Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Vackra är de åtminstone!
Kör hårt med träningen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

JohanAdministratör skrev:Ny vända idag!
Provslog nya Cobra MB. Jäääklar vad svårslagna! Blir INTE såna kommande säsong iaf.

Bild

Har idag också signat upp mig för lite gruppträning som ska bli jäkligt kul. Mest för att få in lite pass innan säsongen drar igång. 6 tillfällen i en grupp om 6 pers, 1700:-
Med Johan Fredriksson från Kungsängen GC. Ska bli kul med lite kontinuerlig träning.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
JÄVLIGT snygga klubbor, men synd att de är så pass svårslagna...

Och kul med gruppträning... Jag signade faktiskt också upp mig på gruppträning från februari-framåt på Unipeg Riviera. Ska bli riktigt kul!
Vad kommer det vara för fokus på gruppträningen där på Kungsängen?
Foooore!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Får se upplägget på onsdag. För min egen del så vill jag fokusera på sving och puttning.
Känns väl som det mest vettiga att göra inomhus i en halvdan hall. Kika en del på värdena på radarn och kanske börja kika på puttern.

Visste inte att Unipeg hade på Riviera, det kan jag tänka mig är rätt trevligt också!
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

JohanAdministratör skrev:Får se upplägget på onsdag. För min egen del så vill jag fokusera på sving och puttning.
Känns väl som det mest vettiga att göra inomhus i en halvdan hall. Kika en del på värdena på radarn och kanske börja kika på puttern.

Visste inte att Unipeg hade på Riviera, det kan jag tänka mig är rätt trevligt också!
Tror absolut det kan vara trevligt. Han som håller i det har jag hört ska vara jäkligt bra på just svingteknik och grepp, så jag ser fram emot det.
Men det drar igång först om två veckor. Så efter det får du en uppdatering.

Blir kul att läsa lite mer om träningen på Kungsängen också...
Foooore!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Körde årets första pass på gymmet igår!
Mjukstartade med ett lätt konditionspass på 40 min på crosstrainern.
Behöver få några kg runt magen :) måste ju komma runt när man svingar!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Johan Fredriksson är bra och jag har kört hans vinterkurs något år utöver alla privatlektioner :)

Tror det var tack vare mig han kunde byta upp sig till en större BMW :lol:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:Johan Fredriksson är bra och jag har kört hans vinterkurs något år utöver alla privatlektioner :)

Tror det var tack vare mig han kunde byta upp sig till en större BMW :lol:
Haha! Det låter bra! Ska bli jäkla kul att komma igång ikväll. Ser det lite som bra att komma till hallen sex tillfällen innan säsongen drar igång.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Var på första gruppträningen i onsdags.
Kan rapportera om att större förändringar kan komma.

Vid första anblick så ville tränaren ändra, grepp, uppsving och position på toppen.
Syfte är att komma mer square genom bollträffen och få mer kraft. Ska bli kul att fortsätta. Men kan bli tufft.

Det jag också MÅSTE bli bättre på är höftrörelse. Jag känner mig alldeles för orörlig i höften och måste lära mig rotera runt min egen ryggrad bättre. Idag så glider jag för mycket istället för roterar.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Var på första gruppträningen i onsdags.
Kan rapportera om att större förändringar kan komma.

Vid första anblick så ville tränaren ändra, grepp, uppsving och position på toppen.
Syfte är att komma mer square genom bollträffen och få mer kraft. Ska bli kul att fortsätta. Men kan bli tufft.

Det jag också MÅSTE bli bättre på är höftrörelse. Jag känner mig alldeles för orörlig i höften och måste lära mig rotera runt min egen ryggrad bättre. Idag så glider jag för mycket istället för roterar.
Kika in på Fredagsfys och "clam shells" svårslagen träning för höftens rörligheter.

Men det lät som väldigt många förändringar för en spelare av din kaliber...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har klämt nio hål idag på Mälarö GK.
Var inte mkt till träning men så jäkla kul att komma ut. Känner att några förändringar som jag jobbar med kommer resultera i många riktigt fina slag.
Känner redan nu att bladet kommer mycket mer square genom träffen.

Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar