Customfitting Stockholm

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Holman
Inlägg: 3
Blev medlem: 08 okt 2020, 20:11

Tjao,

Går i tankarna att gå och skaffa mig Customfit järnset. Teeview (Conny) verkar riktigt bra och seriösa. Kostar ca 10% mer än att köpa dom över disk på Dormy när dom är byggda och klara där.

Vet inte hur dom andra är men säkert likvärdiga, eller skulle ni säga att nån är absolut i särklass bäst i Stockholm ? Isåfall varför ?

Ni som köpt och skaffat Customfit, var det värt det ? Vad blev det för er, vad kostade det ?

/Holman
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Har alltid kört på Dormy i Barkarby. Kostar inget om man köper det man testar ut.
Holman
Inlägg: 3
Blev medlem: 08 okt 2020, 20:11

Priset för CF dras nästan alltid av om man köper klubborna av dom.

Det kanske inte riktigt var det frågan var om iof 😉
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Daniel Gustavsson på Österåker är riktigt vass!

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Kent på Dormy, Arninge ([mention]DormyarningeKent [/mention]) gjorde jag en Custom fitting hos. Riktigt trevlig och kunnig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

svingit skrev: 12 okt 2020, 21:41 Kent på Dormy, Arninge (@DormyarningeKent ) gjorde jag en Custom fitting hos. Riktigt trevlig och kunnig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men då har du nästan bytt ut allt ändå 😬
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Harry skrev: 13 okt 2020, 08:33
svingit skrev: 12 okt 2020, 21:41 Kent på Dormy, Arninge (@DormyarningeKent ) gjorde jag en Custom fitting hos. Riktigt trevlig och kunnig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men då har du nästan bytt ut allt ändå 😬
Fast det har inte med custom fittingen att göra. Kent är grym på det han gör och jag fick vad då passade mig. Endast träklubborna och wedgarna jag bytt ut. Hittade tyvärr inte känslan med callaway wedgarna som jag har med Cleveland wedgarna. Trä 3:an och hybriden gjorde jag mig av med då jag inte använde dom så ofta. Trä 3:an speade jag typ med en gång på banan. Hybriden började gå vänster för mig, precis som alla hybrider har gjort tidigare. Drivern fick jag ingen kontroll på. Kan ju också varit min sving. Men min Callaway BB Alpha 816 DBD är tyngre och känns lättare att kontrollera än TS3:an jag hade. Järnen är jag nöjd med förutom att jag var tvungen att skicka in j8 och j9 för reklamation till Mizuno då ytterhöljet hade spruckit upp och blottat innandömet.

Sen har ju min sving förändrats undersäsongen jämfört med hur den var under vintern. Så där är ju en parameter som påverkar en fitting. Speciellt om man inte svingat en klubba på 2-3 månader. Min utveckling skvallrar ju också om att klubborna har fungerat. Gått från 8,5 till +0,4.

Så inget av det är Kents fel. Utan han är som sagt grymt kunnig på det han gör.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jag har en fundering angående customfitting som jag nu har skjutit upp hur länge som helst.

Jag hämtar mycket av min info från youtube-kanalen TXG som är ett par killar som har en seriös studio i Toronto. De poängterar hur viktig bollen är vid en fitting och de kan byta boll under en fitting av klubbor för att få en bättre kombo. Hur hanterar studios runt Stockholm detta? Har sett Wilson Duo bollarn på Dormy och känner faktiskt inget större sug att göra en fitting med en boll jag aldrig kommer spela med. Kan man ta med sina egna ProV1:or eller var har ni för erfarenheter? Eller är det mest träffbilden som är viktig och då spelar bollen ingen roll. För driver kanske det inte spelar så stor roll, men jag skulle vilja se korrekta spinnummer när man testar järn och wedgar annars blir det inte mycket nytta. Utbilda mig!
Hcp: ~12
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Niklas skrev: 15 okt 2020, 09:06 Jag har en fundering angående customfitting som jag nu har skjutit upp hur länge som helst.

Jag hämtar mycket av min info från youtube-kanalen TXG som är ett par killar som har en seriös studio i Toronto. De poängterar hur viktig bollen är vid en fitting och de kan byta boll under en fitting av klubbor för att få en bättre kombo. Hur hanterar studios runt Stockholm detta? Har sett Wilson Duo bollarn på Dormy och känner faktiskt inget större sug att göra en fitting med en boll jag aldrig kommer spela med. Kan man ta med sina egna ProV1:or eller var har ni för erfarenheter? Eller är det mest träffbilden som är viktig och då spelar bollen ingen roll. För driver kanske det inte spelar så stor roll, men jag skulle vilja se korrekta spinnummer när man testar järn och wedgar annars blir det inte mycket nytta. Utbilda mig!
Du kan ju använda dina egna bollar på en fitting om du vill.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Är du så duktig då så du levererar samma spinnloft hela tiden ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar