Tappat glädjen i spelet

Här snackar vi allmänt om golf...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
stevvee skrev: 27 jun 2019, 06:11Håller med. Jag har slutat spela med vissa som är ständigt bittra!
Spelade i en fyrboll igår i intern tävling med tre kompisar och trots uselt spel från mig och min partner blev det en bra runda eftersom vi hade roligt mellan slagen.
Vi diskuterade golf så klart men även hur man fångar en giftorm som rymt (inget lyckat slut), vilka djur som äter mördarsniglar, läget på jobbet, att vi borde råna en värdedepå för att kunna spela golf på heltid osv :D
Helt jäkla rätt !
Jag spela uruselt idag första nio men vände trenden sista nio. Var aldrig sur eller bitter utan tuffade på och alla i bollen hade kul !
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 27 jun 2019, 20:40 Helt jäkla rätt !
Jag spela uruselt idag första nio men vände trenden sista nio. Var aldrig sur eller bitter utan tuffade på och alla i bollen hade kul !
Precis som det ska vara!

Jag brukar fråga om någon har med sig Waran och en rostig morakniv. Det brukar lätta upp stämningen hos dem som har lite svart humor :lol:
Fristedt
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 feb 2016, 09:11

Hahaha. Ja det får man säga är ganska mörkt
Sandstream skrev:
stevvee skrev: 27 jun 2019, 20:40 Helt jäkla rätt !
Jag spela uruselt idag första nio men vände trenden sista nio. Var aldrig sur eller bitter utan tuffade på och alla i bollen hade kul !
Precis som det ska vara!

Jag brukar fråga om någon har med sig Waran och en rostig morakniv. Det brukar lätta upp stämningen hos dem som har lite svart humor Bild
Sent from my SM-G973F using Svensktgolfforum mobile app

Driver: Cobra amp cell pro 9,5°
Spoon: Taylormade SLDR 15°
Järn: Nike vr pro blades 3-pw
Wedgar: Mizuno R12 52°, 56°, 60°
Putter: Taylormade white smoke
Hcp: 5,2
Klubb: Bjäre GK :)
Orca
Inlägg: 12
Blev medlem: 12 sep 2018, 10:26

När man som jag är nybörjare och höghandicapare är det lätt att tänka " det här lär jag mig aldrig". Jag försöker komma ihåg de bra slagen (jodå ett och annat sådant får jag till) och glömma de dåliga fort som tusan.

Tycker Max citat är kanon "man är inte en kass person för att man är en kass golfare". Lätt att glömma det efter den där toppade järnsjuan som rullar sakta men säkert ner i vattnet... :D
Skriv svar