SGF Tour

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

.
.
GOLFTOURLOGGA.jpg (54.44 KiB) Visad 11082 gånger
INFO

#Svensktgolfforum GOLF TOUR 2014 är en virituell tour som vem som helst får vara med i. Det är helt gratis att vara med i touren och allt du behöver göra är att spela en runda i veckan som du rapporterar in här i tråden. Touren pågår i åtta veckor - September ut. Allt du behöver göra är att skriva ett inlägg här i tråden med din e-mailadress och sedan rapportera din score.

SPELSÄTT & REGLER:
Vi spelar slaggolf, vilket innebär att du räknar antal slag på varje hål. Dock kan du få max +5 på varje hål. Sedan när rundan är över, drar du av antal erhållna slag enligt slopen och rapporterar in din nettoscore.

Exempel, du har 90 slag på din runda och du får 18 erhållna slag med slopen. Då rapporterar du in 72 slag.

Reglerna är mycket enkla då vi spelar var och en för sig på vilken bana som helst under vilken tidpunkt på veckan som helst.
Den viktigaste regeln är att vi är ärliga och inte fuskar med scoren. Skriv gärna här i tråden innan rundan att idag går jag ut och spelar min runda som jag ska rapportera in i "Svensktgolfforum GOLF TOUR 2014 - så blir det inga missförstånd gällande vilken runda du rapporterar in.

Varje vecka delas det ut poäng. Den som kommer sist vår 1 poäng, den som kommer näst sist 2 poäng. På så sätt kommer poängen fördelas beroende på antalet deltagare per vecka. Så om du vinner en vecka där det är 20 deltagare är det mer värt än en vecka då det är 10 deltagare.


VINSTER

Vi har ett antal medlemmar på forumet som ställer upp och sponsrar med bollar och Viasat Golf-kort.
Mer info kommer.

.
.
GOLFTOURLOGGA.jpg (54.44 KiB) Visad 11082 gånger
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

joakimhalvarsson skrev:Hej!

Det var snack om att vi skulle starta en tour via simplegolftour. Jag satt och fixade lite går kväll så jag lägger fram mitt tänk. Skulle detta vara en bra idé kan ju Johan lägga upp tråden.

* Jag startar SGF Tour via simplegolftour och bjuder in samtliga som vill vara med.
* Jag lägger upp ett event i veckan. Du kan när som helst under veckan registrera din rond.
* Vi kör cirka 12-13 event med start nästa vecka och sista i slutet av september.
* Självdisciplin måste finnas då vi inte vill ha en massa fusk osv. Var ärlig.
* Jag lägger slagspel som spelsätt. Ni drar själva bort era extraslag.
* Ni väljer en dag ni ska ut och spela. Den ronden registrerar ni.
* 1a plats 10p, 2a plats 8p, 3e plats 6p, 4e plats 4p, 5e plats 2p och resterande 0p.
* Jag kommer att sponsra med 3 dussin Pro V1 A-klass till vinnaren av denna tour.


Hur låter detta? Ni får gärna lägga fram åsikter också för att detta ska bli så bra som möjligt!

Mvh
Joakim
Så netto scoren som räknas?
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

linys skrev:
joakimhalvarsson skrev:Hej!

Det var snack om att vi skulle starta en tour via simplegolftour. Jag satt och fixade lite går kväll så jag lägger fram mitt tänk. Skulle detta vara en bra idé kan ju Johan lägga upp tråden.

* Jag startar SGF Tour via simplegolftour och bjuder in samtliga som vill vara med.
* Jag lägger upp ett event i veckan. Du kan när som helst under veckan registrera din rond.
* Vi kör cirka 12-13 event med start nästa vecka och sista i slutet av september.
* Självdisciplin måste finnas då vi inte vill ha en massa fusk osv. Var ärlig.
* Jag lägger slagspel som spelsätt. Ni drar själva bort era extraslag.
* Ni väljer en dag ni ska ut och spela. Den ronden registrerar ni.
* 1a plats 10p, 2a plats 8p, 3e plats 6p, 4e plats 4p, 5e plats 2p och resterande 0p.
* Jag kommer att sponsra med 3 dussin Pro V1 A-klass till vinnaren av denna tour.


Hur låter detta? Ni får gärna lägga fram åsikter också för att detta ska bli så bra som möjligt!

Mvh
Joakim
Så netto scoren som räknas?
Precis. Du drar bort dina extraslag när du har spelat klart och för in den scoren! :)
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

joakimhalvarsson skrev: * 1a plats 10p, 2a plats 8p, 3e plats 6p, 4e plats 4p, 5e plats 2p och resterande 0p.
Mvh
Joakim
Det kanske skulle viktas mot hur många som är med varje vecka. Annars blir det många med 0p om det är fler deltagare än 8-10 st.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Jo där har du en poäng. Var ett litet exempel. Men det är lätt att ändra när man ser hur många som är med varje vecka.


Med vänliga hälsingar,
Joakim
LBS
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

joakimhalvarsson skrev:Jo där har du en poäng. Var ett litet exempel. Men det är lätt att ändra när man ser hur många som är med varje vecka.
Man kan ju tex börja bakifrån så att den som kom sist fick 1 p, näst sist 2p osv. Då ger det fler poäng att komma i toppen om motståndet var större.
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Sandstream skrev:
joakimhalvarsson skrev:Jo där har du en poäng. Var ett litet exempel. Men det är lätt att ändra när man ser hur många som är med varje vecka.
Man kan ju tex börja bakifrån så att den som kom sist fick 1 p, näst sist 2p osv. Då ger det fler poäng att komma i toppen om motståndet var större.
Absolut kan vi göra så, då går ingen poänglös :) bra att ni kommer med förslag också. Tror det kan bli kul och hoppas så många som möjligt är sugna :)


Med vänliga hälsingar,
Joakim
LBS
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Hallå, Kim här, skaparen av Simple Golftour.
Det var många bra saker som dök upp här som jag inte tänkt på då vi hittills bara använt appen för våran egen tour och bara på vårt sätt tidigare.

Saker som jag gillade och kommer bygga in:
- Möjligheten att sätta en "omvänd" poängstege var ju hur bra som helst.
- Event's som inte är datum+tid baserade, utan mer baserade på kanske vecka eller så.
- Idag är det bara en admin som kan lägga in resultat, och då för hela eventet samtidigt. Har i diskussion med medlemmen Kim Lidberg fått höra att det kan vara bra att kunna registrera ronder i ett event lite allt eftersom och sen så kan en admin stänga det när tiden gått ut (Eller om det sköts automatiskt).

Har ni något drömscenario kring hur det skulle fungera så går det att lägga till och ändra allt eftersom.

Som jag sa i den förra tråden så är jag jättegärna med och spelar också :)

PS, känner att Simple Golftour gärna går in med ett pris också,
2 dussin till segraren och 1 dussin till den som har jämnast poängsnitt över "säsongen"
Får vi köpa via dig då Joakim
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

kimf skrev:Hallå, Kim här, skaparen av Simple Golftour.
Det var många bra saker som dök upp här som jag inte tänkt på då vi hittills bara använt appen för våran egen tour och bara på vårt sätt tidigare.

Saker som jag gillade och kommer bygga in:
- Möjligheten att sätta en "omvänd" poängstege var ju hur bra som helst.
- Event's som inte är datum+tid baserade, utan mer baserade på kanske vecka eller så.
- Idag är det bara en admin som kan lägga in resultat, och då för hela eventet samtidigt. Har i diskussion med medlemmen Kim Lidberg fått höra att det kan vara bra att kunna registrera ronder i ett event lite allt eftersom och sen så kan en admin stänga det när tiden gått ut (Eller om det sköts automatiskt).

Har ni något drömscenario kring hur det skulle fungera så går det att lägga till och ändra allt eftersom.

Som jag sa i den förra tråden så är jag jättegärna med och spelar också :)

PS, känner att Simple Golftour gärna går in med ett pris också,
2 dussin till segraren och 1 dussin till den som har jämnast poängsnitt över "säsongen"
Får vi köpa via dig då Joakim
Det löser vi! :) vi får komma upp med något bra


Med vänliga hälsingar,
Joakim
LBS
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

Jag är lätt med på tävlingen!
Ska kolla med Nike om jag kan få några priser!

Bra intiativ Joakim!



/kimlidberg

Skickas från min iPad via Tapatalk
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
Skriv svar