Scandinavian Mixed

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det här är både lite roligt och lite tråkigt..
Vad tycker du?

#Repost @scandinavianmixed
・・・
Introducerar…Scandinavian Mixed. En ny tävling på @europeantour och @letgolf där @henrikstenson och @annikas59 står som värdar för tävlingen.
.
78 herrar, 78 damer 🏌️‍♂️🏌🏼‍♀️
En Trofé Bild
En Golfbana Bild
.
Klicka in dig på vår Bio för intresseanmälan av biljetter samt mer information #scandinavianmixed


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bara roligt i mina ögon!
Förutsatt att detta görs på ett genomtänkt och bra sätt kan det bli hur bra som helst. Tävlingen som den var för herrarna levererade ju inte det starkaste fältet direkt, för mig känns detta mycket mer intressant!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Ska Kvinnor och män tävla mot varandra? Eller spelar dom mixad partävling? Framkommer inte på deras hemsida.
Om det är det första, ska då alla spela från samma tee? Menar, det blir ju längre för damerna som inte slår lika långt som herrarna.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

svingit skrev: 14 okt 2019, 15:21 Ska Kvinnor och män tävla mot varandra? Eller spelar dom mixad partävling? Framkommer inte på deras hemsida.
Om det är det första, ska då alla spela från samma tee? Menar, det blir ju längre för damerna som inte slår lika långt som herrarna.
De tävlar mot varandra men tjejerna har egna tees.

Förstår inte riktigt hur tjejerna ska ha en chans men någon har förhoppningsvis tänkt igenom det här.
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Tror tyvärr på flopp. Det är redan ganska kasst startfält i vanliga herrtävlingen och tror detta kommer göra att det blir ännu sämre.
Men vore kul om dom lyckades
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Harry skrev: 14 okt 2019, 19:37 Tror tyvärr på flopp. Det är redan ganska kasst startfält i vanliga herrtävlingen och tror detta kommer göra att det blir ännu sämre.
Men vore kul om dom lyckades
Det som talar för en framgång är media, de fullkomligt älskar ju när damer ges "samma" chanser som männen.
Att förutsättningarna är orättvisa struntar de i.

Oavsett kommer jag att vara där och kolla minst 1 dag (om biljetten är gratis :D)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag hade en tanke som var att ET kan ha satt press på Scandi och sagt att ni behöver göra någon förändring annars blir ni degraderade till CT.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Jag hade en tanke som var att ET kan ha satt press på Scandi och sagt att ni behöver göra någon förändring annars blir ni degraderade till CT.

Tror mer det här har med svensk golf vision 50/50 att göra. En mix tävling rimmar ju med vad SGF vill uppnå och skal dom skjuta in pengar till detta så skall det vara för alla.

Tror tyvärr satsningen blir lite utav en flop då jag antar att många herrar inte kommer pga detta samt att det kvinnliga startfältet kanske blir lite klent.vet inte hur det är tänkt för kvinnorna men man kan ju hoppas alla proffs oavsett tourkort får ställa upp så vi kan få några kvinnliga världsstjärnor hit. Men blir det typ en jippo tävling med massa instagram ambassadörer så blir allt bara pannkaka.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

stevvee skrev: 17 okt 2019, 07:04 Tror tyvärr satsningen blir lite utav en flop då jag antar att många herrar inte kommer pga detta samt att det kvinnliga startfältet kanske blir lite klent.vet inte hur det är tänkt för kvinnorna men man kan ju hoppas alla proffs oavsett tourkort får ställa upp så vi kan få några kvinnliga världsstjärnor hit. Men blir det typ en jippo tävling med massa instagram ambassadörer så blir allt bara pannkaka.
Som alltid är startfältet väldigt viktigt och Stenson kommer att dra en hel del folk. Kan de få med Alex och någon annan toppspelare på ET blir det nog ganska bra.
Det bästa vore att få dit en topp 10 från PGA-touren.

De kvinnliga namnen spelar nog tyvärr ingen roll.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
stevvee skrev: 17 okt 2019, 07:04 Tror tyvärr satsningen blir lite utav en flop då jag antar att många herrar inte kommer pga detta samt att det kvinnliga startfältet kanske blir lite klent.vet inte hur det är tänkt för kvinnorna men man kan ju hoppas alla proffs oavsett tourkort får ställa upp så vi kan få några kvinnliga världsstjärnor hit. Men blir det typ en jippo tävling med massa instagram ambassadörer så blir allt bara pannkaka.
Som alltid är startfältet väldigt viktigt och Stenson kommer att dra en hel del folk. Kan de få med Alex och någon annan toppspelare på ET blir det nog ganska bra.
Det bästa vore att få dit en topp 10 från PGA-touren.

De kvinnliga namnen spelar nog tyvärr ingen roll.

Tror absolut kvinnliga spelar roll och speciellt i resultat när tävlingen väl är genomförd. Tror LPGA får mer respekt utav att ha med topp spelare som Jin Young Ko och Alexi Thompson än Att ex Paige Spiranac och Carly Booth ställer upp i tävlingen. även om jag tror dom två sistnämnda lockar publik men frågan är om det är rätt publik. Jag misstänker däremot att man kanske kommer vilja göra det till ett reklamjippo för kvinnor och då satsar på sociala medier.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar