CaddieON

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Orresta finns i appen, så ladda ned den innan ni åke. Det kostar ju kosing att ladda ned banor.
Frösåker hittade jag när jag sökte på Frosaker - konstigt att den inte hittade med Å ä ö...så gör samma där.

Jag har reggat alla mina 18-hålsrundor utom lördagens på International GC då den inte fanns mappad.

Det är lite jobbigt att man kanske inte kan spontan-ladda ned banor. Du måste först ladda dina credits sen kan du ladda ned.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Orresta finns i appen, så ladda ned den innan ni åke. Det kostar ju kosing att ladda ned banor.
Frösåker hittade jag när jag sökte på Frosaker - konstigt att den inte hittade med Å ä ö...så gör samma där.

Jag har reggat alla mina 18-hålsrundor utom lördagens på International GC då den inte fanns mappad.

Det är lite jobbigt att man kanske inte kan spontan-ladda ned banor. Du måste först ladda dina credits sen kan du ladda ned.
Tack Johan!
Helt klart ett sämre system än sina motparter där det bara är att tuta och köra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här kommer en bild på portalen som är "hem"-läget.
Som ni ser är det ett gräsligt användargränssnitt. Den svarta bakgrunden och de gröna färgerna är INTE fina. Det är verkligen synd. Jag tror att det kan bli stor skillnad om de skulle låta en UX/design-byrå göra all information med lättillgänglig med bättre grafik.

Bilden blev lite stor så ni får scrolla runt lite...
Portal.png
Portal.png (547.86 KiB) Visad 4694 gånger
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Här kommer en bild på portalen som är "hem"-läget.
Som ni ser är det ett gräsligt användargränssnitt. Den svarta bakgrunden och de gröna färgerna är INTE fina. Det är verkligen synd. Jag tror att det kan bli stor skillnad om de skulle låta en UX/design-byrå göra all information med lättillgänglig med bättre grafik.

Bilden blev lite stor så ni får scrolla runt lite...
Portal.png
Jag håller med dig om att det inte riktigt skriker modernt. Men som sagt ska det bli intressant att se hur den är att spela med nu under de närmaste dagarna!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Första rundan finns det viss risk att den stjäl mer energi än vad du tänkt dig.

Jag gör såhär för att den inte ska stjäla energi.

1. Inför slaget taggar jag klubban mot klockan.
2. Jag slår slaget och går vidare.
3. Jag taggar klubban mot puttern och puttar. Får jag kvar en kortputt slår jag i den utan att tagga.
4. Jag kollar appen på nästa tee / på väg till tee vilka slag som registrerats och kompletterar med t.ex den kort putten genom att klicka på add short putt.

Rätt ofta får du editera slagen i appen på efterföljande tee tyvärr.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Efter första erfarenheterna av CaddieOn på vår senaste resa så är jag tyvärr ganska besviken. Vi var som sagt tre stycken som delade på tre olika system, Arccos, Game Golf och CaddieOn. Arccos och Game Golf var aldrig några problem i användning, visst krävs det lite arbete för att få till rätt antal puttar och pliktslag, men utöver det inga problem. CaddieOn var däremot i en värld helt för sig själv, en av rundorna slutade den registrera tagningen. På en av de andra la den av mitt i alltihop (ett par hål efter nyladdning) och datan verkade vara minst sagt godtycklig i jämförelse.

Jag vet inte om det är för att vi var nybörjare till systemet som låg bakom några av misstagen och jag ska såklart prova det mer ingående här hemma så småningom. Men första upplevelsen var inte direkt positiv.
Skriv svar