Rutin

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tee skrev:
Förstår att du har all tid i världen för golf. Men för oss andra som har jobb och annat att sköta och ändå vill spela golf innebär varje moment hos andra spelare som fördröjer spelet i onödan att vi inte hinner spela.

Om man vill syssla med en massa processer och rutiner som förstör golfdagen för andra och bidrar med att allt fler slutar med golf är mitt tips att spela på tider där trycket på banan är som minst.Ev. att man ska börja betala efter hur lång tid man tar på sig för varje runda.

Att dessa "rutiner" skulle ge en vanlig golfare färre slag är något jag är mkt frågande till. Kan inte tänka mig något mer frusterande än att se 3-4 provsvingar för att sedan se ett slag rakt ut i skogen.
Så du menar att ta tid för att förbereda sig för sitt slag innebär att du (och andra med dig) inte hinner spela? Att det skulle vara denna extra tid som gör 5-6timmars rundor?

För övrigt är det viktigt att föra in i diskussionen att en rutin inför ett slag och en övningssving inte alls är samma sak.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

För den som är intresserad så genomförde jag min rutin med ett par olika slag idag under klocka.
De tog som följer - tid anges till finish:
Långa järn: 17sek
Korta järn 15 Sek
Distanswedgar 17 sek
Chippar/pitchar 11 sek
Puttar 19 se

Då vågar jag gissa på att jag tar lång tid på mig i förhållande till snittet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tee skrev:Förstår att du har all tid i världen för golf. Men för oss andra som har jobb och annat att sköta och ändå vill spela golf innebär varje moment hos andra spelare som fördröjer spelet i onödan att vi inte hinner spela.

Om man vill syssla med en massa processer och rutiner som förstör golfdagen för andra och bidrar med att allt fler slutar med golf är mitt tips att spela på tider där trycket på banan är som minst.Ev. att man ska börja betala efter hur lång tid man tar på sig för varje runda.

Att dessa "rutiner" skulle ge en vanlig golfare färre slag är något jag är mkt frågande till. Kan inte tänka mig något mer frusterande än att se 3-4 provsvingar för att sedan se ett slag rakt ut i skogen.
Jag jobbar betydligt mer än 40 timmar per vecka, har barn och hinner ändå spela golf utan stress ett par gånger per vecka :)

Min rutin inför ett slag orsakar inte att någon annan får vänta. I går spelade jag 18 hål med två kompisar och vi han beställa dricka, snacka i 10-15 min på uteserveringen innan bollen bakom oss dök upp på sista tee. Vi spelade på 3.45.

Det finns säkert folk som borde korta ner sin rutin men en provsving eller två kommer inte leda till någon väntetid för dem bakom.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:



I dag publicerade vi del 1 av 2 där jag och Peter (mental coach) diskuterar vikten av rutiner.
Skriv svar