Har jag grönt kort?

Här snackar vi allmänt om golf...
apEx-
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 apr 2020, 06:56

Kompis fick mig att bli intresserad i golf för cirka 3-4 år sedan, för 2 år sedan så köpte jag golfklubbor och ville ta grönt kort och spela med min kompis. Jag kommer verkligen inte ihåg om jag "officiellt" har grönt kort, jag kommer ihåg att jag var där med tränaren och gick igenom termer, handicap och tränade på olika slag med olika klubbor men inget form av prov av något slag eller körde några riktiga hål. Jag var med min kompis på klubben typ 1-2 gånger och slog på drivingrangen sen slutade golfandet ett tag. Har själv inte körkort så vi spelade på när han hade tid.

Nu har jag körkort och tänkte spela själv och inte förlita mig på någon annan för att spela, men är osäker på om jag "får" spela, är mentalt väldigt ny till golf. Är det något jag borde fått för att ha tagit grönt kort? Vet att jag har en "min sida" på golf.se men har just nu inget medlemskap i någon klubb så den sidan är väldigt tom just nu.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

apEx- skrev: 10 apr 2020, 07:16 Kompis fick mig att bli intresserad i golf för cirka 3-4 år sedan, för 2 år sedan så köpte jag golfklubbor och ville ta grönt kort och spela med min kompis. Jag kommer verkligen inte ihåg om jag "officiellt" har grönt kort, jag kommer ihåg att jag var där med tränaren och gick igenom termer, handicap och tränade på olika slag med olika klubbor men inget form av prov av något slag eller körde några riktiga hål. Jag var med min kompis på klubben typ 1-2 gånger och slog på drivingrangen sen slutade golfandet ett tag. Har själv inte körkort så vi spelade på när han hade tid.

Nu har jag körkort och tänkte spela själv och inte förlita mig på någon annan för att spela, men är osäker på om jag "får" spela, är mentalt väldigt ny till golf. Är det något jag borde fått för att ha tagit grönt kort? Vet att jag har en "min sida" på golf.se men har just nu inget medlemskap i någon klubb så den sidan är väldigt tom just nu.
Du kan höra av dig till en golfklubb och berätta om din situation så kan de genom GIT kolla upp om du har tidigare uppnåt grönt kort. Oavsett så måste du vara medlem i en golfklubb för att lira så mitt tips är att höra av dig till klubben du funderar på att bli medlem hos så hjälper dem dig.
Skriv svar