Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 27 jun 2019, 13:20 100% säkert är det kanske inte, men om jag inte hörde fel eller tolkade det jag hörde helt åt skogen så är det top 25 som får kortet och han ligger femma på ett ganska betryggande avstånd till 25:e platsen.

Vad missade han med senast, 600 dollar?
Japp! Såg precis en intervju med honom där han nämnde 600 dollar och att hans inställning varit helt fel på säsongens första tävlingar.

Kul om han grejar kortet för då kan vi säkert få en hel del inside-info från Wille på C More (hans kusin).
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 28 jun 2019, 12:41
långryggen skrev: 27 jun 2019, 13:20 100% säkert är det kanske inte, men om jag inte hörde fel eller tolkade det jag hörde helt åt skogen så är det top 25 som får kortet och han ligger femma på ett ganska betryggande avstånd till 25:e platsen.

Vad missade han med senast, 600 dollar?
Japp! Såg precis en intervju med honom där han nämnde 600 dollar och att hans inställning varit helt fel på säsongens första tävlingar.

Kul om han grejar kortet för då kan vi säkert få en hel del inside-info från Wille på C More (hans kusin).
Hur surt hade inte det varit...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Vad tycker ni om helgens övningar, det nya formatet? Någon som kommer stå med en putt för hundra miljoner...
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Anders skrev: 22 aug 2019, 08:17 Vad tycker ni om helgens övningar, det nya formatet? Någon som kommer stå med en putt för hundra miljoner...
För oss tittare är det positivt. Man behöver inte sitta och vänta på uträkningar för att veta vem som leder.

För spelarna kanske det inte är lika kul men som jag förstått ska förutsättningarna vara ungefär desamma som tidigare år när det gäller chansen att vinna.

Vinnaren tar hem runt 140 miljoner ($15.000.000)
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 22 aug 2019, 08:58
Anders skrev: 22 aug 2019, 08:17 Vad tycker ni om helgens övningar, det nya formatet? Någon som kommer stå med en putt för hundra miljoner...
För oss tittare är det positivt. Man behöver inte sitta och vänta på uträkningar för att veta vem som leder.

För spelarna kanske det inte är lika kul men som jag förstått ska förutsättningarna vara ungefär desamma som tidigare år när det gäller chansen att vinna.

Vinnaren tar hem runt 140 miljoner ($15.000.000)
Bara en tanke som jag har haft.
Tidigare kunde ju vinnaren av finalen vara en annan än den som till slut vinner Fedex cup. Med årets upplägg blir väl vinnaren av finalen per automatik vinnare av fedex cup?
Det finns i mina ögon både positiva och negativa saker med det.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

långryggen skrev:
Sandstream skrev: 22 aug 2019, 08:58
Anders skrev: 22 aug 2019, 08:17 Vad tycker ni om helgens övningar, det nya formatet? Någon som kommer stå med en putt för hundra miljoner...
För oss tittare är det positivt. Man behöver inte sitta och vänta på uträkningar för att veta vem som leder.

För spelarna kanske det inte är lika kul men som jag förstått ska förutsättningarna vara ungefär desamma som tidigare år när det gäller chansen att vinna.

Vinnaren tar hem runt 140 miljoner ($15.000.000)
Bara en tanke som jag har haft.
Tidigare kunde ju vinnaren av finalen vara en annan än den som till slut vinner Fedex cup. Med årets upplägg blir väl vinnaren av finalen per automatik vinnare av fedex cup?
Det finns i mina ögon både positiva och negativa saker med det.
Helt rätt, dom vill få en mer finalkänsla över det hela.
Nu kan ju alla 30 vinna FedEx, tidigare har det alltid funnits en matematisk chans till vinst om du var spelare 30 men då måste allt ovanför i startfältet bli rätt.

Jag personligen tycker det är bättre, det ska avgöras i en final, dom vill få lite ”game seven”-känsla, man behöver inte ha en examen i matematik och kunna poängsystemet för att räkna ut vem som vinner.

Bild
Orden från han som lett FedEx senaste månaderna, fram till förra helgen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag gillar förändringen, personligen håller jag med McIlroy i sitt uttalande. Om det ska vara tourfinal så vore det väl mest rättvist att alla startar på 0 när sista tävlingen väl drar igång? Det är ju enda sättet att få FedEx-finalen att komma i närheten av majors i intresse.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

MaxP skrev: 23 aug 2019, 07:13 Jag gillar förändringen, personligen håller jag med McIlroy i sitt uttalande. Om det ska vara tourfinal så vore det väl mest rättvist att alla startar på 0 när sista tävlingen väl drar igång? Det är ju enda sättet att få FedEx-finalen att komma i närheten av majors i intresse.
jag förstår tankegången, men lite av Fedx cup är väl att det gäller att ha varit konsekvent bra. Annars kan ju den som ramlat in på top 30 på målsnöret vinna lika väl som de som under tid presterat mkt bättre.
Man kanske skulle göra finalspelet ännu tightare, låt säga top 10 och köra scratch?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

långryggen skrev: 23 aug 2019, 10:07
MaxP skrev: 23 aug 2019, 07:13 Jag gillar förändringen, personligen håller jag med McIlroy i sitt uttalande. Om det ska vara tourfinal så vore det väl mest rättvist att alla startar på 0 när sista tävlingen väl drar igång? Det är ju enda sättet att få FedEx-finalen att komma i närheten av majors i intresse.
jag förstår tankegången, men lite av Fedx cup är väl att det gäller att ha varit konsekvent bra. Annars kan ju den som ramlat in på top 30 på målsnöret vinna lika väl som de som under tid presterat mkt bättre.
Man kanske skulle göra finalspelet ännu tightare, låt säga top 10 och köra scratch?
varför inte det här upplägget sen en cut efter 36 hål, sen gör 10 bästa spelarna upp över 36 hål och alla börjar på 0.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

StefanL skrev: 23 aug 2019, 13:09
långryggen skrev: 23 aug 2019, 10:07
MaxP skrev: 23 aug 2019, 07:13 Jag gillar förändringen, personligen håller jag med McIlroy i sitt uttalande. Om det ska vara tourfinal så vore det väl mest rättvist att alla startar på 0 när sista tävlingen väl drar igång? Det är ju enda sättet att få FedEx-finalen att komma i närheten av majors i intresse.
jag förstår tankegången, men lite av Fedx cup är väl att det gäller att ha varit konsekvent bra. Annars kan ju den som ramlat in på top 30 på målsnöret vinna lika väl som de som under tid presterat mkt bättre.
Man kanske skulle göra finalspelet ännu tightare, låt säga top 10 och köra scratch?
varför inte det här upplägget sen en cut efter 36 hål, sen gör 10 bästa spelarna upp över 36 hål och alla börjar på 0.
Ingen dum idé, ringer du PGA eller ska jag? ;)
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar