Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_5867.JPG
IMG_5867.JPG (160.41 KiB) Visad 7122 gånger
Gårdagens varv på Ågesta GK.
Formen var som bortblåst efter 12 dagars golffri tillvaro.

Hål 6 - Slicetapp från tee in i skogen. Dubbel.
Hål 8 - samma men inte in skogen.
Hål 9 - samma.
Hål 16 - Dunderslice.

Så väldigt tydligt vad som fuckade upp scoren.

Ska försöka komma ut idag och spela ett nytt varv.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Fick uppleva en 62:a i tisdag, det var riktigt häftigt. Tobias som jag lirade med gjorde 8 birds en eagle och resten par.

Det fick mig inspirerad så imorgon ska jag ha lektion 11.00 på Kungsängen med Järrel och sedan ska jag nöta fram till tee off 16.10 på Kings.

Någon som vill haka på rundan 16.10? Jag bjuder på greenfee, du bjuder på fika. Skicka ditt golf-id här i så fall.
Phofman
Inlägg: 28
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:02

Om jag inte hade sett ditt inlägg så sent så hade jag lätt hängt på!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Igår blev en riktig golfdag.
Lektion 11-12, sedan tränade jag fram till 16.10 då jag slog ut på GolfStar Kungsängen Queens.

Jag har haft problem med en fet push slice och Järrel analyserade mycket och noga tills vi hittade att handlederna var alldeles för böjda i baksvingen.

Fokus blev på att ha ”högre” händer genom svingen och det gav resultat direkt.

Rundan blev en av mitt livs bästa. Slog otroligt stabilt med 11 greenträffar + några precis bredvid.
IMG_6018.JPG
IMG_6018.JPG (135.54 KiB) Visad 5830 gånger
IMG_6016.JPG
IMG_6016.JPG (242.13 KiB) Visad 5830 gånger
IMG_6010.JPG
IMG_6010.JPG (158.43 KiB) Visad 5830 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Igår blev en riktig golfdag.
Lektion 11-12, sedan tränade jag fram till 16.10 då jag slog ut på GolfStar Kungsängen Queens.

Jag har haft problem med en fet push slice och Järrel analyserade mycket och noga tills vi hittade att handlederna var alldeles för böjda i baksvingen.

Fokus blev på att ha ”högre” händer genom svingen och det gav resultat direkt.

Rundan blev en av mitt livs bästa. Slog otroligt stabilt med 11 greenträffar + några precis bredvid.
IMG_6018.JPG
IMG_6016.JPG
IMG_6010.JPG

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Snyggt!! Ser framemot en runda i sommar! BildBild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Efter förra veckans lektion börjar verkligen det långa spelet att sitta.

Idag träffade jag 13 greener och var stabil från tee.

Däremot var puttningen inget vidare, 34 st och många birdies som slank precis förbi.

Det blir till att köra spindeln i veckan som kommer.

Bild




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

I helgen som passerat har jag fått en rejäl dos av golf.
Vi var ett gäng av 8 som lirade Vesterby som tillhör Landeryd GK på fredagen och sedan Båstad Nya & Gamla på lördagen och avslutade med Laholms GK på söndagen.

Vesterby påminner mycket om PGA Links i Malmö som referens. Det är en bana som är starkt influerad av de brittiska banorna. Böljande hål över åkrar och hedar med svajande gräs och upphöjda greener med enorma greenområden.
Det var inga problem att putta bollen de sista 30 meter in till green, och för många var det ett säkrare kort än att försöka slå en bump n run eller en lobb upp på greenen.

Jag tyckte banan var bland de bästa jag spelat i Sverige. Layouten var grym hela vägen och skicket var som man önskar. Jag skulle säga att banan är en riktigt bra mix mellan Bro Hof Stadium Course och PGA Links.

"Banarkitekten Johan Benestams vision om Vesterby Banan: "Ambitionen med Vesterby var att designa en kategori av golfbana som saknades i Sverige. Det är en risk and rewardstrategi från tee till green samt att mycket energi lagts på att skapa intressanta greencomplex inspirerade av dåtidens stora arkitekter som Old Tom Morris, Dr Alister MacKenzie, Harry Colt, Donald J Ross, James Braid m fl. Designen innehåller en strategi som gör att banan uppskattas av låg-, mellan-, och höghandicapare. Det innebär att du premieras om du väljer en svårare spelvinkel än en enklare."
mannbrink
Inlägg: 45
Blev medlem: 10 mar 2016, 19:48

JohanAdministratör skrev:I helgen som passerat har jag fått en rejäl dos av golf.
Vi var ett gäng av 8 som lirade Vesterby som tillhör Landeryd GK på fredagen och sedan Båstad Nya & Gamla på lördagen och avslutade med Laholms GK på söndagen.

Vesterby påminner mycket om PGA Links i Malmö som referens. Det är en bana som är starkt influerad av de brittiska banorna. Böljande hål över åkrar och hedar med svajande gräs och upphöjda greener med enorma greenområden.
Det var inga problem att putta bollen de sista 30 meter in till green, och för många var det ett säkrare kort än att försöka slå en bump n run eller en lobb upp på greenen.

Jag tyckte banan var bland de bästa jag spelat i Sverige. Layouten var grym hela vägen och skicket var som man önskar. Jag skulle säga att banan är en riktigt bra mix mellan Bro Hof Stadium Course och PGA Links.

"Banarkitekten Johan Benestams vision om Vesterby Banan: "Ambitionen med Vesterby var att designa en kategori av golfbana som saknades i Sverige. Det är en risk and rewardstrategi från tee till green samt att mycket energi lagts på att skapa intressanta greencomplex inspirerade av dåtidens stora arkitekter som Old Tom Morris, Dr Alister MacKenzie, Harry Colt, Donald J Ross, James Braid m fl. Designen innehåller en strategi som gör att banan uppskattas av låg-, mellan-, och höghandicapare. Det innebär att du premieras om du väljer en svårare spelvinkel än en enklare."
Kan bara hålla med om Vesterby, lätt en av mina topp 3 av dom jag spelat, sjukt rolig!

Sent from my SM-A715F using Svensktgolfforum mobile app

Driver Titleist D2 915 10.5
FW Callaway Big Bertha Alpha 18
Hybrid Titleist 818 H1 21
Järn Nike VR PRO Combo 4-PW
Wedgar Cleveland 588 RTX 2.0. 52/58 grader
Putter Odyssey Metal x 7
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lirade Kungl. Drottningholms GK igår kväll.
Banan är riktigt trevlig. Ligger i ett otroligt naturskönt område där hål 11 är höjdpunkten med rapsfält och rådjur som fond till solnedgången.
Layouten är riktigt häftigt med många utmanande bunkrar och greenområden med rejäla avrinningsytor som är lika välskötta som greenerna

Spelet var iiiiiiskallt första nio. Jag försökte forcera svingen och det gick åt helvete.
Sedan vände det på hål 11/12 när jag hittade några bra bollträffar som fick mig i rätt känsla.

Jag lirade utan att tänka och när jag summerade hade jag gått ett över par sista nio och slagit några riktiga toppslag.
DBBC3B97-076C-4F86-9CBE-91C90DCF8B9B.jpg
DBBC3B97-076C-4F86-9CBE-91C90DCF8B9B.jpg (242.04 KiB) Visad 5375 gånger
F7EA787B-1064-450E-B2FE-629F5294555A.jpg
F7EA787B-1064-450E-B2FE-629F5294555A.jpg (236.24 KiB) Visad 5375 gånger
5D6ABA60-76CC-489D-A850-D8A0DC90003C.jpg
5D6ABA60-76CC-489D-A850-D8A0DC90003C.jpg (199.4 KiB) Visad 5375 gånger



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Drottningholm var en fantastisk både anläggning och bana, hoppas få möjlighet att komma tillbaka i år!
Skriv svar