Swing caddy sc300

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Tyronne
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 aug 2018, 13:00

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Swing Caddy sc300?

Har läst en del recensioner men undrar om någon har en praktisk erfarenhet av att använda den och dess noggrannhet.

https://golfsupport.com/golf-accessori ... s(en%7Csv)
golftompa
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 maj 2014, 08:33

Hej

Den fungerar bra och jämförelsevis med Trackman visar den lika ända tills jag slår med träklubborna, mph visar ganska lika men längden på slagen med SC300 visar för långt ca 10 %.
Mycket enkel att använda, måste i och för sig byta klubba med den medföljande fjärrkontrollen, den brukar jag ha i bakfickan.
Jag är nöjd med min för den kostar knappt en bråkdel av andra mätare, jag köpte till en väska så fjärkotroll och laddkabel finns samlad.
Tyronne
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 aug 2018, 13:00

Hej!

Tack! Jag har köpt en också så jag har precis börjat använda den.

Jag tycker dock att appen kan ge mer. Exempelvis borde dom kunna mäta i sida från centrumlinjen. Samt en ren iPadapp. Men den verkar bra hittills..
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Hur använder ni denna och vad försöker ni förbättra med hjälp utav denna ? På bilderna saknar jag det mest väsentliga jag skulle vara intresserad utav, om jag skall betala för en sådan sak.
Senast redigerad av stevvee den 25 maj 2020, 07:38, redigerad totalt 1 gånger.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Tyronne
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 aug 2018, 13:00

Jag använder den till att få en kontinuitet i min sving. Jag tittar på:
- Ballspeed
- Swingspeed
- Launchangel
- Smash factor

Det jag saknar är Attack angel men den finns bara i dom dyra varianterna..

Men jag jobbar med dessa värden för att få en mer jämn swing och ha kontinuitet .

Sen får jag ett bra riktvärde på distansen på alla klubborna, dock är det rangebollar just nu och dom är ju si så där.. och jag vet att det är olika beroende på väder, bana och boll så klart. Men det ger ändå ett riktvärde att jobba med ute på banan.. Jag planerar att ta med den ut på en runda och se vad den ger där..

Sen använder jag den till att hitta känsla på mina wedgar.. dvs i nätspelet från 100 m och in... Jag ser vilken klubba jag kan använda... hitta swingtempot och avståndet.

Ungefär så... men jag har nyligen börjat använda den men jag har redan sett hur jäkla ojämn jag är i min sving och bollträff. Spretar ju som ett garnnystan.. ha ha..
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Tyronne skrev:Jag använder den till att få en kontinuitet i min sving. Jag tittar på:
- Ballspeed
- Swingspeed
- Launchangel
- Smash factor

Det jag saknar är Attack angel men den finns bara i dom dyra varianterna..

Men jag jobbar med dessa värden för att få en mer jämn swing och ha kontinuitet .

Sen får jag ett bra riktvärde på distansen på alla klubborna, dock är det rangebollar just nu och dom är ju si så där.. och jag vet att det är olika beroende på väder, bana och boll så klart. Men det ger ändå ett riktvärde att jobba med ute på banan.. Jag planerar att ta med den ut på en runda och se vad den ger där..

Sen använder jag den till att hitta känsla på mina wedgar.. dvs i nätspelet från 100 m och in... Jag ser vilken klubba jag kan använda... hitta swingtempot och avståndet.

Ungefär så... men jag har nyligen börjat använda den men jag har redan sett hur jäkla ojämn jag är i min sving och bollträff. Spretar ju som ett garnnystan.. ha ha..
Ja alltså AoA och spåret samt hur bra man matchar bladet är ju det mest intressanta. Att se hur ojämnt du slår kommer ju inte ge mer för att en dator säger det, borde ju märkas på banan om inte annat. Hoppas det hjälper men lektioner hade gett mer Bang for the buck :)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar