Svenska golfbanor man måste spela

Recensera eller fråga om tips...
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

HappyAlba skrev: 11 sep 2018, 19:41
e-Fredde skrev: 11 sep 2018, 19:35
HappyAlba skrev: 11 sep 2018, 18:55

Då får jag kontra med Visby GK igen, Östersjön synlig från iaf 16 av hålen och en grym finish.

Har du inte spelat den så sätt den på din bucketlist. ⛳️
Förhoppningsvis den 26 september blir det 18 hål på Visby GK :)
Kul, vill gärna höra dina intryck, man kanske är hemmablind😀
Jag brukar alltid skriva ihop lite kort här på forumet när jag spelat på en ny bana. Så intrycken kommer. Tvivlar dock på att du är hemmablind, Visby GK är ju känd som en av Sveriges bästa banor :) Vilket också gör jag ser mycket framemot att spela där om två veckor!
Användarens profilbild
HappyAlba
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 okt 2017, 12:21
Ort: Visby
Kontakt:

e-Fredde skrev: 13 sep 2018, 09:27
HappyAlba skrev: 11 sep 2018, 19:41
e-Fredde skrev: 11 sep 2018, 19:35

Förhoppningsvis den 26 september blir det 18 hål på Visby GK :)
Kul, vill gärna höra dina intryck, man kanske är hemmablind😀
Jag brukar alltid skriva ihop lite kort här på forumet när jag spelat på en ny bana. Så intrycken kommer. Tvivlar dock på att du är hemmablind, Visby GK är ju känd som en av Sveriges bästa banor :) Vilket också gör jag ser mycket framemot att spela där om två veckor!
Banan är i kanonskick och utmaningen ligger oftast i att det blåser en hel del.
Som herrspelare finns det 3 olika tees att välja på och dom står för längden på banan, 55, 59 och 63. Vissa utslag är då på samma ställe.
63 är ju backtee, så är man duktig så kan man ta den, jag går från 55 eller 59, 59:an är lite fler drivar, så är man trygg med den så rekommenderar jag 59.
Ser fram emot en recension:-)
Användarens profilbild
JohanOOB
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 okt 2017, 09:13

Ett par banor jag tycker man bör spela!
Halmstad GK Norra
PGA Sweden National Links
Isaberg Östra


www.out-of-bounds.se
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Ska försöka ge mig på en lista genom Sveriges pärlor, kanske glömmer någon, samt att jag inte spelat alla banor i Sverige (än).

Norrut: Boden, Östersund och Gävle. Timrå är en bubblare.
Mellansverige : Upsala, Karlstad, Forsbacka, Frösåker (har ej spelat), Lanna Lodge. Askersund och Johannesberg som bubblare. Många tycker om Omberg, men inte jag.
Stockholm: Stockholms, Bro hof, Ullna (bara gått runt efter ombyggnad), Lidingö, Vidbynäs, Värmdö.Djursholm bara för att den är en äldre GK.
Norra Götaland: Fjällbacka, Göteborgs GK, Delsjö, Hills, Valda, Läckö, Jönköping, Sand, Växjö, Kalmar, Ekerum (gillar inte efter ombyggnation), Visby. Katrineholm som bubblare.
Södra Götaland: Halmstad, Kristianstad (Åhus), Vasatorp, Viken (ett måste), PGA, Ljunghusen, Falsterbo, ev Lund pga av äldre klubb, Bokskogen och bubblare är Österlen.

Det är många banor jag uteslutit och en del banor var ju länge sedan jag spelade.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Järn7 skrev:Ska försöka ge mig på en lista genom Sveriges pärlor, kanske glömmer någon, samt att jag inte spelat alla banor i Sverige (än).

Norrut: Boden, Östersund och Gävle. Timrå är en bubblare.
Mellansverige : Upsala, Karlstad, Forsbacka, Frösåker (har ej spelat), Lanna Lodge. Askersund och Johannesberg som bubblare. Många tycker om Omberg, men inte jag.
Stockholm: Stockholms, Bro hof, Ullna (bara gått runt efter ombyggnad), Lidingö, Vidbynäs, Värmdö.Djursholm bara för att den är en äldre GK.
Norra Götaland: Fjällbacka, Göteborgs GK, Delsjö, Hills, Valda, Läckö, Jönköping, Sand, Växjö, Kalmar, Ekerum (gillar inte efter ombyggnation), Visby. Katrineholm som bubblare.
Södra Götaland: Halmstad, Kristianstad (Åhus), Vasatorp, Viken (ett måste), PGA, Ljunghusen, Falsterbo, ev Lund pga av äldre klubb, Bokskogen och bubblare är Österlen.

Det är många banor jag uteslutit och en del banor var ju länge sedan jag spelade.
Om du ska spela Lund så är det sensommar eller höst som gäller, de får inte slå sin ruff förrän i juli så är du där innan är det rena US Open över ruffen. Layouten är helt okej men blir lite märklig från backtee.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
sm7tcd
Inlägg: 5
Blev medlem: 01 maj 2018, 19:44
Ort: Halmstad

Mina favoriter som jag tycker man måste spela i Södra Sverige:

- Halmstad Norra
- Isaberg Östra
- Hok parkbanan
Skriv svar