Biirdie Golf - Analysplattform för det mentala spelet

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag nämnde igår att jag påbörjat ett samarbete med ett företag som jag tror kommer bli en väldigt stor grej inom golfvärlden under de närmaste åren. Kanske låter det lite kaxigt men jag är som golftränare väldigt övertygad om att detta kommer att göra en enorm skillnad för väldigt mäng golfare.

Biirdie Golf är världens första analysplattform för den mentala delen av spelet golf. Men det är även så mycket mer.
Jag tror att alla här på forumet vet vilken statistik-tok jag är och hur viktigt jag tycker det är att hålla koll på sina styrkor och svagheter. Samtidigt vet nog alla golfare att sporten sitter oftast mer i huvudet än det gör någon annan stans. Biirdie Golf ger dig som spelare eller mig som tränare möjlighet att utvärdera de delar som är viktiga långt innan det att statistiken från golfbanan blir viktig. Du får svara på frågor om ditt mentala fokus, dina känslor under ronden, din process när du spelar och mer därtill. Dessutom får du dela upp din score i kortare intervaller och du får även fylla i saker som väder och hur du skött din näring under rundan.

Detta i sin tur ger dig möjligheten att analysera allt och lite till. Du kan se samband mellan hur du skötte ditt vattenintag under rundan och påverkan på scoren. Du kan se hur din snittscore ser ut i vind i förhållande till dagar utan. Du kan se samband mellan timmarna du sovit och din score dagen efter. Ja, du kan analysera så många delar av spelet som är viktiga. Och detta på ett sätt som du gör enkelt på en telefon eller i en dator och att fylla i informationen tar bara fem minuter. Vad som också är häftigt är att du även kan göra dessa analyser på dina träningspass. Vilket i sin tur kan hjälpa dig att hålla koll på dina prestationer i förhållande till samma punkter som ovan. Men du kan även jämföra prestationer på banan ihop med hur dina träningar sett ut nyligen.

Biirdie Golf kan verkligen hjälpa alla golfare med att bättre förstå sitt golfspel på så många fler nivåer än bara scoren. Jag har redan börjat använda det själv för mina träningspass, tillsammans med spelarna jag coachar och jag ser fram emot att vidare utveckla arbetet med dessa spelare (och mig själv).

Vill du ha lite mer information så rekommenderar jag följande länkar:

Hur utvärderar du ditt träningspass/spel?
http://www.biirdiegolf.com/players/

Vilka frågor svarar du på i Biirdie Golf?
https://drive.google.com/file/d/0BznUSF ... 5zVm8/view

Artikel i Golf Digest USA om Biirdie Golf:
http://www.biirdiegolf.com/clkn/http/ww ... ental-game

Vad tror du om Biirdie Golf? Är det något du vore intresserad av att använda?
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Har börjat förstå att mycket av mina sämre prestationer sitter främst i huvudet. Nästan alla mina bra rundor har jag associerat med en bra sinnesstämning såväl före som under rundan. Harmoniskt, glatt och njutbart. Varje gång jag känner press, stress eller oro över något, går det ut över prestationen.

Det jag försöker säga är att detta ser riktigt intressant ut!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Samma här, avslappnad stämning med mkt snack i bollen om allt mellan himmel o jord då lirar jag bra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hollowind skrev:Har börjat förstå att mycket av mina sämre prestationer sitter främst i huvudet. Nästan alla mina bra rundor har jag associerat med en bra sinnesstämning såväl före som under rundan. Harmoniskt, glatt och njutbart. Varje gång jag känner press, stress eller oro över något, går det ut över prestationen.

Det jag försöker säga är att detta ser riktigt intressant ut!
För den som är intresserad av att prova har jag ett par koder som ger en gratis pröva-på-månad.
Begränsat antal men är du intresserad skicka mig ett meddelande.
Skriv svar