Golfweekend utomlands Högt Hcp

Här snackar vi allmänt om golf...
Danne213
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 feb 2016, 16:23

Hej Tittar efter weekendresor till typ Portugal eller spanien. Kollat runt lite på ving.se och så men läser där att de flesta banorna har HCP gräns runt 26.

Jag tog mitt kort förra sommaren och ligger på 33.5. Då är min fråga om nån är vet om någon bana som tillåter högre hcp?

Tar även tips på ställen som man kan boka sin weekend på om någon har? Mvh Daniel
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Danne213 skrev:Hej Tittar efter weekendresor till typ Portugal eller spanien. Kollat runt lite på ving.se och så men läser där att de flesta banorna har HCP gräns runt 26.

Jag tog mitt kort förra sommaren och ligger på 33.5. Då är min fråga om nån är vet om någon bana som tillåter högre hcp?

Tar även tips på ställen som man kan boka sin weekend på om någon har? Mvh Daniel
Hej Daniel,

Jag skulle rekommendera att du går igenom de golfresefirmor som finns när du ska åka på golfresa, de har koll på det mesta du behöver veta. Googla så får du säkert tio företag du kan använda dig utav. Det finns gott om banor som inte har något HCP-krav så det borde inte vara särskilt svårt.

//Max
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

Var nyligen till Marbella och lirade, bokade via golf-service. Där skrev vi förvisso i hcp när vi bokade men fick känslan av att de inte bryr sig särskilt mycket vilket hcp man har.
Jag blev iallafall aldrig kollad.

Men man kanske ska undvika de finaste banorna...
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Alm skrev:Var nyligen till Marbella och lirade, bokade via golf-service. Där skrev vi förvisso i hcp när vi bokade men fick känslan av att de inte bryr sig särskilt mycket vilket hcp man har.
Jag blev iallafall aldrig kollad.

Men man kanske ska undvika de finaste banorna...
I de flest andra länder har de förstått att är du villig att betala så är du välkommen att spela och det som är kanske ännu viktigare, golfare som inte kunde spela på en godkänd nivå skulle aldrig lägga flera hundra kronor på att spela på en bana.

Jag har själv spelat i många länder och varit ansvarig för resor till ett par stycken och HCP-nivån har aldrig kommit på tal, förutom i Skottland där de rekommenderade tee-box beroende på spelnivå :)
Skriv svar