Dina mål inför säsongen 2016

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Erikxson skrev:Målet med 2016 är att ha kul. Att gå ut och spela mera match/skins mot polarna istället för att gå och jaga slag/poäng hela tiden.
:lol:
Och med ett ny hemmaklubb så har jag nu tillgång till 2 mycket bättre närspelsområden att träna på, så äntligen har jag nånstans att ställa mig och slå 10-80m slag, utan att gå ut kl 21:30 på hål 1 och hoppas att ingen kommer och ska gå en kvällsrunda..

Just nu så känns allting bara stelt, en hel vinter med skoteråkning där man bryter och bänder med överkroppen så känns det verkligen att man har stelnat på sig. Max har du några bra övningar för rotation i midja och axlar?
Många av övningarna i fredagsfys går på just överkroppens rörlighet, några favoriter:

https://www.youtube.com/watch?v=N_Pa8fY ... edfTI0YDEd

https://www.youtube.com/watch?v=gQht1xe ... edfTI0YDEd

https://www.youtube.com/watch?v=EMpncwe ... edfTI0YDEd
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Grymt, dessa ska utföras flitigt under helgen så att polarna fortfarande får höra på söndag att "gubben" kan!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
mannbrink
Inlägg: 45
Blev medlem: 10 mar 2016, 19:48

JohanAdministratör skrev:Utan att fundera allt för mycket så vill jag gå min första runda under par 2016, spela bra under KM, spela fler scratchtävlingar...

Lät som min ansökan till Gör om mig 2016...... men iallafall fastnade på det du skrev om att spela mer scratchtävlingar. Vilka är det tänkt att du ska spela då?
Driver Titleist D2 915 10.5
FW Callaway Big Bertha Alpha 18
Hybrid Titleist 818 H1 21
Järn Nike VR PRO Combo 4-PW
Wedgar Cleveland 588 RTX 2.0. 52/58 grader
Putter Odyssey Metal x 7
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

mannbrink skrev:
JohanAdministratör skrev:Utan att fundera allt för mycket så vill jag gå min första runda under par 2016, spela bra under KM, spela fler scratchtävlingar...

Lät som min ansökan till Gör om mig 2016...... men iallafall fastnade på det du skrev om att spela mer scratchtävlingar. Vilka är det tänkt att du ska spela då?
Det blir att försöka få en plats i någon Future series tänkte jag. Men sen är det nog rätt svårt att hitta fler scratchtävlingar. Jag vill liksom inte vara sponsor till scratchhandikappare i tävlingar med feta prisbord. Utan hitta några på lagom nivå. Borde vara minst en per månad på hemmaklubben tycker jag. För oss som är lagda åt det hållet.
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

JohanAdministratör skrev:
mannbrink skrev:
JohanAdministratör skrev:Utan att fundera allt för mycket så vill jag gå min första runda under par 2016, spela bra under KM, spela fler scratchtävlingar...

Lät som min ansökan till Gör om mig 2016...... men iallafall fastnade på det du skrev om att spela mer scratchtävlingar. Vilka är det tänkt att du ska spela då?
Det blir att försöka få en plats i någon Future series tänkte jag. Men sen är det nog rätt svårt att hitta fler scratchtävlingar. Jag vill liksom inte vara sponsor till scratchhandikappare i tävlingar med feta prisbord. Utan hitta några på lagom nivå. Borde vara minst en per månad på hemmaklubben tycker jag. För oss som är lagda åt det hållet.
Tror inte det är jättesvårt att få med klubben på det om man kan vara lite engagerad själv. Men själv vet jag med mig att jag gärna bara vill att det finns.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:
Tror inte det är jättesvårt att få med klubben på det om man kan vara lite engagerad själv. Men själv vet jag med mig att jag gärna bara vill att det finns.
Problemet som kommer vara med scratchtävlingar är ju att det är få spelare per klubb som är intresserade av att delta och är det inga rankingpoäng eller liknande att hämta så tror jag det blir väldigt svårt att locka spelare från andra klubbar i den kategorin. Med det sagt är det fascinerande att det inte finns några "undertourer" eller liknande i och runt Sthlm.
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
Mikael316 skrev:
Tror inte det är jättesvårt att få med klubben på det om man kan vara lite engagerad själv. Men själv vet jag med mig att jag gärna bara vill att det finns.
Problemet som kommer vara med scratchtävlingar är ju att det är få spelare per klubb som är intresserade av att delta och är det inga rankingpoäng eller liknande att hämta så tror jag det blir väldigt svårt att locka spelare från andra klubbar i den kategorin. Med det sagt är det fascinerande att det inte finns några "undertourer" eller liknande i och runt Sthlm.
Nu menade jag att få det reggat som tävling på hemmaklubben med typ 10 spelare. Men ska det bli större finns det no lite till noll intresse.

Märks ju av också på antalet scratchtävlingar. Vet att förut fanns det tillräckligt i närområdet för att mina behov skulle kunna tillfredställas. Men det har försvunnit. Eskilstuna och västerås har 1 eller 2 per säsong... och det är ett område med mer ca 10-15 golfklubbar och ca 250 tusen invånare
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

JohanAdministratör skrev:
mannbrink skrev:
JohanAdministratör skrev:Utan att fundera allt för mycket så vill jag gå min första runda under par 2016, spela bra under KM, spela fler scratchtävlingar...

Lät som min ansökan till Gör om mig 2016...... men iallafall fastnade på det du skrev om att spela mer scratchtävlingar. Vilka är det tänkt att du ska spela då?
Det blir att försöka få en plats i någon Future series tänkte jag. Men sen är det nog rätt svårt att hitta fler scratchtävlingar. Jag vill liksom inte vara sponsor till scratchhandikappare i tävlingar med feta prisbord. Utan hitta några på lagom nivå. Borde vara minst en per månad på hemmaklubben tycker jag. För oss som är lagda åt det hållet.
Jag kan gärna sponsra men ser det inte så. För mig är det inte en jättekostnad att lägga 600 och få tre rundor på en bana, där två är tävling där man verkligen utmanas. Sjukt kul. Hade det dock gått på en tusenlapp eller mer i anmälningsavgift hade det nog inte blivit så mycket
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Kul tråd!

För att se tillbaka på säsongen -2015:

"75 registrerade rundor
6 Eagles
115 Birdies
621 Par
246 Bogeys
28 Dubbelbogeys
3 "Others"

Average Shots (brutto): 75,5
Average to Par (brutto): +3,7
Best Round: 68 (par 72)
Best nine hole: 32 (par 36)

Par 3: +0,2
Par 4: +0,2
Par 5: -0,1

Putts per Round: 30,5

Hcp 2,7 -> 2,6"


Brukar oftast ha målet att behålla mitt hcp samt resultat i diverse tävlingar så som KM, KM-match, Klass-KM, H22 serien osv.

Med tanke på att väntar tillökning så kanske man ska hålla tillbaka lite med målen, har redan lyckats skicka ner hcp -0,1 trotts att säsongen inte riktigt börjat än.

Spikade mål för 2016:

KM: topp-3 (3a förra året)
Klass-km: Vinna (Vinst förra året)
KM-Match: Spela final (Vinst förra året)
H22 Serien: oklart.
HCP: 2,0-2,5 (2,7-2,6 förra året)

Tror att dessa mål känns väl rimliga trotts tillökningen & att träningstimmarna lär försvinna..
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ska någon här på forumet ställa upp i SM?
Jag börjar fundera på det. H30 går på Mauritzberg i Östegötland.

Det vore ett häftigt mål att få lira hela den tävlingen då det är en tredagarstävling.
Skriv svar