättning för att kunna deltaga i vissa event. Den koatar 99/månad. Jag klarar mig på gratisversionen än så länge.. men i sammanhanget är, som sagt, GameBook och deras Gold inget märkvärdigt dyrt.

Egon
Jag noterade bara att det var så, jag har Gold sedan några år tillbaka. Undrar om man inte alltid betalar det pris man fick betala när man tecknade prenumerationen?
/ HE
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

hericson skrev:
Egon skrev: 17 maj 2023, 23:18
Det känns lite fel av GameBook men är förståligt.
Kostnaden är inte stor.

Jag har en annan app (inte golf) som jag nyttjar lite då och då och är en förutsättning för att kunna deltaga i vissa event. Den koatar 99/månad. Jag klarar mig på gratisversionen än så länge.. men i sammanhanget är, som sagt, GameBook och deras Gold inget märkvärdigt dyrt.

Egon
Jag noterade bara att det var så, jag har Gold sedan några år tillbaka. Undrar om man inte alltid betalar det pris man fick betala när man tecknade prenumerationen?
Så verkar det möjligtvis vara. Jag köpte i fjol och betalar samma i år. Samtidigt känner jag en person som börjat spela nyligen och denne får pynta mer än mig.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar