MASTERS 2019

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
MaxP skrev:Det är äntligen Masters-vecka!
Jag vet knappt vart jag ska ta vägen eller var diskussionen ska börja. Tyvärr såg jag bara highlights från damtävlingen i helgen men det var underbart att se även tjejer spela på Augusta!

Så nu till veckans första frågeställning - vad blir vinnarscoren i år och hur många slag bakom Tiger slutar tvåan? Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Rätt svar, 275 slag och ett slag före tvåan! Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Ja nu är du nöjd i några månader
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hur som haver var det en fantastisk tävling, när ledarbollen slår ut på hål 10 känns det som att det är ett tiotal spelare med alla en god chans att vinna. Lägg därtill att att de flesta av dem tio är topp tio i världen, helt galet underhållande hela vägen in i mål!


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag var en av dem som tyckte att Tiger skulle lägga ner sin karriär runt 2015/16 när han hade såna problem.
Glad att han inte lyssnade på mig! :D
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Det har av många sagts o skrivits att det Tiger gjorde är tidernas comeback. Allt är ju svårt att värdera, men jag undrar inte om Hogans comeback efter trafikolyckan är ändå ett snäpp större.

Eller .....
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Järn7 skrev:Det har av många sagts o skrivits att det Tiger gjorde är tidernas comeback. Allt är ju svårt att värdera, men jag undrar inte om Hogans comeback efter trafikolyckan är ändå ett snäpp större.

Eller .....
Som du säger, enormt svårt att utvärdera. Jag har också sett andra som jämför det med andra sporter och då inte anser att det är lika stort. Jag vet inte. En annan intressant sak jag börjat se på ämnet är att ”förståsigpåare” inom golfen inte anser att det är en comeback riktigt än - han har ju ”bara” vunnit en major och en tourtävling de senaste månaderna. Hur de nissarna tänker vet jag däremot inte....


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Skriv svar