Super Stroke Wrist Lock - Nytt puttergrepp

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Sandstream skrev: 24 jun 2020, 09:47 Såg en annan video om samma grepp och det fick mig att fundera på om man inte skulle ändra reglerna för alla klubbor till att man enbart får hålla i dem med händerna.
Vad är egentligen skillnaden mellan en bröstputter och att förankra greppet upp till armbågen som en del gör?
Minimal i mina ögon. Utan att ha testat något av det så skulle jag gissa på att det blir stabilare när du förankrar mot armen :?:
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

svalle skrev: 24 jun 2020, 10:22Minimal i mina ögon. Utan att ha testat något av det så skulle jag gissa på att det blir stabilare när du förankrar mot armen :?:
Man kan ju undra varför det är tillåtet att förankra mot underarmen?
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Sandstream skrev: 24 jun 2020, 10:53
svalle skrev: 24 jun 2020, 10:22Minimal i mina ögon. Utan att ha testat något av det så skulle jag gissa på att det blir stabilare när du förankrar mot armen :?:
Man kan ju undra varför det är tillåtet att förankra mot underarmen?
Jag förstår inte heller det.Du får inte förankra mot typ kinden, men armen går bra :shock:
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

svalle skrev: 24 jun 2020, 14:00
Sandstream skrev: 24 jun 2020, 10:53
svalle skrev: 24 jun 2020, 10:22Minimal i mina ögon. Utan att ha testat något av det så skulle jag gissa på att det blir stabilare när du förankrar mot armen :?:
Man kan ju undra varför det är tillåtet att förankra mot underarmen?
Jag förstår inte heller det.Du får inte förankra mot typ kinden, men armen går bra :shock:
Då det inte är förbjudet att greppa ner på en klubba vid t.ex en chip, så skulle det bli omöjligt att avgöra om klubban förankrades eller ej.
Förankring gäller klubba mot kropp och i det hänseendet görs avgränsningen vid armbågen.
Då underarmen och naturligtvis handen inte får förankras mot kroppen så är reglerna rätt enkla att hålla sig till.

Egon
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Egon skrev: 24 jun 2020, 21:26 Då det inte är förbjudet att greppa ner på en klubba vid t.ex en chip, så skulle det bli omöjligt att avgöra om klubban förankrades eller ej.
Förankring gäller klubba mot kropp och i det hänseendet görs avgränsningen vid armbågen.
Då underarmen och naturligtvis handen inte får förankras mot kroppen så är reglerna rätt enkla att hålla sig till.
Egon
Borde väl synas rätt tydligt om någon lutar klubban mot underarmen?
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Sandstream skrev: 25 jun 2020, 07:48
Egon skrev: 24 jun 2020, 21:26 Då det inte är förbjudet att greppa ner på en klubba vid t.ex en chip, så skulle det bli omöjligt att avgöra om klubban förankrades eller ej.
Förankring gäller klubba mot kropp och i det hänseendet görs avgränsningen vid armbågen.
Då underarmen och naturligtvis handen inte får förankras mot kroppen så är reglerna rätt enkla att hålla sig till.
Egon
Borde väl synas rätt tydligt om någon lutar klubban mot underarmen?
Det var bara ett förslag till ett argument, inget mer.
Jag har ingen direktlänk till hur regelhjärnorna tänkt.

Reglerna säger i praktiken att allt från under armbåge och nedåt inte räknas som ”kroppen”. Ergo, hand och underarm är samma sak regelmässigt (åtm. avs. förankring). Du får alltså inte ”låsa” underarmen eller handen mot kroppen. Det är ”the anchor ban”.

Det blir ganska självklart att om underarm och hand räknas som samma sak och handen får hålla i klubban så får den alltså även låsas (läs, själva def.. på att ta ett grepp). ”Låsning” mot underarmen blir då samma sak som att ”ta ett grepp” regelmässigt.

Bild

Egon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

https://www.instagram.com/tv/CFiC_bgj_R ... edgrewtzmt

Recension från Golf Svience Lab.
Någon som testat det här greppet än?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Japp. Fick ett monterat på nya puttern igår. Grymt skönt grepp.

Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Skriv svar