Snickra ihop egen paketresa

Recensera eller fråga om tips...
effe
Inlägg: 10
Blev medlem: 23 mar 2015, 10:10

Hej hopp alla glada!

Vi är ett gäng som funderar på att åka till Spanien i antingen Mars eller April. Jag har lite funderingar till er mer erfarna resenärer då vi funderar på att snickra ihop våran resa själv. Vi siktar på att bli mellan 8 - 12 personer.

1. Är det värt vad det gäller både ekonomi och tid att snickra ihop en egen resa?

2. Vi funderar på att hyra en egen villa i någon stad. Någon som har erfarenhet av det? Eller ska man satsa på hotell?
Tanken bakom det är väl både ur ett ekonomiskt och sällskapligt alternativ. Kunna laga egen mat på kvällarna, och förhoppningsvis sänka kostnaden lite.

3. Ska man satsa på att hyra bilar, eller funkar det lika bra med taxi?

4. Till vilken flygplats flyger vi för att med minimal resväg hamna i ett område med ett stort utbud av banor av bra kvalité och ändå någon form av uteliv?

5. Genomsnittlig greenfee för bra banor?

6. Våran första tanke i valet av land är Spanien. Är det något land ni kan rekommendera före Spanien vad det gäller värme, utbud av banor och mat?

Tack på förhand!
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

Nu har jag enbart åkt till Malaga och sedan bott i Fuengirola och Marbella, Nästa resa är bokad i slutet av Mars nästa år.
Jag har båda gångerna snickrat ihop en egen resa då jag ser mycket vunnet med att handplocka de banor jag vill spela samt att man kan göra en ekonomisk vinning med att flyga lågprisflyg ner.
Jag har bokat starttider via http://www.golf-service.se/ där jag aldrig haft några problem. Ett tips är dock att vara ute i god tid med att boka starttider.
Tipsar även om denna tråd där du kan hitta en del information: http://svensktgolfforum.se/viewtopic.php?f=34&t=1016

Har du några ytterligare frågor så är du välkommen att höra av dig!



1. Är det värt vad det gäller både ekonomi och tid att snickra ihop en egen resa?
Jag skulle säga att det kan vara värt ekonomiskt, men det beror helt på hur man väljer att göra sin resa. Tidsmässigt är det nog lättare att krita upp sig på en paketresa.

2. Vi funderar på att hyra en egen villa i någon stad. Någon som har erfarenhet av det? Eller ska man satsa på hotell?
Tanken bakom det är väl både ur ett ekonomiskt och sällskapligt alternativ. Kunna laga egen mat på kvällarna, och förhoppningsvis sänka kostnaden lite.
Det finns väldigt många billiga boenden att hyra där man kan och är man några stycken så borde det bli billigare än hotell.

3. Ska man satsa på att hyra bilar, eller funkar det lika bra med taxi?
Jag skulle säga att hyra bil är nödvändigt.

4. Till vilken flygplats flyger vi för att med minimal resväg hamna i ett område med ett stort utbud av banor av bra kvalité och ändå någon form av uteliv?
Jag har enbart åkt till Malaga där du har dryga 5 mil ner till Marbella med riktigt bra bilväg.

5. Genomsnittlig greenfee för bra banor?
Allt beror såklart på vilka banor du vill spela, du kan hitta riktigt bra banor för mellan 50-70€

6. Våran första tanke i valet av land är Spanien. Är det något land ni kan rekommendera före Spanien vad det gäller värme, utbud av banor och mat?
Spanska solkusten har ett väldigt stort utbud av banor, så det rekommenderar jag!
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
Skriv svar