R.I.P. Kungsängen Kings

Recensera eller fråga om tips...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tråkiga nyheter för en bana med den historiken. Spelat den en gång och gillade den verkligen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Väldigt tråkigt men väntat.
Min förhoppning är att det byggs en riktigt bra träningsanläggning nu.
Kanske en 9/6-hålsbana + fullstor range + övningsområde.

Dock kommer jag inte betala för medlemskap. Har redan hört av mig till Hofen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Ganska kul rubrik från början på http://www.svenskgolf.se/artiklar/tourn ... d-nio-hal/

då rubriken löd (numera ändrad) ungefär "Kungsängen blir nu ännu bättre"..fast å andra sidan kanske rubrikmakaren inte förstod i en freudiansk felsägning hur rätt hen faktiskt hade :lol:

Nu kanske de som är medlemmar i Golf*star faktiskt börjar förstå vad deras koncept går ut på vilket inte är bättre banor utan att sälja marken som banorna är byggda på. Om det sedan gynnar företaget så lägger dem ner banan och säljer all mark.

Hittills så har ingen bana blivit bättre eller gynnats av att dem tagit över driften mer än möjligtvis "räddat" klubben från att bli aktieklubb eller gå i kk. Man undrar hur dålig en bana kan få bli innan medlemmarna tycker att "råttet är mågat" och lämnar klubben.
Senast redigerad av KENO den 15 okt 2019, 10:28, redigerad totalt 1 gånger.
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

GS verkar mest vara intresserad av att tjäna pengar. Golfen kommer i fjärde hand eller så...

Ingen ska inbilla mig att GS kommer att lägga alla pengar de får från ICA på KGC. Pengarna lär användas till mycket annat.

KGCs förfall är sorgligt men GS fortsätter att ta 8.995:- för PLAY ALL trots att deras bästa bana redan stympats och inom något är eller två kommer att förlora 9 hål.
Att de inte haft en vettig range på 4-5 år är bara grädde på moset.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 29 aug 2019, 15:53Dock kommer jag inte betala för medlemskap. Har redan hört av mig till Hofen.
Då syns vi nästa år! :)
akka89
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2015, 18:32
Ort: Mälarö GK

Som gammal KGC medlem är det super tråkigt att höra och läsa om allt skit som händer ute på KGC, även fast jag redan lämnat skeppet som sjunker så svider det i hjärtat.

Vad ska ske 2020? Känns som att det finns en risk att Golfstar "lura/blåser" sina medlemmar *förlåt menade kunder* när man skriver att Queens och Kings kommer att finnas kvar nästa säsong. Iof friskriver dom sig med några välvalda ord "Banor kan tillkomma eller utgå före säsongsstarten 2020".

Av det jag har hört så blir jag är rätt så säker på att det är 27 spelbara hål år 2020. :(
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

akka89 skrev:Som gammal KGC medlem är det super tråkigt att höra och läsa om allt skit som händer ute på KGC, även fast jag redan lämnat skeppet som sjunker så svider det i hjärtat.

Vad ska ske 2020? Känns som att det finns en risk att Golfstar "lura/blåser" sina medlemmar *förlåt menade kunder* när man skriver att Queens och Kings kommer att finnas kvar nästa säsong. Iof friskriver dom sig med några välvalda ord "Banor kan tillkomma eller utgå före säsongsstarten 2020".

Av det jag har hört så blir jag är rätt så säker på att det är 27 spelbara hål år 2020. :(
Ja det är ju redan klart och man har gått ut med att Kings blir 9 hål så det är ju ingen nyhet ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 29 okt 2019, 19:41
akka89 skrev:Som gammal KGC medlem är det super tråkigt att höra och läsa om allt skit som händer ute på KGC, även fast jag redan lämnat skeppet som sjunker så svider det i hjärtat.

Vad ska ske 2020? Känns som att det finns en risk att Golfstar "lura/blåser" sina medlemmar *förlåt menade kunder* när man skriver att Queens och Kings kommer att finnas kvar nästa säsong. Iof friskriver dom sig med några välvalda ord "Banor kan tillkomma eller utgå före säsongsstarten 2020".

Av det jag har hört så blir jag är rätt så säker på att det är 27 spelbara hål år 2020. :(
Ja det är ju redan klart och man har gått ut med att Kings blir 9 hål så det är ju ingen nyhet ?
Nja, de har väl sagt att det kommer att vara 2 st 18 hålsbanor under 2020 på Kungsängen och att Kings blir 9 hål i ett senare skede?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Svar från Golfstar!

GolfStar Kungsängen:
Ja, vi kan garantera att Kings kommer att bestå av 18 hål hela säsongen 2020. Som du säkert har sett så fortsätter arbetet under vintern och våren med hål 11 som blir en ny par 3.
Vi ses till våren!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Fick höra i dag att rangen försvinner till nästa säsong. ICA behöver parkering till sina lastbilar.

Hörsägen men vi får kanske veta om det stämmer snart.
Skriv svar