Titleist Forged 680 3-PW

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
sax
Inlägg: 9
Blev medlem: 13 apr 2015, 12:54

Hittade ett järnset enligt ovan på loppis för något år sedan. Helt OK skick, syns att de är använda, men inga skador. Dynamic Golf True Temper 100. Hur mycket skulle en köpare vara intresserad av att betala? Jag inser att jag nog skulle vara mer behjälpt av lite mer förlåtande klubbor...


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Ganska mkt. Beroende på skick 2-4k. Titleist släppte nya 680 2018, Endast 3 set kom till Sverige.

Ganska kul att Adam Scott fortfarande använder dessa klubbor
sax
Inlägg: 9
Blev medlem: 13 apr 2015, 12:54

Harry skrev:Ganska mkt. Beroende på skick 2-4k. Titleist släppte nya 680 2018, Endast 3 set kom till Sverige.

Ganska kul att Adam Scott fortfarande använder dessa klubbor
Skulle tro att dessa är tidigare, kanske runt 2000. Shotpro (?) grepp


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

sax skrev: 22 maj 2020, 08:49
Harry skrev:Ganska mkt. Beroende på skick 2-4k. Titleist släppte nya 680 2018, Endast 3 set kom till Sverige.

Ganska kul att Adam Scott fortfarande använder dessa klubbor
Skulle tro att dessa är tidigare, kanske runt 2000. Shotpro (?) grepp


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Dom är från 2003. Men Adam Scott behövde lite nya huvuden så Titleist nysläppte 680 2018 för att fira 15 års jubileum. 400 set släpptes i världen varav 3 kom till Sverige.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Adam Scott må spela 680 men titleist behöver inte re-issue något bara för det.

Prototype och tour issue är allt från nästa års retail till huvud som är one-off. Är man proffs och lite kinkig (klubb-nörd) så finns det ingen gräns för hur mycket arbete som kan läggas ner.

På en mer hobby-nördig nivå så har jag grindat en del wedgar och experimenterat lite. Främst gamla saker men som många kanske vet så är de mest kända ”prototype” som proffsen spelat antingen Endo eller Miura forgings.
Just dessa märken säljer sina järn och wedgar i raw som har mer vikt för slipmån. Ett ex. på det är Schwartzel och hans Miura-järn som han fyndade. Han fick sätta dem i ”pelarborren” och fixa ner svingvikten lite. ;)

Bild

Egon
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Egon skrev: 24 maj 2020, 09:18 Adam Scott må spela 680 men titleist behöver inte re-issue något bara för det.

Prototype och tour issue är allt från nästa års retail till huvud som är one-off. Är man proffs och lite kinkig (klubb-nörd) så finns det ingen gräns för hur mycket arbete som kan läggas ner.

På en mer hobby-nördig nivå så har jag grindat en del wedgar och experimenterat lite. Främst gamla saker men som många kanske vet så är de mest kända ”prototype” som proffsen spelat antingen Endo eller Miura forgings.
Just dessa märken säljer sina järn och wedgar i raw som har mer vikt för slipmån. Ett ex. på det är Schwartzel och hans Miura-järn som han fyndade. Han fick sätta dem i ”pelarborren” och fixa ner svingvikten lite. ;)

Bild

Egon
Självklart behöver dom inte det, var väl lite mer marknadsföring men nu gjorde dom en sista vända med 680.
Det är hursomhelst ett riktigt trevligt huvud och bladklubbor håller bättre i pris än vanliga stekpannor.
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Vilka spelar miura klubbor fast men annat märke? Kan bara komma på att Molinari stoppade ner ett par miura 101 som var Callaway märkta. Dock verkar han ha stoppat tillbaka sina gamla spakar i bagen igen.
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Det verkar vara ett par tb zero klubbor som är Callaway märkta
Skriv svar