Sigtuna GK, en pärla!

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Idag avverkades årets 31 runda och lotten föll på Sigtuna GK som ligger under timmen i restid från Västerås.
Att kunna lira vardagar och utnyttja golfhäftet är ur ekonomisk synpunkt gynnsamt även om dom allra bästa banorna inte är med där.
Men idag blev både jag och min golfkompis väldigt positivt överraskade av denna mysiga pärla. Riktigt fina övningsområden mittemot rangen som gissningsvis måste ha precis fått nya rangebollar från Srixon.
Efter uppvärmning checkade vi in i receptionen och fick ett trevligt bemötande och lovord om att banan var i mycket fin kondition.
Vi blev inte besvikna! Det är utan tvekan den finaste banan som jag spelat som har samarbete med golfhäftet, inget snack om saken.
Fina och stora tee´s, bunkrar och fairways topp för att inte tala om greenerna som var dom bästa jag spelat på för året.
En mycket tilltalande layout på banan även om vi lyckades med konststycket att spelade in på fel green på hål tio.
Hål nummer nio måste nog vara banans bästa men vatten framför tee och en upphöjd par fyra.
Så har ni funderingar på att lira en bana i utkanten av STHLM så kan jag varmt rekommendera en utflykt till Sigtuna GK. Den får en klar 4/5 i totalupplevelse.
IMG_5005.JPG
IMG_5005.JPG (209.54 KiB) Visad 2567 gånger
IMG_4998.JPG
IMG_4998.JPG (204.24 KiB) Visad 2567 gånger
Adjustments.JPG
Adjustments.JPG (237.78 KiB) Visad 2567 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
vicegolf
Inlägg: 3
Blev medlem: 28 maj 2015, 09:03

Tack Henrik att du tar den tiden och skriver en recension. Vi ses snart igen,
Patrick
Skriv svar