Den perfekta golfhatten!

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Svettas du mycket på banan när det är sol och varmt?
Jag har alltid haft keps och redan på hål 2-3 så är den dyngsur och det droppar när jag ska putta Bild

Testade därför den stora vita hatten från Titleist (ni som följer Mark Crossfield har sett den) och måste säga att den är helt underbar.

Från att ha svettats som miljöpartist på charterflyget behöver jag bara torka ansiktet lite då och då och hatten är i princip helt torr efter rundan Bild

Att man ser ut som en mupp är sekundärt Bild

Bild
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:Svettas du mycket på banan när det är sol och varmt?
Jag har alltid haft keps och redan på hål 2-3 så är den dyngsur och det droppar när jag ska putta Bild

Testade därför den stora vita hatten från Titleist (ni som följer Mark Crossfield har sett den) och måste säga att den är helt underbar.

Från att ha svettats som miljöpartist på charterflyget behöver jag bara torka ansiktet lite då och då och hatten är i princip helt torr efter rundan Bild

Att man ser ut som en mupp är sekundärt Bild

Bild
Spelade faktiskt igår bakom en boll där en utav dom hade hatt. Inte Titleist hatten men hatt. Såg somrigt ut Bild
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Bild

Jag kör också samma hatt varma dagar. Lite irriterande med snöret som hänger och dinglar när man skall veva, annars perfekt


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Kanske man skulle införskaffa. Jag blir helt sönderbränd i nacken och skyddar mig hellre med kläder än smörjer in mig. Har en hatt i panama-stil, men det ser bara konstigt ut med golfskor...

Populärt i Asien och Australien med en sån hatt ni har.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Sullanos skrev: 01 jul 2019, 14:29Jag kör också samma hatt varma dagar. Lite irriterande med snöret som hänger och dinglar när man skall veva, annars perfekt
Snöret går att ta bort på senaste modellen (som jag har). Tog bort det direkt! :)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 02 jul 2019, 09:26 Kanske man skulle införskaffa. Jag blir helt sönderbränd i nacken och skyddar mig hellre med kläder än smörjer in mig. Har en hatt i panama-stil, men det ser bara konstigt ut med golfskor...
Kan varmt rekommendera den för soliga dagar! Skyddar hela huvudet :)
Skriv svar