Tips på bra handske?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag har just nu en från http://www.hirzl.com/
Lite tjockare typ av handske som mer främjar grepp än känsla.

Jag har även testat Fit39, DEN gillar jag skarpt!

Jag letar fortfarande efter en FootJoy jag en gång i tiden hade som var knottrig på insidan, greppet var 100% och känslan riktigt bra också.
Intressanta alternativ som jag hört gott om men aldrig provat. Det måste ta tags i!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bobbo
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 maj 2016, 15:12

Själv kör jag Titleist Perma Soft. Bra handske i förhållande till pris och tålighet.
Hcp: 7,6
Samuelelel
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 maj 2016, 19:00

Har kört med Nike Tech Extreme IV och tyckte de var riktigt bra. Nu när jag skulle köpa nya så fanns de inte kvar hos min lokala försäljare så fick bli ett par Puma Pro Performance Tour och OJ vilken skillnad. Hade ingen aning om att det skulle vara sån skillnad (även om priset skiljer rätt mycket), helt annan känsla. Det enda negativa är väl att jag upplever det som att de slits fortare än handskarna jag haft tidigare.

Hur står sig Puma Pro Performance Tour mot motsvarande från FJ/Titleist (antar att det är Players)? Någon som testat båda?
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

För min del blev det Mizuno Elite som är en syntet/läderhandske. Fick tre för 350 kr så jag är nöjd.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
EmilGOLFMattisson
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 sep 2014, 07:19

Hej just nu kör jag en Footjoy Sciflex som jag inte är nöjd med, den slits fruktansvärt fort och greppet är inte speciellt bra. Då tyckte jag Gt Extreme var bättre. Sen har jag en fråga angående storlekar jag spelar just nu med dam medium handske, hur är den i storlek jämfört med Footjoy Small i herrstorlekar? Hade gärna spelar Herr small då det inte finns t.ex. Players Glove i damstorlekar. Finns det något märke med handskar som Players Glove i damstorlekar annars?
Driver: TaylorMade SLDR FW: Titleist 915 F 15grader Järn: Mizuno mp 68 3-pw true temper dynamic gold s300 Wedgar: Tileist SM6 58grader och TaylorMade Tour Preferred 54 och 58 grader Putter:Odyssey versa


HCP: 4,3
17år
Eksjö Golfklubb
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MizunoMade skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag har just nu en från http://www.hirzl.com/
Lite tjockare typ av handske som mer främjar grepp än känsla.

Jag har även testat Fit39, DEN gillar jag skarpt!

Jag letar fortfarande efter en FootJoy jag en gång i tiden hade som var knottrig på insidan, greppet var 100% och känslan riktigt bra också.
Ja, bionic och hirzl är man nyfiken på. Hur upplever du den handsken?

Det är inte någon tidigare variant av GT extreme? Den ska handla om grepp och fäste.
Hirzl är lite som en trädgårdhanske. Den upplevs rätt tjock jämfört med klassiska handskar.
Skriv svar