HIO-tråden.

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Satte min första HIO idag 23/9. Brollstas niohålsbana, hål 9. Hålet är endast 87 meter och slog en 52* wedge. Landade en halvmeter bakom och rullade tillbaka ner i koppen. Hjälpte en del att det inte blåste något idag.

Har spelat ganska mycket korthålsbanor i år eftersom jag spelat med nybörjare så sannolikheten har ökat ganska rejält, men var noga att kolla upp att det också räknas som en HIO.

Har i år varit nära några ggr tidigare, så spelet har funnits där med järnklubborna. Idag fanns den delen med tur man måste ha också.

Det bästa är att jag nu kan säga att jag gjort HIO på Brollstas hål 9. På 9-ålsbanan...
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev:Satte min första HIO idag 23/9. Brollstas niohålsbana, hål 9. Hålet är endast 87 meter och slog en 52* wedge. Landade en halvmeter bakom och rullade tillbaka ner i koppen. Hjälpte en del att det inte blåste något idag.

Har spelat ganska mycket korthålsbanor i år eftersom jag spelat med nybörjare så sannolikheten har ökat ganska rejält, men var noga att kolla upp att det också räknas som en HIO.

Har i år varit nära några ggr tidigare, så spelet har funnits där med järnklubborna. Idag fanns den delen med tur man måste ha också.

Det bästa är att jag nu kan säga att jag gjort HIO på Brollstas hål 9. På 9-ålsbanan...
Grattis! :)
Säg inte att det var på korthålsbanan, säg bara 9:an på Brollsta! :lol:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev:Satte min första HIO idag 23/9. Brollstas niohålsbana, hål 9. Hålet är endast 87 meter och slog en 52* wedge. Landade en halvmeter bakom och rullade tillbaka ner i koppen. Hjälpte en del att det inte blåste något idag.

Har spelat ganska mycket korthålsbanor i år eftersom jag spelat med nybörjare så sannolikheten har ökat ganska rejält, men var noga att kolla upp att det också räknas som en HIO.

Har i år varit nära några ggr tidigare, så spelet har funnits där med järnklubborna. Idag fanns den delen med tur man måste ha också.

Det bästa är att jag nu kan säga att jag gjort HIO på Brollstas hål 9. På 9-ålsbanan...
Grattis säger jag!
emil.janson
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 sep 2016, 21:35
Kontakt:

Gjorde min första Hio i år på Internstionals hål nr 12, med provisorisk tee, innan dem placerade en rangematta där. Iaf så mätte jag 107 meter till flaggan och slog min 50 gradare.

Det var skymning så lite skuggigt på green men när jag hörde att den tog i flaggan såg den studsa ner i hålet och sen inte upp igen trodde jag de inte va sant. Magisk känsla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

emil.janson skrev:Gjorde min första Hio i år på Internstionals hål nr 12, med provisorisk tee, innan dem placerade en rangematta där. Iaf så mätte jag 107 meter till flaggan och slog min 50 gradare.

Det var skymning så lite skuggigt på green men när jag hörde att den tog i flaggan såg den studsa ner i hålet och sen inte upp igen trodde jag de inte va sant. Magisk känsla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis! Kul med två hio:s samma helg på forumet! Tycker att tee:s på International borde vara klara nu. Är det bara ruffen som växer vid det här vädret...
Hcp: ~12
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

I lördags räddade jag par med en "HIO" på 16e på min hemmaklubb. Ställde upp för en draw på förstaslaget men bailade ur och pushade ut alldeles för mkt till höger. Slog en provisorisk för säkerhets skull som gick i!

Viktigt skede i matchen så verkligen skönt att rädda paret, men samtidigt lite synd då det hade varit kul med en riktig HIO.

Hursom, en bra story när ngn frågar om jag gjort HIO. :mrgreen:
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

manget skrev:I lördags räddade jag par med en "HIO" på 16e på min hemmaklubb. Ställde upp för en draw på förstaslaget men bailade ur och pushade ut alldeles för mkt till höger. Slog en provisorisk för säkerhets skull som gick i!

Viktigt skede i matchen så verkligen skönt att rädda paret, men samtidigt lite synd då det hade varit kul med en riktig HIO.

Hursom, en bra story när ngn frågar om jag gjort HIO. :mrgreen:
BAAM på Stadium?
Jag har sett det där en gång tidigare också. Just på det hålet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

JohanAdministratör skrev: 06 aug 2019, 09:18
manget skrev:I lördags räddade jag par med en "HIO" på 16e på min hemmaklubb. Ställde upp för en draw på förstaslaget men bailade ur och pushade ut alldeles för mkt till höger. Slog en provisorisk för säkerhets skull som gick i!

Viktigt skede i matchen så verkligen skönt att rädda paret, men samtidigt lite synd då det hade varit kul med en riktig HIO.

Hursom, en bra story när ngn frågar om jag gjort HIO. :mrgreen:
BAAM på Stadium?
Jag har sett det där en gång tidigare också. Just på det hålet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Yes, stämmer!
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Skriv svar