Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 15 mar 2019, 10:40 Vad håller Stenson på med? 10 slag efter ledaren på en runda.
Henrik är den bäste golfaren vi haft (ja, bättre än Annika) men det har inte sett bra ut de senaste åren.
Enligt någon intervju med TV4 var det motivationen som inte fanns där. Han tränar ju knappast i nivå med den mängden han har gjort tidigare. Det är väl fyra (?) barn och tusen sidouppdrag. Förra året spelade han inte alls dåligt. Först i statistken på GIR på PGA, men puttningen är ju inte Stensons grej så blir inte så mycket utdelning. Sen leder han ju sällan proximity to hole heller. Han lyckades iaf med topplaceringar i Masters (hans bästa någonsin i den tävlingen) och US Masters innan han slog i armbågen. Tror han behöver majortävlingar för motivationen.

Jag undrar mer vad Justin Rose håller på med? De senaste veckorna har jag sett en klackad trätrea som knappt lyfter från ruffen och hookar på 60 meter. Som de sa på Cmore igår; "Det finns ingen botten i golf" :lol:
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 15 mar 2019, 11:17Enligt någon intervju med TV4 var det motivationen som inte fanns där. Han tränar ju knappast i nivå med den mängden han har gjort tidigare. Det är väl fyra (?) barn och tusen sidouppdrag. Förra året spelade han inte alls dåligt. Först i statistken på GIR på PGA, men puttningen är ju inte Stensons grej så blir inte så mycket utdelning. Sen leder han ju sällan proximity to hole heller. Han lyckades iaf med topplaceringar i Masters (hans bästa någonsin i den tävlingen) och US Masters innan han slog i armbågen. Tror han behöver majortävlingar för motivationen.
Låter som att han behöver ett bättre management.

Statiskt och några enstaka placeringar är inte mycket att hänga i gran för en majorvinnare.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 15 mar 2019, 11:13Jag måste fråga - hur kommer vi fram till att Henrik är bättre än Annika? :D
På samma sätt som att Messi är bättre än Marta ;)
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Man måste bara älska Kevin Na och Woods på hål 17.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En gottig leaderboard inför söndagen med Rahm, Fleetwood och McIlroy i topp.

Rory har inte puttat bra nog för att vinna tidigare veckor, gör han det ikväll tro?
Rahm hade sin urladdning igår med -8.
Jag tror det bäddar för Fleetwood! Lite ruttet väder med vind och regn är som gjort för engelsmannen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 17 mar 2019, 13:02 En gottig leaderboard inför söndagen med Rahm, Fleetwood och McIlroy i topp.

Rory har inte puttat bra nog för att vinna tidigare veckor, gör han det ikväll tro?
Rahm hade sin urladdning igår med -8.
Jag tror det bäddar för Fleetwood! Lite ruttet väder med vind och regn är som gjort för engelsmannen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
McIllroy tror jag inte har något att sätta emot ikväll, men jag hoppas jag har fel. Hade varit kul att se Rory knipa en seger!
Användarens profilbild
MENGZELL
Inlägg: 13
Blev medlem: 11 feb 2019, 13:26

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev: 17 mar 2019, 13:02 En gottig leaderboard inför söndagen med Rahm, Fleetwood och McIlroy i topp.

Rory har inte puttat bra nog för att vinna tidigare veckor, gör han det ikväll tro?
Rahm hade sin urladdning igår med -8.
Jag tror det bäddar för Fleetwood! Lite ruttet väder med vind och regn är som gjort för engelsmannen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
McIllroy tror jag inte har något att sätta emot ikväll, men jag hoppas jag har fel. Hade varit kul att se Rory knipa en seger!
Och det gjorde han!
Fantastiskt kul! Bara bra prestationer än i år från Rory!
Hoppas verkligen detta blir hans år!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Järn: Titleist AP1 712 / 5-PW
Hybrid: wilson straff 4H 24grader
FW : Srixon Z355 FW3 15 grader
Driver: Titleist 917 D2
Putter: 2 Ball fang

Huvud Målsättning 2019
Gå under 90 på en runda
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Det var riktigt spännande till slutet. Äntligen fick Rory en till seger och jag tror det kommer vara bra för hans spel, så lite av den där söndagspressen släpper. Intressant att han vann när han INTE gick ut i ledarboll på söndagen. Det var fortfarande ganska mycker av hans vanliga "släpper-ut-allting-till-höger-på-söndagar" i början av rundan, men han hittade tillbaka den här gången.

Mest imponerande igår var Jim Furyk med sina 66 slag, vilket också visar vilken bra bana TPC Sawgrass är som premierar de som slår rakt och straffar de som slår snett.

Fleetwoods seger kommer nog snart om han fortsätter sätta sig i position på det här sättet.
Hcp: ~12
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Sandstream skrev:Vad håller Stenson på med? 10 slag efter ledaren på en runda.
Henrik är den bäste golfaren vi haft (ja, bättre än Annika) men det har inte sett bra ut de senaste åren.
I mina ögon kan Ingen svensk golfare på herr eller damsidan kan mäta sig med Annika.

Hennes 8 major segrar talar för sig själv.




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Abader skrev: 20 mar 2019, 12:51
Sandstream skrev:Vad håller Stenson på med? 10 slag efter ledaren på en runda.
Henrik är den bäste golfaren vi haft (ja, bättre än Annika) men det har inte sett bra ut de senaste åren.
I mina ögon kan Ingen svensk golfare på herr eller damsidan kan mäta sig med Annika.

Hennes 8 major segrar talar för sig själv.




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Stenson är INTE den med högst lägstanivå direkt. Hans formsvackor har sedan starten varit avgrundsdjupa, och han har en tendens att hänga med hakan då han är nere i dem. Ingen känslolös golfmaskin, han har ju haft Tortyr-Torsten som hjälp. Men han hittar nog hem snart Föroppningsvis redan till Masters? Där brukar han i och för sig inte spela särskilt bra.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Skriv svar