Mina bilder från golfbanan

Här snackar vi allmänt om golf...
Nyllet
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 jun 2014, 11:13

Tjusigt! Ser bestämt ut som min hemma bana....Björnhult?
//Nyllet
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Riktigt trevliga bilder.
Jag använder en del bilder i marknadsföringen av sajten ibland. Vore du intresserad av att låta mig använda dina bilder?
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Fint! Ser ut att vara Björnhult ja, där har jag spelat ett antal rundor i år :)

Har själv varit verksam som fotograf på sidan om mitt huvudsakliga yrke 4-5 år. Det spontana tips jag kan ge dig är att arbeta lite mer med kompositionen för att få lite bättre dynamik i bilden. T.ex. att arbeta med en bunker/vattenhinder i förgrunden samt att få en bättre balans av mark och himmel. Till exempel i första bilden hade det kunnat vara intressant att få flaggan närmare högra "gyllene snittet" och få med solljuset en aning mer i vänsterkant av bilden. Men detta är förstås mycket tycke och smak också :)

När jag kikar lite ytterligare på dina övriga foton så ser du ut att ha huvudmotivet centrerat i de allra flesta av dina foton. Här finns det rum för förbättring tycker jag, för allt mer intressanta och levande kompositioner. Läs lite om "gyllene snittet" och om du känner dig osäker på hur du ska arbeta med kamerans fokus för att åstadkomma detta, skicka ett PM så kan jag ge dig lite tips :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Vad använder du för kamera när du är ute och lirar?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Du borde lägga upp bilderna i någon bildbank, typ www.mostphotos.com
Skriv svar