Svensk Golf tidning vara eller inte vara?!

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
wisell
Inlägg: 88
Blev medlem: 23 nov 2015, 21:17

kommer hem efter en dag ute på fältet och hämtar in posten. wooow svensk golf har dimpt ner i lådan..
sätter mig ner i fotöljen och tänker här ska det läsas..... men jäklar vad besviken man blir. det är annonser, svingtips, och detta jäkla skitprojekt "gör om mig" och fan det absolut bästa är nog Zackes avslutande ord längst bak i tidningen.

är det dags att tidningen kommer som e-tidning så vi kan spara på skogar mm. ( har för mig att det fanns förut)

är det här det vi golfare vill ha? känns som tidningen är lite yesterdays news!

är det bara jag som tycker såhär? är det någon som verkligen läser svensk golf?

lite kul att göra en snabb sifo ;)
___________________________________

Driver: TBN
Spoon: Cobra speedzone
FW7: Cobra RADspeed
Järn: Cobra Forged Tec 5-pw
Wedgar: Clevland RTX 4 48* 52* 56*
Putter: bettinardi
Boll: Pro v1

instagram: awisell
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

wisell skrev: 21 aug 2018, 15:00 kommer hem efter en dag ute på fältet och hämtar in posten. wooow svensk golf har dimpt ner i lådan..
sätter mig ner i fotöljen och tänker här ska det läsas..... men jäklar vad besviken man blir. det är annonser, svingtips, och detta jäkla skitprojekt "gör om mig" och fan det absolut bästa är nog Zackes avslutande ord längst bak i tidningen.

är det dags att tidningen kommer som e-tidning så vi kan spara på skogar mm. ( har för mig att det fanns förut)

är det här det vi golfare vill ha? känns som tidningen är lite yesterdays news!

är det bara jag som tycker såhär? är det någon som verkligen läser svensk golf?

lite kul att göra en snabb sifo ;)
Försöker läsa men tappar snabbt intresset. Mycket tror jag är för att det som står där har man redan läst på nätet och det är väll det som tidningarna har som största nackdel. Stör mig också på mycket reklam och då kan vissa säga "köp en golftidning då" och så gör man det och inser rätt snabbt att det är lika mycket reklam där.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Det är mycket bra info i tidningen, på det lilla som faktiskt inte är reklam. Jag har inga problem med reklam då jag förstår att det måste finnas för att generera stålar men det har blivit för mycket. Och upplevelsen säger mig att det är typ 65% reklam minst.

För mig är det nuförtiden en snabb genombläddring där jag spenderar tid med instruktionerna och Zackes krönika.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Köpte alltid Golf Monthly förr och där kan vi snacka om att det var reklamtätt. Jag ser reklamen mer som infomercials men det är klart, lite tjatigt blir det. Gör om mig är ett j-a mög men instruktionerna är för det mesta bra. Jag gillar dock inte när de ska särskilja dem på handicap. Allt matnyttigt bör passa alla nivåer och just det med att det är för vissa kat. spelare tyder på att instruktionen är allt annat än helt ”korrekt” i mina ögon.

Egon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har nog inte ens ägnat en timme åt SG den här säsongen.
Jag hade velat läsa mer om de olika svenska tourerna, allt från junior-tourer till H70-event. Med störst fokus på SGT såklart. Djupgående lokala inslag med fokus på berättelser om golflivet, inte bara rapport om golf på ytan.

Tänk Filter eller Offside mer än Hänt Extra.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Upplever också att tidningen blivit ganska ointressant och feg!
Det är så tydligt att man vill hålla sig väl med annonsörerna. Testerna blir nästan helt intetsägande.

Svingtips etc finns i videoform på nätet och jag tycker de spelat ut sin roll i tryckt media.
"Nyheterna" är i allmänhet gamla.
Zackes krönikor läser jag med lika stor glädje som annonserna...

Den enda delen jag uppskattar är den om regler. Där kan man lära sig något nytt nästan varje gång.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hög tid att puffa den här frågan igen.

Förbundet har bestämt sig för att sluta stödja Egmont i utgivningen / prenumerationsköp till förbundets medlemmar.
https://www.golfbranschen.se/gunnar-hak ... a-vagvalet

Frågan är hur många golfare kommer vara intresserade att betala en årsprenumeration av Svensk Golf i dess nuvarande omfattning? Jag skulle aldrig göra det. Jag prenumererar inte på en enda tidning, den senaste jag prenumererade på var Jaktmagasinet Big Game som är sjukt snyggt utformat.

Oj jag får sia lite i spåkulan så kommer svenska Golf Digest läggas ned av Egmont och istället kommer man försöka göra en bättre tidning av Svensk Golf. Förhoppningsvis har de sparat några kronor från sin intäktsström från SGF för att hålla båten flytande efter att stödet försvinner.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Det märks att det är folk som inte hänger med i mediautvecklingen som fortfarande fattar besluten.
Tidningar har helt spelat ut sin roll som media så varför de ska fortsätta ge ut en tidning är svårt att förstå.

"ett personaliserat nyhetsbrev"
För nyhetsbrev läser man ju med glädje så fort de trillar in i inkorgen :roll:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Golf Digest kan jag tycka få finnas kvar men kanske enbart digitalt? Men däremot Svensk Golf är som sagt inge vidare och borde ha försvunnit för några år sedan.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Egmont har nu en deadline att arbeta mot.
De har till maj 2020 att övertyga golf-sverige att tidningen är värd att prenumerera på.

Hade jag varit affärsansvarig för SG hade jag snarast möjligen lagt ned GD och satsat alla resurser på SG. Kört stenhårt med bättre innehåll och bättre kvalitet.
Skriv svar