Viasat golf

Här snackar vi allmänt om golf...
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Sandstream skrev:C More är väl egentligen bara bra om man vill se PGA-touren.

Är jag ensam om att nästan helt ha tröttnat på att se vanliga ET- och PGA-tävlingar på TV?
Vet inte vad det är men jag somnar nästan och byter kanal efter ett hål eller två.
Känns som att majors är det enda intressanta.
Tittar på alla pga tävlingar tycker det är riktigt bra men klarar knappt att titta på ET
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

carlphilip.a skrev: 23 jan 2020, 11:54Tittar på alla pga tävlingar tycker det är riktigt bra men klarar knappt att titta på ET
ET är riktigt trist.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Beror väl på vilken tävling det är. Det kan vara bra tävlingar på ET med bra spelare lika gärna som det kan vara mindre tävlingar på PGA tourer med okända spelare.
/ HE
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

hericson skrev:Beror väl på vilken tävling det är. Det kan vara bra tävlingar på ET med bra spelare lika gärna som det kan vara mindre tävlingar på PGA tourer med okända spelare.
Absolut så är det ju men jag tycker kvalitén på sändningarna är bättre på PGA än ET
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

carlphilip.a skrev: 23 jan 2020, 19:08 Absolut så är det ju men jag tycker kvalitén på sändningarna är bättre på PGA än ET
Visst är det så. Allra värst är Viasats sändningar från LPGA. Inga svenska kommentatorer utan man får höra på de amerikanska, hur trist som helst.
/ HE
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Kollade en stund på PGA-touren i går kväll och trots att Tiger, Rory, Phil och ett gäng till toppspelare var med tröttnade jag efter 10 minuter och bytte kanal.
Får invänta Masters! :lol:
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Nej, det är endast Majors som är intressant att se för min del, och oftast då endast sista nio på söndagen.

Men Youtube är bästa formen att se sammandrag på tävlingar från både Europatouren och PGA-touren. 3-5 minuter från varje dag, precis lagom.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Jag gillar varken sammandrag eller eftersändningar där jag vet resultatet redan, det är live om jag ska se något. Möjligtvis Stensons sista varv när han vann The Open. Annars håller jag med om att de första nio inte är lika intressanta, det är sista nio på söndagen som är det allra bästa.
/ HE
Skriv svar