Den STORA skryt-tråden

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Nu ni!
Nu har ni chansen att helt oförblommerat skryta om precis vad ni vill inom er egen golf och sådant som är golfrelaterat.

Ni kan skryta om hur många puttar ni satt i rad från 7,8 meter, den golfstjärna eller annan stjärna ni mött när ni golfat, senaste sänkningen, tävlingsresultat, längd på drive, antal putt-metrar på en runda os.v. o.s.v..

Tänk er att ni äntligen blir uppmanade att skryta d.v.s. det som ingen orkar lyssna på mer än era närmaste vänner i klubbhuset, så ta i från tårna nu, kom igen!
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Då kan jag börja; efter en runda nyligen så tog jag en bild tillsammans med Gianfranco Zola.

För er juniorer kan jag meddela att han är en italiensk fotbollsspelare från förr och har spelat för bl.a. Chelsea.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gianfranco_Zola
Senast redigerad av KENO den 15 okt 2019, 12:50, redigerad totalt 1 gånger.
Citius, Altius, Fortius
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Har spelat pro-am med Mats Hallberg och på öppningshålet var jag den enda som träffade greenen (korthål).
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Har gått -7 sista 7 hålen. Börja med bogey-bogey 10-11. Sedan birdie, eagle, birde, par, birdie, birdie, birdie.
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Harry skrev: 15 okt 2019, 12:27 Har gått -7 sista 7 hålen. Börja med bogey-bogey 10-11. Sedan birdie, eagle, birde, par, birdie, birdie, birdie.
Omg, det var ingen dålig avslutning!
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

långryggen skrev: 15 okt 2019, 11:34 Har spelat pro-am med Mats Hallberg och på öppningshålet var jag den enda som träffade greenen (korthål).
Det gäller att sätta sig i respekt redan från början. :twisted:
Var det inte Mats som hade (minst sagt) starka åsikter om en PGA spelares (med ful mustasch) och dennes veka/flippande slag/swing, eller blandar jag ihop kommentatorerna?

Edit; Johnson Wagner var det (mannen med ett efternamn som förnamn). :D
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Lyckades göra 3,3,3,3,3 ; birdie, par, birdie, birdie par och avslutade "tyvärr" med en birdie 4a, men så långt såg det snyggt ut i scorekortet. 8-)
Citius, Altius, Fortius
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

KENO skrev: 15 okt 2019, 10:16 Nu ni!
Nu har ni chansen att helt oförblommerat skryta om precis vad ni vill inom er egen golf och sådant som är golfrelaterat.
Trodde det var vad hela forumet var till för? :D
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Önskar att jag kunde skryta om min egen golf men eftersom jag är ödmjuk i kombination med en usel golfare så blir det här nog mitt enda inlägg i den här tråden.
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Sandstream skrev: 16 okt 2019, 09:01 Önskar att jag kunde skryta om min egen golf men eftersom jag är ödmjuk i kombination med en usel golfare så blir det här nog mitt enda inlägg i den här tråden.
Du ser, du är ödmjuk säger du, det är en bra början.

Nånting måste du väl ha lyckats med, något sånär iallafall, eller bara lite, spelat på samma boll två hål i rad eller likn?

Det är också bra och ngt att vara glad och stolt över.

Som killen som plockade fram 3 splitter nya bollar efter att ha slagit i vattnet å säger kompisen "Du, blir inte det där ganska dyrt?
Borde du inte ta fram några gamla bollar?".
Då svarade den första kilen "Jag äger inga gamla bollar" :lol:
Citius, Altius, Fortius
Skriv svar