Ja, det är alltid trevligt med ny teknik som kan förbättra ens spel. Upplevde att det var omöjligt att slice:a och hook:a med drivern. blev bara lätta fades och draws.JohanAdministratör skrev: ↑21 aug 2018, 07:54Visst är det underbart när ny teknik kan hjälpa oss framåt med golfen. Själv ska jag iväg och testa nya Titleist TS imorgon.svingit skrev: ↑20 aug 2018, 14:25 Igår hade Callaway demodag på våran klubb. Perfekt tänkte jag som är ute efter en ny driver. Jag testade en Callaway Rouge 10,5 graders driver. Först testade jag med x-stiff på 45,5 tum och hade en carry på 232 meter och skaftet kändes lite hårt. Min svinghastighet visade 103 mph så representanten från Callaway som hjälpte mig monterade i ett stiff skaft på 44,5 tum. Nu hade jag en carry på 250 meter i lätt motvind. Genom att byta skaft så ökade jag carry med 18 meter med samma driver. Jag carrade dessutom ca 15-20 meter längre än med min gamla driver, en FG F5 Tour från Wilson Staff.
Men det som slog mig mest var att Rouge gick väldigt stabilt och rakt och jag hade en spinn på mellan 1700-2200 med dynamisk loft på 14-15 grader.
Ljudet vid träf var det inte heller något fel på. Riktigt härligt och kraftfullt ljud.
Så idag ringde jag min lokala golfbutik och såg till att dom la undan en ny Callaway Rouge 10,5 grader kapat till 44,5 tum till löningen på fredag. Min plånbok svettas redan
Kul, du får skriva vad du tycker om Titleist TS.