Tveksamma Tielman

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
sannatielman
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 apr 2020, 10:52

Jaja, så var jag i golfen igen. Gick grönt kort-kurs för över tio år sedan. Lyckades med stor möda ta mig till officiellt handikapp, men inte mer än så. Och sen kom husbygge och så småningom skilsmässa från medbyggaren i vägen och jag har knappt hållit i en klubba sedan 2010. Nån gång åkte jag till rangen för att komma igång, tänkte att det skulle vara bra att hitta på något kul istället för att bara jämt snickra på huset, men jag var lika erbarmerligt dålig som tidigare.

Sen så småningom sålde jag huset och köpte ett annat. Och där hamnade jag här igen. Från garaget är det väl ungefär femton meter ner till åttonde hålet, Uppsala Söderbys 9-håls. Så det känns som att det väl vore närmast löjligt att inte spela.

I onsdags började jag en ny nybörjarkurs. Mysigt och trevligt, visst. Men jag får se. Har stått på rangen nu ett par timmar ikväll och till slut gick det ganska okej. "Ganska okej" betyder för mig att bollen kommer iväg i vart fall 70 meter och att jag inte bryter handen av att missa bollen för att istället ha ihjäl mattan.

Är det här verkligen något för mig? Eller ska jag slänga alla mina deprimerande scorekort och börja knyppla istället? Vi får se.

Eventuellt på återhörande.
20200417_202201~2.jpeg
20200417_202201~2.jpeg (142.03 KiB) Visad 6755 gånger
Sent from my SM-N950F using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

sannatielman skrev: 17 apr 2020, 22:09 Jaja, så var jag i golfen igen. Gick grönt kort-kurs för över tio år sedan. Lyckades med stor möda ta mig till officiellt handikapp, men inte mer än så. Och sen kom husbygge och så småningom skilsmässa från medbyggaren i vägen och jag har knappt hållit i en klubba sedan 2010. Nån gång åkte jag till rangen för att komma igång, tänkte att det skulle vara bra att hitta på något kul istället för att bara jämt snickra på huset, men jag var lika erbarmerligt dålig som tidigare.

Sen så småningom sålde jag huset och köpte ett annat. Och där hamnade jag här igen. Från garaget är det väl ungefär femton meter ner till åttonde hålet, Uppsala Söderbys 9-håls. Så det känns som att det väl vore närmast löjligt att inte spela.

I onsdags började jag en ny nybörjarkurs. Mysigt och trevligt, visst. Men jag får se. Har stått på rangen nu ett par timmar ikväll och till slut gick det ganska okej. "Ganska okej" betyder för mig att bollen kommer iväg i vart fall 70 meter och att jag inte bryter handen av att missa bollen för att istället ha ihjäl mattan.

Är det här verkligen något för mig? Eller ska jag slänga alla mina deprimerande scorekort och börja knyppla istället? Vi får se.

Eventuellt på återhörande.

20200417_202201~2.jpeg

Sent from my SM-N950F using Svensktgolfforum mobile app
Välkommen 🙂

Söderby har man varit medlem på oh spelat en hel del. Spelat lilla banana en hel del också. bra träningsbana.
Favorithål är hål 9 där man kan driva green. Annars är det 5:e hålet ett favorithål. Längsta par 3:an på banan.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Välkommen till forumet!
Det viktigaste är kanske att ha trevligt och hitta nya vänner att umgås med.
Spana in https://greenqueensgolf.se/ som är ett nätverk för kvinnor.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bra jobbat, du ser ju ut att få iväg bollen en bra bit.
sannatielman
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 apr 2020, 10:52

Tackar. :D Jodå, och idag hela 150 meter med järnfemman (därtill åt avsett håll). Skriver i bloggen om det när jag hämtat mig från chocken.
JohanAdministratör skrev:
Bra jobbat, du ser ju ut att få iväg bollen en bra bit.
Sent from my SM-N950F using Svensktgolfforum mobile app

sannatielman
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 apr 2020, 10:52

Idag var lyckan total. Skit också att regnet öser ner.

https://nyborjarensgolfblogg.wordpress. ... /ja-ja-ja/
sannatielman
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 apr 2020, 10:52

Skriv svar