Min Golf + Gamebook

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

svingit skrev:
StefanL skrev: 28 feb 2019, 22:59
svingit skrev:
Om jag ska va ärlig så är appen obrukbar pga hur slö den är idag. Hela gränssnittet är riktigt dåligt. För mycket grafiskt lull lull som tar mycket resurser. Alternativ är koden dåligt optimerad (Ja, jag är utvecklare).
När man registrerade sig och skulle välja golfklubb så tog det så lång tid att jag trodde appen hade hängt sig.
Ja jag känner då inte igen det där ...
Har du använt den senaste året?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japp. Försökte använda den förra året. Kör Android versionen. Installerade den igen igår för att se om den hade blivit bättre. Men problemen fanns fortfarande kvar. Vet inte hur Iphone versionen fungerar då jag bara har Android.
Jag har också använt GGB de senaste två åren på iPhone och känner inte igen att appen är slö. Jag vet inte heller om jag kommer att ha någon vidare nytta av att appen länkas med Min Golf men jag gillar idén.


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
perz
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 okt 2018, 22:11

1 april verkar vara planerad release för att åtminstone kunna skicka in hcp-grundande ronder via Gamebook.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Golf223
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 jul 2017, 09:12

Har det börjat fungera nu?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
FGCC
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

svingit skrev:
Lars skrev: 28 feb 2019, 09:50 Kul att det diskuteras Golf GameBook här på forumet! Här kommer några korta svar på det som nämnts ovan.

Hastighet - Detta är något vi hela tiden jobbar på. Se gärna till att uppdatera till den senaste versionen. Redan till nästa uppdatering kommer appen kännas snabbare men den stora skillnaden kommer märkas i versionen efter det.

MinGolfBokning - Inom kort (närmsta 2 månaderna) kommer bokad runda att kunna exporteras direkt till GameBook. Appen plockar då upp info från GIT och dessutom reggas rundan direkt till GIT och uppdaterar ditt nya HCP.

GIT-koppling - Japp det kommer samtidigt som kopplingen med MinGolfBokning, dvs om ca 2 månader.
Om jag ska va ärlig så är appen obrukbar pga hur slö den är idag. Hela gränssnittet är riktigt dåligt. För mycket grafiskt lull lull som tar mycket resurser. Alternativ är koden dåligt optimerad (Ja, jag är utvecklare).
När man registrerade sig och skulle välja golfklubb så tog det så lång tid att jag trodde appen hade hängt sig.

Låter tyvärr som att problemet är något annat än själva appen hos dig, vi är ett gäng på 15-20 personer som återkommande spelar våran lördagstourer. Ingen upplever dessa problem och då har vi alla olika leverantörer och mobiltelefoner.

Personligen loggade jag runda 300 i helgen, fantastisk app.


Lars, om jag har några frågor kring appen mer ingående, finns det någon enkel väg att kontakta dig?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Saltar alltid en bra story
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Ledsen att jag drar upp en gammal tråd, men känns så himla onödigt att göra nya.

Är det så att banor som inte är banvärderade inte finns med i Gamebook och dom som finns med är allihopa banvärderade? Är ju själv rätt ny inom golf och har spelat en korthålsbana ett par gånger denna vecka som inte finns med att registrera i Gamebook.

Nu behöver jag inte registrera det jag spelat, men är ju bra att veta inför framtiden.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Gissar på att en bana troligtvis behöver vara slopad för att kunna vara med.
/ HE
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Pkgolf skrev:Ledsen att jag drar upp en gammal tråd, men känns så himla onödigt att göra nya.

Är det så att banor som inte är banvärderade inte finns med i Gamebook och dom som finns med är allihopa banvärderade? Är ju själv rätt ny inom golf och har spelat en korthålsbana ett par gånger denna vecka som inte finns med att registrera i Gamebook.

Nu behöver jag inte registrera det jag spelat, men är ju bra att veta inför framtiden.

Maila dom med info så löser dom så banan finns med 🤙🏼
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tro det uppskattar om du skickar med ett komplett scorekort så de kan se indexering osv :)

När vi ändå är inne på Gamebook:
Finns det någon rörigare och mer ologisk app?
Varför får man upp reklam efter varje runda med Gold? (Känns som de blåser en...)
När kommer scoren att överföras direkt till GIT?
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59


Sandstream skrev:Tro det uppskattar om du skickar med ett komplett scorekort så de kan se indexering osv :)

När vi ändå är inne på Gamebook:
Finns det någon rörigare och mer ologisk app?
Varför får man upp reklam efter varje runda med Gold? (Känns som de blåser en...)
När kommer scoren att överföras direkt till GIT?
Knepigt är det, men man måste gå in i inställningarna och stänga av annonserna när man köpt Gold.
Trodde att problemet med registrering av rundor låg i GIT. Funkar det i någon annan app?
/ HE
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sandstream skrev: 20 aug 2020, 14:25 Tro det uppskattar om du skickar med ett komplett scorekort så de kan se indexering osv :)

När vi ändå är inne på Gamebook:
Finns det någon rörigare och mer ologisk app?
Varför får man upp reklam efter varje runda med Gold? (Känns som de blåser en...)
När kommer scoren att överföras direkt till GIT?
Får också reklam när man avslutar runda trots att jag slagit av reklamen i appens inställningar...
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar