Game Golf recension

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

iPhone 6 och 6 Plus har NFC men det är låst till Apple Watch.
Med andra ord måste iPhone-ägare fortfarande använda Game Golfs GPS-enhet och tagga varje slag.

EDIT: Såg nu att de har något de kallar "Automatic Shot Detection" som oftast registrerar ett slag även om man missat att tagga.

EDIT 2: Android-versionen kräver fortfarande att man taggar slagen men nu mot mobilens NFC-läsare.
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Sandstream skrev:iPhone 6 och 6 Plus har NFC men det är låst till Apple Watch.
Med andra ord måste iPhone-ägare fortfarande använda Game Golfs GPS-enhet och tagga varje slag.

EDIT: Såg nu att de har något de kallar "Automatic Shot Detection" som oftast registrerar ett slag även om man missat att tagga.

EDIT 2: Android-versionen kräver fortfarande att man taggar slagen men nu mot mobilens NFC-läsare.
Fungerar det inte att låsa upp med något jb då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Sandstream skrev:iPhone 6 och 6 Plus har NFC men det är låst till Apple Watch.
Med andra ord måste iPhone-ägare fortfarande använda Game Golfs GPS-enhet och tagga varje slag.

EDIT: Såg nu att de har något de kallar "Automatic Shot Detection" som oftast registrerar ett slag även om man missat att tagga.

EDIT 2: Android-versionen kräver fortfarande att man taggar slagen men nu mot mobilens NFC-läsare.
Ja, precis som jag skrev.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tydligen sätter game golf ned priser just nu till 149 dollar.
Funderar på att slå till inför nästa säsong.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

svalle skrev:Fungerar det inte att låsa upp med något jb då?
Inte vad jag vet men jag är ingen expert på JB. Kör på vanliga låsta iOS.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Tydligen sätter game golf ned priser just nu till 149 dollar.
Funderar på att slå till inför nästa säsong.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag hade väntat lite grann ändå om jag var du Johan. Arccos och den finska saken jag tappat namnet på tror jag har en annan prisbild fram emot starten av säsongen 2016.


Sent from my iPhone using Tapatalk
spetero
Inlägg: 25
Blev medlem: 20 maj 2014, 09:36

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Tydligen sätter game golf ned priser just nu till 149 dollar.
Funderar på att slå till inför nästa säsong.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag hade väntat lite grann ändå om jag var du Johan. Arccos och den finska saken jag tappat namnet på tror jag har en annan prisbild fram emot starten av säsongen 2016.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sitter även jag och tittar på dessa. Såg att Game Golf kommer med en ny version nu i November, runt $250.
Arccos som jag såg att du tipsade om MaxP ligger väl runt $299?

Vad är den finska saken förnågot?

Fördelarna jag ser med Game Golf kontra Arccos är ju att man "slipper" oroa sig för batteritiden om man använder sin iPhone. Om jag idag använder min iPhone för två rundor golf med GPS-app så suger den ju gärnet. Osäker på hur länge Game Golf verkligen håller men det känns ju som att den borde vara längre om man enbart reggar slag utan att visa det på någon display..
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

spetero skrev:Fördelarna jag ser med Game Golf kontra Arccos är ju att man "slipper" oroa sig för batteritiden om man använder sin iPhone. Om jag idag använder min iPhone för två rundor golf med GPS-app så suger den ju gärnet. Osäker på hur länge Game Golf verkligen håller men det känns ju som att den borde vara längre om man enbart reggar slag utan att visa det på någon display..
Jag laddade min GameGolf efter varje runda men den räcker säkert till ett par stycken.

Problemet jag upplevde var att GPS-mottagaren var för dålig men det blir förhoppningsvis bättre i den nya modellen.

Kommer ändå att vänta tills det finns vettiga alternativ där man slipper släpa på en extra manick.
spetero
Inlägg: 25
Blev medlem: 20 maj 2014, 09:36

Sandstream skrev:Jag laddade min GameGolf efter varje runda men den räcker säkert till ett par stycken.

Problemet jag upplevde var att GPS-mottagaren var för dålig men det blir förhoppningsvis bättre i den nya modellen.

Kommer ändå att vänta tills det finns vettiga alternativ där man slipper släpa på en extra manick.
Aha, hur artar det sig med den dåliga gps:en. Många slag att korrigera i efterhand?

Ja man hoppas att dom uppdaterar hårdvarn men har inte sett något om det ännu..
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

spetero skrev:
Sandstream skrev:Jag laddade min GameGolf efter varje runda men den räcker säkert till ett par stycken.

Problemet jag upplevde var att GPS-mottagaren var för dålig men det blir förhoppningsvis bättre i den nya modellen.

Kommer ändå att vänta tills det finns vettiga alternativ där man slipper släpa på en extra manick.
Aha, hur artar det sig med den dåliga gps:en. Många slag att korrigera i efterhand?

Ja man hoppas att dom uppdaterar hårdvarn men har inte sett något om det ännu..
Kan vara hans enhet, jag har aldrig haft några problem med gps:en. Fick ett mail igår om att dom släpper en ny vassare version i November. Game Golf Live som dom kallar det, 9 November. Fick en kod också där jag får 50% rabatterat pris vid förköp.
Skriv svar