Titleist 917 D2

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Tjena gänget!

Jag har en Titleist 917 D2 driver som jag inte riktigt kommer överens med. Jag bollar fram och tillbaka mellan olika inställningar och tänkte därför fråga expertisen här på forumet angående viktstavarna som man kan byta ut. Rent teoretiskt, vad skulle det ge att köra helt utan vikt, gentemot att ha i den 12g-vikt som sitter i nu? Jag upplever nämligen klubbhuvudet som ganska tungt och klumpigt och har stora problem med att stänga till klubbhuvudet i nersvingen. Ett lättare huvud borde väl rent teoretiskt göra det lättare att stänga fejset? Hjälp mig @Egon @mxpgolf.se

Sent from my VTR-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

JonWol skrev:Tjena gänget!

Jag har en Titleist 917 D2 driver som jag inte riktigt kommer överens med. Jag bollar fram och tillbaka mellan olika inställningar och tänkte därför fråga expertisen här på forumet angående viktstavarna som man kan byta ut. Rent teoretiskt, vad skulle det ge att köra helt utan vikt, gentemot att ha i den 12g-vikt som sitter i nu? Jag upplever nämligen klubbhuvudet som ganska tungt och klumpigt och har stora problem med att stänga till klubbhuvudet i nersvingen. Ett lättare huvud borde väl rent teoretiskt göra det lättare att stänga fejset? Hjälp mig @Egon @mxpgolf.se

Sent from my VTR-L29 using Svensktgolfforum mobile app
Att spela den helt utan vikten skulle göra din svingvikt extremt låg vilket sannolikt skulle ge en väldigt märklig känsla. Om du känner att du vill ha en något lättare driver finns det viktkit att köpa, att byta till en 10g skulle kunna göra ganska stor skillnad. En annan sak du kan testa är även att motvikta greppet eller kapa skaftet en 1/4”, det kommer också att sänka din svingvikt, men betydligt mer kontrollerat än att ta ur vikten.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar