Tävlingsupplägg golfhelg

Här snackar vi allmänt om golf...
mannbrink
Inlägg: 45
Blev medlem: 10 mar 2016, 19:48

Hej,

Ska iväg på en golfhelg med tre kompisar och tycker alltid det är kul att köra ett tävlingsupplägg. Vi kommer spela tre rundor golf och köra tre olika tävlingar under rundorna. En individuell tävling där den som har bäst score efter alla tre rundor vinner.

Vi kommer även köra en sidotävling i lag där vi byter lag efter varje runda och där tänkte jag att vi skulle köra bästboll/sämstboll. Dock hittar jag bara att man i gamebook kan köra bästboll. Är det någon som vet ifall det stämmer eller om jag bara inte hittar kombinationen bästboll/sämstboll? Tycker det är roligare med både bästboll/sämstboll eftersom det ger mer spänning och ingen kan "ge upp" ett hål men vill hellre ha in det i gamebook så man får ställningen uppdaterad automatiskt.

I tillägg tänker vi köra en par 3 tävling närmast flagg enligt nedan upplägg. Det blir totalt ca 14 par 3:or under rundorna. Den som har högst total poäng vinner.

Närmast flagg ger poäng enligt tabellen nedan
Bollen måste vara på green för att vara poängrundande

1:a närmast flagg 5 poäng
2:a närmast flagg 3 poäng
3:a närmast flagg 1 poäng
4:a närmast flagg 0 poäng

Är det någon som har någon annan idé om ett tävlingsupplägg för 4 personer och 3 rundor golf? :)
Driver Titleist D2 915 10.5
FW Callaway Big Bertha Alpha 18
Hybrid Titleist 818 H1 21
Järn Nike VR PRO Combo 4-PW
Wedgar Cleveland 588 RTX 2.0. 52/58 grader
Putter Odyssey Metal x 7
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jäklar så kul!
Har också kikat efter bästboll sämstboll i GGB men det verkar inte finnas.
Skriv svar