Solheim cup

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarvisningsbild
Järn7

18 aug 2017, 22:16

Verkar lågt intresse av Solheim cup här på forumet! Tycker dessa matchtävlingar oavsett om det är killar eller tjejer som spelar, är de mest intressanta och medför bättre spel än vid majors.

Europa spelade fint på FM i foursome, men i bästbollen puttar just nu Amerikanskorna helt fantastiskt. På pappret är Europa något svagare, men match är alltid något annat. Synd att Tutta inte är kry i kroppen. Hon kan skrämma vilken Amerikanska som helst.

Tyvärr tidig morgon, så resultaten från de sista niohålen får man reda på i morgon. Hoppas inspelningen fungerar, då boxer-kortet hela tiden hoppar ur.
joakim.pekkari
Kontakt:

18 aug 2017, 22:30

Hade gärna tittat men har ju tyvärr inte Eurosport. Tråkigt att licensen hamnar på den, i min mening, sämsta sportkanalen. :(
Hcp 3,1 Klubb Barsebäck G&CC
Instagram: livingpixels GameBook: joakimpekkari
MaxP

19 aug 2017, 05:34

Du har helt rätt. Jag älskar själv att titta på match och brukar titta på Solheim Cup om möjlighet finns. För min del handlar dock mycket om tiden på året, precis som med majors eller Ryder Cup. Hade tävlingen legat en månad senare hade jag haft mer tid/bättre möjlighet att följa tävlingen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Niklas

21 aug 2017, 12:52

Tittade fram till en reklampaus, kom på att det var på Eurosport där de kör samma reklam var sjunde minut och stängde av. Det är på tok för mycket, så man orkar inte ens ha det på i bakgrunden. Problemet var lite grann att man visste att Europa inte hade en chans och det var mer intressant att följa Henrik Stenson blev mer intressant när han låg i ledning.

Men applåder till Anna Nordquist. Briljant spelat av henne hela vägen.
Hcp: ~14 Klubb: Kungsängen GK (Golfstar Play All)
Skriv svar