50 poäng i greensome!

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Ringman76
Inlägg: 104
Blev medlem: 04 apr 2015, 15:51

På de greensome tävlingar jag har spelat har vinnarna haft runt 43-44p.
Spelar ofta tillsammans med min fru och då brukar vi få runt 20 extra slag beräknat på mitt hcp 9,4 och fruns 34,7

Sent from my [Samsung] using Svensktgolfforum mobile app

Driver: Tm Sim Max D 9°
Fairwaywood: Tm M4 15° och 18°
Järn: TM P770 4 - Pw
Wedgar: TM W Milled grind 50,54,58
Putter: TM Spider Tour black 37"
Grepp: Golfpride Cp2 wrap midz, Superstroke 2.0 XL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Finns en tråd på golf i Stockholm på Facebook där två uppenbara fuskare har genomskådats. De verkar ha slaktat varenda prisbord där det ligger resor i potten.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

För att diskutera grundpoängen i inlägget igen. Häromveckan var det tävlingsveckan på en av klubbarna jag arbetar. Ett par vann tävlingen som var greensome dag 1 och scramble dag 2. Resultat dag 1 var 45p och i scramble 50p.

Det som gör det intressant är att det är två spelare jag arbetat med stora delar av säsongen. Jag kan personligen intyga att deras HCP är väldigt passande. Men snacket börjar ändå om HCP-myglare.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:För att diskutera grundpoängen i inlägget igen. Häromveckan var det tävlingsveckan på en av klubbarna jag arbetar. Ett par vann tävlingen som var greensome dag 1 och scramble dag 2. Resultat dag 1 var 45p och i scramble 50p.

Det som gör det intressant är att det är två spelare jag arbetat med stora delar av säsongen. Jag kan personligen intyga att deras HCP är väldigt passande. Men snacket börjar ändå om HCP-myglare.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Mycket förståligt då det är en sjuk jäkla poängsumma och troligtvis har dessa högre hcp och det gör det ännu mer lustigt för man undrar hur dom klarar av att hålla ihop det till slutet.
Säg till vilken 10+ hcp att dom ligger på 36 poäng inför dom två sista hålen och 9/10 slår bort sig sista två.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:För att diskutera grundpoängen i inlägget igen. Häromveckan var det tävlingsveckan på en av klubbarna jag arbetar. Ett par vann tävlingen som var greensome dag 1 och scramble dag 2. Resultat dag 1 var 45p och i scramble 50p.

Det som gör det intressant är att det är två spelare jag arbetat med stora delar av säsongen. Jag kan personligen intyga att deras HCP är väldigt passande. Men snacket börjar ändå om HCP-myglare.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Ja det är lite tråkigt att den hamnade där, mitt inlägg i diskussionen var inte för att styra den mor handicapmygel utan att det är straffande att ha låga handicap i partävlingar med handicap då medel hög handicap kan skjuta +3-4 brutto sen får räkna av 14-15 slag medan ett par med lägre handicap måste göra en jätterunda för att vinna.

Sen ska alla kunna vara med på lika villkor och att det är det som gör golfen underbar samtidigt är det inte riktigt rättvist.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 09 aug 2019, 07:47 För att diskutera grundpoängen i inlägget igen. Häromveckan var det tävlingsveckan på en av klubbarna jag arbetar. Ett par vann tävlingen som var greensome dag 1 och scramble dag 2. Resultat dag 1 var 45p och i scramble 50p.

Det som gör det intressant är att det är två spelare jag arbetat med stora delar av säsongen. Jag kan personligen intyga att deras HCP är väldigt passande. Men snacket börjar ändå om HCP-myglare.
Vad hade de för handikapp?
Skriv svar