Vi måste prata om...

Här snackar vi allmänt om golf...
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Gillar den här sortens tråd så man slipper skapa nya för minsta fråga.

Hur väljer ni klubb? Eller hur valde ni klubb?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Pkgolf skrev: 17 sep 2020, 20:42 Gillar den här sortens tråd så man slipper skapa nya för minsta fråga.

Hur väljer ni klubb? Eller hur valde ni klubb?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Såhär har jag valit mina olika klubbar i kronologisk ordning:
1. Uddevalla GK: Bodde närmst, uppväxtklubben
2. Torreby GK: Erbjöd bättre juniorsatsning, låg 20 min längre bort, polare som spelade där också
3. Barsebäck G&CC: Nyinflyttad i området, hade samma medlemspris som övriga klubbar i närheten men mycket häftigare bana/miljö. Lärde snabbt känna nya vänner
4. PGA Sweden National: Några kompisar gick dit och de erbjöd bättre kvalitet och större tillgänglighet. Lärde snabbt känna nya golfkompisar även här.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Pkgolf skrev: 17 sep 2020, 20:42Hur väljer ni klubb? Eller hur valde ni klubb?
Jag började på den lokala klubben, Kungsängen, för där fanns mina kompisar.
Tyvärr så missköttes det mesta på den klubben och till slut fick jag nog och bytte till Bro Hof där golfen är det viktigaste och det snålas inte på saker.
Har kvar massor av kompisar på Kungsängen så de senaste åren har jag haft dubbla medlemskap.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Pkgolf skrev: 17 sep 2020, 20:42 Hur väljer ni klubb? Eller hur valde ni klubb?

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Inför nästa år så byter jag klubb till GolfUppsala för att där finns det bättre möjlgheter till året runt träning. I medlemsavgiften ingår gym, dom har även putting/chipping green inomhus samt slagburar som är gratis. Man kan hyra simulator. Sen är Söderbyoch Edenhof bättre skötta banor än banan jag är medlem på i år. Söderbys fairways är som mattor i jämförelse med nuvarande klubb. Greenerna är bättre skötta också.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Pkgolf skrev:Gillar den här sortens tråd så man slipper skapa nya för minsta fråga.

Hur väljer ni klubb? Eller hur valde ni klubb?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Viktigt
Tillgänglighet på speltider
Skick/design av banan

Oviktigt
Föreningsverksamhet



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Tack så mycket för att ni tagit er tid att svara.

Frågade pga att jag själv ska välja min första klubb men har svårt att bestämma vad man ska gå efter och då kan det hjälpa att se andras tankebanor. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Pkgolf skrev:Tack så mycket för att ni tagit er tid att svara.

Frågade pga att jag själv ska välja min första klubb men har svårt att bestämma vad man ska gå efter och då kan det hjälpa att se andras tankebanor. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Om du inte har polare som spelar på en specifik klubb så går alltid tillgänglighet först. Speciellt i början. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

MaxP skrev:
Pkgolf skrev:Tack så mycket för att ni tagit er tid att svara.

Frågade pga att jag själv ska välja min första klubb men har svårt att bestämma vad man ska gå efter och då kan det hjälpa att se andras tankebanor. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Om du inte har polare som spelar på en specifik klubb så går alltid tillgänglighet först. Speciellt i början. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Håller helt med, det viktigaste är att faktiskt kunna spela när man har tid och lust att göra det!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

MaxP skrev:
Om du inte har polare som spelar på en specifik klubb så går alltid tillgänglighet först. Speciellt i början. Bild
joakim.pekkari skrev: Håller helt med, det viktigaste är att faktiskt kunna spela när man har tid och lust att göra det!

Jo, det är väl det lättillgängliga jag kollar på idag. Det finns två (Eslöv & Kävlinge) klubbar inom 9km från ytterdörren, så det är väl mellan dom två jag velar. Samtidigt har båda klubbarna bara en bana vardera och det ser ut att vara relativt fullt, men detta år är kanske heller inte representativ för hur det brukar se ut.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Pkgolf skrev: 19 sep 2020, 07:55
Jo, det är väl det lättillgängliga jag kollar på idag. Det finns två (Eslöv & Kävlinge) klubbar inom 9km från ytterdörren, så det är väl mellan dom två jag velar. Samtidigt har båda klubbarna bara en bana vardera och det ser ut att vara relativt fullt, men detta år är kanske heller inte representativ för hur det brukar se ut.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
I år är det ett speciellt år som du vet och många golfklubbar är mer belagda än vanligt.
Skriv svar