Jesper Parneviks Wedge auktioneras ut i Musikhjälpen

Här snackar vi allmänt om golf...
PushDraw
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 sep 2015, 12:39

Hallå Golfnördar!

Jag vet inte hur bekanta ni är med Musikhjälpen som varje år anordans av Sveriges radio för att samla in pengar till välgörande ändamål.

Hur som så har Jesper Parnevik bidragit med en wedge som vi kan lägga bud på. I skrivande stund är budet uppe i 6800kr för denna.

Som ni ser på länken nedan så har dem beskrivit annonsen såhär:
"För en riktigt golfnörd kan det här vara den ultimata julklappen! Det svenska superproffset Jesper Parnevik vann golfklubban år 2000 på Byron Nelson Classic-tävlingen. Han besegrade Phil Mickelson samt Davis Love III under Play-Off fasen."

Jag kan inte annat än hålla med dem om att detta vore den ultimata julklappen för golfnörden...jag tror att samtliga av oss här på forumet känner oss träffade av det ;)

Dock en liten fundering innan vi blir allt för exalterade. Dem har formulerat det som att han VANN klubban under tävlingen, inte att han vann MED klubban. Någon som har koll på vad Jesper lirade för klubbor under Byron Nelson år 2000? Jag kanske blottar min okunskap här, men varför skulle han vinna en klubba? Vinna klubbor gör man i min värld på företagstävlingar och annat dylikt, inte på PGA-touren?

Hur det än är så skulle det vara jäkligt ballt att ha den hemma på väggen...om sambon nu mot förmodan skulle tillåta det :D

http://www.tradera.com/item/280404/2476 ... golfklubba
Driver: TaylorMade M2 16'
Spoon: Cobra F7 15°
Utility: TaylorMade UDI 18°
Järn 4-PW: Mizuno MP-5
Wedgar: Titleist SM6 50°, 54° & 58°
Putter: Scotty Cameron Newport 2 Studio Style
HCP: 4,6
PushDraw
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 sep 2015, 12:39

Exakt, när jag läste lappen så var det så jag också tolkade det...därav funderingen :)

MEN! Tittar man på bilderna så ser man ju att klubban i alla fall är använd.
I ett pressmeddelande på Sveriges Radios hemsida där en del av bidragen lyfts fram skriver dem följande: "Jesper Parneviks klubba som han vann med under Byron Nelson Classic".

Så jag är fortfarande kluven hur det verkligen är, men jag delar din uppfattning. Är det verkligen en av wedgarna han vann med när han spöande Mickelson så vore det jäkligt coolt ha den! Men en random vokey wedge med Jespers autograf på för 7000kr...nja!
Driver: TaylorMade M2 16'
Spoon: Cobra F7 15°
Utility: TaylorMade UDI 18°
Järn 4-PW: Mizuno MP-5
Wedgar: Titleist SM6 50°, 54° & 58°
Putter: Scotty Cameron Newport 2 Studio Style
HCP: 4,6
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Håller med om det du sa tidigare i tråden - varför skulle han ha vunnit en wedge?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

Tillagt i objektsbeskrivningen 16 dec 20:46
OBS! Givaren har av misstag skickat fel gåva till Musikhjälpen. Auktionens bilder stämmer inte överens med objektsbeskrivningen. På bilderna syns en annan klubba än vad som anges i texten. Vinnaren av auktionen kommer därför att mottaga två klubbor – den som beskrivs i texten och den som syns på bilderna


Nu blev detta rörigt...
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Alm skrev:Tillagt i objektsbeskrivningen 16 dec 20:46
OBS! Givaren har av misstag skickat fel gåva till Musikhjälpen. Auktionens bilder stämmer inte överens med objektsbeskrivningen. På bilderna syns en annan klubba än vad som anges i texten. Vinnaren av auktionen kommer därför att mottaga två klubbor – den som beskrivs i texten och den som syns på bilderna


Nu blev detta rörigt...
Haha, kan det vara så att Jesper (eller någon adminstratörsnisse) har skickat två äldre klubbor som passar tidpunkten? ;)
alexolssn
Inlägg: 29
Blev medlem: 22 nov 2015, 14:43

Frågan är ju varför det är graverat Jesper på klubban om han inte spelat med den.. Har inte dom flesta av proffsen det på sina klubbor? Hade han vunnit det hade det väl knappast varit där?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

alexolssn skrev:Frågan är ju varför det är graverat Jesper på klubban om han inte spelat med den.. Har inte dom flesta av proffsen det på sina klubbor? Hade han vunnit det hade det väl knappast varit där?
Det vore väl fullt möjligt att de graverades efter segern som i en pokal?


Sent from my iPhone using Tapatalk
alexolssn
Inlägg: 29
Blev medlem: 22 nov 2015, 14:43

MaxP skrev:
alexolssn skrev:Frågan är ju varför det är graverat Jesper på klubban om han inte spelat med den.. Har inte dom flesta av proffsen det på sina klubbor? Hade han vunnit det hade det väl knappast varit där?
Det vore väl fullt möjligt att de graverades efter segern som i en pokal?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Funderade på det med, men det känns meningslöst att gravera namnet på en wedge om det skulle vara som en pokal, när tävlingsnamnet då inte finns med?
Skriv svar