Florida i oktober?

Recensera eller fråga om tips...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Situationen ser ut såhär:
I mitten av oktober åker jag och sambon till Detroit för att avsluta vår 40 veckors utbildning. Målet är att efter det stanna i USA en vecka eller två för att semestra och fira examinationen. Då Anna börjar bli golfbiten igen ser jag chansen att denna gång fira med en riktig golfsemester. Passande nog kommer vi troligen flyga in och ut ifrån USA via Miami så hela Florida är potentiella mål för vårt golfhärjande.

Därför tar jag gärna emot tips på golfbanor att spela i Florida - jag har spelat TPC Sawgrass i Florida annars är det helt orört.
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

MaxP skrev: 05 mar 2019, 14:16 Situationen ser ut såhär:
I mitten av oktober åker jag och sambon till Detroit för att avsluta vår 40 veckors utbildning. Målet är att efter det stanna i USA en vecka eller två för att semestra och fira examinationen. Då Anna börjar bli golfbiten igen ser jag chansen att denna gång fira med en riktig golfsemester. Passande nog kommer vi troligen flyga in och ut ifrån USA via Miami så hela Florida är potentiella mål för vårt golfhärjande.

Därför tar jag gärna emot tips på golfbanor att spela i Florida - jag har spelat TPC Sawgrass i Florida annars är det helt orört.
Har du ngn nytta av ditt PGA-kort i USA eller gäller det bara i Sverige/Europa?

Streamsong ser ju trevligt ut om ni ska fira.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

manget skrev: 05 mar 2019, 15:24
MaxP skrev: 05 mar 2019, 14:16 Situationen ser ut såhär:
I mitten av oktober åker jag och sambon till Detroit för att avsluta vår 40 veckors utbildning. Målet är att efter det stanna i USA en vecka eller två för att semestra och fira examinationen. Då Anna börjar bli golfbiten igen ser jag chansen att denna gång fira med en riktig golfsemester. Passande nog kommer vi troligen flyga in och ut ifrån USA via Miami så hela Florida är potentiella mål för vårt golfhärjande.

Därför tar jag gärna emot tips på golfbanor att spela i Florida - jag har spelat TPC Sawgrass i Florida annars är det helt orört.
Har du ngn nytta av ditt PGA-kort i USA eller gäller det bara i Sverige/Europa?

Streamsong ser ju trevligt ut om ni ska fira.
Jadå, PGA-kortet brukar kunna ge mer eller mindre rabatt på greenfeen.
Streamsong är helt klart med i listan.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tankarna går just nu såhär -
Bränna allt krut på en riktigt fin resort och därefter om möjligt spela lite enklare banor i den mån tiden finns. Så jag började lördagen med att skicka förfrågningar till Streamsong (drömma kan man) TPC Sawgrass (älskade mitt förra besök och galet prisvärt egentligen) och ska nu försöka med Doral, det ska vara lite blandat. :lol:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

The Fox kan jag rekommendera, den är privat men svenskar som äger.
Jättefin bana och anläggning.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 12 mar 2019, 09:41 The Fox kan jag rekommendera, den är privat men svenskar som äger.
Jättefin bana och anläggning.
Orlando-trakten för den va?
TPC är passande nog stängt i två veckor när vi är på plats. Så får sätta siktet på andra ställen.
Skriv svar