Simulator-revolutionen i Sverige

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
padre_bt_jarnestal
Inlägg: 23
Blev medlem: 05 apr 2017, 12:43

Besökt Kungsbacka indoor golf ett par gånger nu, är morgonpigg så betalat 200kr/timme mellan 7-9. Dels har jag tränat/spelat själv (1 timme, 25 min träning, 35 min spel, hann 16 hål då jag valde att inte putta) dels spelat med vän 2 timmar och vi hann nästan 27 hål, kul och känns realistiskt!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu verkar ett ställe ha öppnar mitt i Vasastan här i Stockholm. Golfverkstan.se heter det. 7 Trackmans. Undrar hur många Trackmans som sålts till Stockholm-regionen senaste 12 månaderna nu..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Nu verkar ett ställe ha öppnar mitt i Vasastan här i Stockholm. Golfverkstan.se heter det. 7 Trackmans. Undrar hur många Trackmans som sålts till Stockholm-regionen senaste 12 månaderna nu..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Tydligen har även TrackMan svårt att hinna med att leverera till nya kunder den här hösten och vintern. Inte så konstigt kanske. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

MaxP skrev: 02 jan 2021, 12:02
JohanAdministratör skrev:Nu verkar ett ställe ha öppnar mitt i Vasastan här i Stockholm. Golfverkstan.se heter det. 7 Trackmans. Undrar hur många Trackmans som sålts till Stockholm-regionen senaste 12 månaderna nu..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Tydligen har även TrackMan svårt att hinna med att leverera till nya kunder den här hösten och vintern. Inte så konstigt kanske. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Fick reda på från min lokal golfbutik där dom använder Foresight att Forsight har en leveranstid på 4 månader. Så verkar varit ett bra år för simulatortillverkare.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 11 dec 2020, 08:45Då tor jag att RUFF i frihamnen kan vara för dig. @Gustav Schauman och hans bror öppnar idag.
Var där i helgen och träffade Gustav!
Fin anläggning som jag kan tänka mig att besöka igen! :)

En helt annan sak: Stämmer det att man inte får sälja sin Trackman begagnad utan att den säljs tillbaka till Trackman?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 04 jan 2021, 08:49
JohanAdministratör skrev: 11 dec 2020, 08:45Då tor jag att RUFF i frihamnen kan vara för dig. @Gustav Schauman och hans bror öppnar idag.
Var där i helgen och träffade Gustav!
Fin anläggning som jag kan tänka mig att besöka igen! :)

En helt annan sak: Stämmer det att man inte får sälja sin Trackman begagnad utan att den säljs tillbaka till Trackman?
Nej det stämmer inte. Däremot måste du betala en överlåtningsavgift till TrackMan för att den ska fungera med en annan ägare - varför t.ex. stulna enheter inte fungerar.

//Någon som köpte sin TrackMan begagnad. 8-)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 04 jan 2021, 09:23Nej det stämmer inte. Däremot måste du betala en överlåtningsavgift till TrackMan för att den ska fungera med en annan ägare - varför t.ex. stulna enheter inte fungerar. //Någon som köpte sin TrackMan begagnad. 8-)
Tackar! :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Efter 2+ månader på Östersund Indoor Golf har jag samlat mina tankar och idéer om dagens simulatorer.

https://youtu.be/m0aMuZZkIBI
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 10 jan 2021, 11:03 Efter 2+ månader på Östersund Indoor Golf har jag samlat mina tankar och idéer om dagens simulatorer.

https://youtu.be/m0aMuZZkIBI
Bra video! :)

Ska nog också börja ta bort de datapunkter jag inte behöver eller riktigt förstår.

Low Point har jag inte använt mig av men om jag förstår den rätt så är det klubbans lägsta punkt i förhållande till bollträffen?
SGoldwin
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 sep 2014, 09:13

Jag håller med att antalet värden som visas bör begränsas. Enklare att träna mot en sak än att försöka anpassa mot alla olika värden. En mycket bra funktion i Trackman practice är analysfunktionen (optimal) där 4-5 värden analyseras för optimalt resultat. Ett blått band som markerar inom vilket intervall man ska ligga med launch angle, bollhastighet etc. Bra att träna med driver och se dessa värden för att få ut maximal carry. Kan tyvärr inte lägga till en bild som visar.

Low point är avståndet mellan impact och där swingens lägsta punkt inträffar. "10A" innebär 10 cm efter impact (Ex för järn). "5B" innebär 5cm före impact (Ex för driver).
Detta och mycket mer finns att läsa om på Trackman University. https://trackmanuniversity.com/Library. Registrering (gratis) och inloggning krävs.
Skriv svar