Färg på bollar?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MizunoMade skrev:
MaxP skrev:Jag tror det finns en god anledning till att den vita bollen överlevt så länge som den gjort ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Samma anledning som att man måste ha långbyxor och krage skulle jag säga ;)
+1 på den :D
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Jimbob
Inlägg: 23
Blev medlem: 27 jul 2016, 13:58
Ort: Stockholm

Vetenskapligt sett så borde väl den perfekta färgen vara en färg som inte återfinns i naturen. Efter många timmars tänkande så har jag kommit fram till att en riktigt gräll blå (tänk neonblå av det ljusare slaget) borde vara det ultimata. Så länge du inte hamnar i vattenhinder förstås...

Själv använder jag mestadels gula bollar (Callaway Chrome Soft, Callaway Super Soft eller Srixon Soft Feel) och tycker att dom är lätta att hitta oavsett årstid.
- Callaway XR Driver
- Callaway XR FW4
- Cobra F6 Baffler
- Callaway XR 4" Hybrid
- Srixon Z545 PW-J5
- Cobra Big Trusty 50", 55", 60"
- Odyssey O-Works #7 Tank
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Jimbob skrev:Vetenskapligt sett så borde väl den perfekta färgen vara en färg som inte återfinns i naturen. Efter många timmars tänkande så har jag kommit fram till att en riktigt gräll blå (tänk neonblå av det ljusare slaget) borde vara det ultimata. Så länge du inte hamnar i vattenhinder förstås...

Själv använder jag mestadels gula bollar (Callaway Chrome Soft, Callaway Super Soft eller Srixon Soft Feel) och tycker att dom är lätta att hitta oavsett årstid.
Tror att blå generellt är dålig då den smälter väldigt bra ihop med grön. Vilket det finns mycket av på en golfbana. Det är nog det största problemet att den gröna färgen drar till sig i princip allt...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar