Från draw till slice, häl, s*cket samt längdproblem.

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

DanneS skrev: 19 jun 2019, 06:54
MaxP skrev: 18 jun 2019, 15:41
DanneS skrev:Tjenare alla golffantaster!


För mycket armar, ingen kropp.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Tack Max ska försöka tänka på det. Ska jag framförallt tänka på att vrida upp höfterna i baksvingen? Eller är det snarare att försöka starta nedsvingen med höfterna istället för armarna? Och hur får man den processen att starta? Är det viktförflyttningen som startar nedsvingen?
Det kan jag inte säga utan att ha sett dig svinga. Problemen du beskriver är direkt sammankopplade med klassiska armsvingar . Jag har en hel serie på YouTube med namnet Stoppa Slicen som jag skulle rekommendera för att förstå grunderna i vad som skapar bollflykten.
Kingpin
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 aug 2019, 17:19

Hur utvecklade det sig DanneS?

Jag har själv hamnat exakt i samma situation. Så fruktansvärt frustrerande. Slängde iväg järn-9an i vredesmod hörom dagen (har aldrig hänt innan).

Ställde mig på DR och filmade. Trodde jag hittat felet och bollträffarna blev mums med en tendens till att gå utifrån och in. Så går jag ner till gräset från mattan och genast är socket, slice och topp tillbaka (låter som tre karaktärer från barnTV.) Lyckas få bukt även med grässlagen. Dagen efter går jag en runda och gissa vilka som är tillbaka...

Filma + goda råd från duktiga och erfarna spelar kan hjälpa mer än en dålig pro. En bra Pro är nog ändå den bästa medicinen. Lycka till.
Skriv svar