Kaliforniens västkust!

Recensera eller fråga om tips...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag och sambon kommer spendera ett par dagar på Kaliforniens västkust i slutet av oktober och kommer självklart ha stickorna med. Det lider ju inte direkt på banor i staten så frågan är vilka guldkorn vi bör sikta in oss på. Mitt mål är 5 rundor, det är troligen helt åt fanders för många men en topp 3-lista minimum vore ju nice. Dum som jag är har jag redan skickat frågan till Pebble Beach.....
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

MaxP skrev: 20 sep 2019, 14:22 Jag och sambon kommer spendera ett par dagar på Kaliforniens västkust i slutet av oktober och kommer självklart ha stickorna med. Det lider ju inte direkt på banor i staten så frågan är vilka guldkorn vi bör sikta in oss på. Mitt mål är 5 rundor, det är troligen helt åt fanders för många men en topp 3-lista minimum vore ju nice. Dum som jag är har jag redan skickat frågan till Pebble Beach.....
Torrey Pines! Kolla bara att alla hål är öppna på South Course, det byggs om en del där inför US Open. North är också väl värd ett besök om ni är i San Diego men South är ju "stora" banan.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

manget skrev: 20 sep 2019, 15:12
MaxP skrev: 20 sep 2019, 14:22 Jag och sambon kommer spendera ett par dagar på Kaliforniens västkust i slutet av oktober och kommer självklart ha stickorna med. Det lider ju inte direkt på banor i staten så frågan är vilka guldkorn vi bör sikta in oss på. Mitt mål är 5 rundor, det är troligen helt åt fanders för många men en topp 3-lista minimum vore ju nice. Dum som jag är har jag redan skickat frågan till Pebble Beach.....
Torrey Pines! Kolla bara att alla hål är öppna på South Course, det byggs om en del där inför US Open. North är också väl värd ett besök om ni är i San Diego men South är ju "stora" banan.
Torrey Pines ligger högt upp, troligen är det fem dagar i San Diego-området!
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

MaxP skrev: 20 sep 2019, 16:09
manget skrev: 20 sep 2019, 15:12
MaxP skrev: 20 sep 2019, 14:22 Jag och sambon kommer spendera ett par dagar på Kaliforniens västkust i slutet av oktober och kommer självklart ha stickorna med. Det lider ju inte direkt på banor i staten så frågan är vilka guldkorn vi bör sikta in oss på. Mitt mål är 5 rundor, det är troligen helt åt fanders för många men en topp 3-lista minimum vore ju nice. Dum som jag är har jag redan skickat frågan till Pebble Beach.....
Torrey Pines! Kolla bara att alla hål är öppna på South Course, det byggs om en del där inför US Open. North är också väl värd ett besök om ni är i San Diego men South är ju "stora" banan.
Torrey Pines ligger högt upp, troligen är det fem dagar i San Diego-området!
Hilton i Torrey Pines ligger riktigt bra till om ni siktar på tidig uppgång för att komma först ut på banan! 3-4 minuters promenad från rummet till starterns lilla kur. Riktigt bra gym också för er som gillar att träna. Lodgen ligger ännu närmre om ni vill lyxa till det :mrgreen:
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:Jag och sambon kommer spendera ett par dagar på Kaliforniens västkust i slutet av oktober och kommer självklart ha stickorna med. Det lider ju inte direkt på banor i staten så frågan är vilka guldkorn vi bör sikta in oss på. Mitt mål är 5 rundor, det är troligen helt åt fanders för många men en topp 3-lista minimum vore ju nice. Dum som jag är har jag redan skickat frågan till Pebble Beach.....
Har Kalifornien en östkust? Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev:
MaxP skrev:Jag och sambon kommer spendera ett par dagar på Kaliforniens västkust i slutet av oktober och kommer självklart ha stickorna med. Det lider ju inte direkt på banor i staten så frågan är vilka guldkorn vi bör sikta in oss på. Mitt mål är 5 rundor, det är troligen helt åt fanders för många men en topp 3-lista minimum vore ju nice. Dum som jag är har jag redan skickat frågan till Pebble Beach.....
Har Kalifornien en östkust? Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Få personer som vet om den! Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

manget skrev: Hilton i Torrey Pines ligger riktigt bra till om ni siktar på tidig uppgång för att komma först ut på banan! 3-4 minuters promenad från rummet till starterns lilla kur. Riktigt bra gym också för er som gillar att träna. Lodgen ligger ännu närmre om ni vill lyxa till det :mrgreen:
Tack för tipset! Ska kollas in direkt!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
drcahill
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 feb 2017, 10:57

Kan rekommendera dig att spana in No laying up-gängets senaste säsong av "Tourist sauce" som utspelar sig i just Kalifornien, dels för eventuella banförslag men även för att det är jävligt bra :)

Till exempel ska Pasatiempo vara riktigt bra och öppen för allmänheten:

joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

StefanL skrev: 22 sep 2019, 08:47
MaxP skrev:Jag och sambon kommer spendera ett par dagar på Kaliforniens västkust i slutet av oktober och kommer självklart ha stickorna med. Det lider ju inte direkt på banor i staten så frågan är vilka guldkorn vi bör sikta in oss på. Mitt mål är 5 rundor, det är troligen helt åt fanders för många men en topp 3-lista minimum vore ju nice. Dum som jag är har jag redan skickat frågan till Pebble Beach.....
Har Kalifornien en östkust? Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rent tekniskt, ja faktiskt. Det är dock i den mexikanska delen av kalifornien "Baja California" och är en rätt rejäl halvö.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Resultatet blev till slut lite mindre golf än jag hade tänkt men ändå två riktigt bra rundor i San Diego. Balboa Park levererade en upplevelse som var galet bra för priset på 40 dollar. Avslutningsvis blev det ett spontanbesök på Torrey Pines som hade sått om banan för US Open 2021, därför var det 25% rabatt på greenfeen vilket gjorde även den fantastiskt prisvärd.
Skriv svar