Byta klubb Sthlm

Här snackar vi allmänt om golf...
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Hej!

Jag är medlem på Saltsjöbaden som är en trevlig bana och har ett bra bemötande. Nu funderar jag dock på att byta klubb till någon annan som är representerad i söderort och som det ser ut nu så ligger valet mellan Botkyrka och Ågesta. Jag bor 15 minuter från ågesta och ca 25 från botkyrka.

Någon här som är medlem och kan berätta fördelar och nackdelar med de två? :)

Klubbkänsla?
Ofta fullbokat?
Övningsområden?
Roliga tävlingar?
Välkomnande för nya medlemmar?
Och sist men inte minst, rolig bana?
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MizunoMade skrev:Hej!

Jag är medlem på Saltsjöbaden som är en trevlig bana och har ett bra bemötande. Nu funderar jag dock på att byta klubb till någon annan som är representerad i söderort och som det ser ut nu så ligger valet mellan Botkyrka och Ågesta. Jag bor 15 minuter från ågesta och ca 25 från botkyrka.

Någon här som är medlem och kan berätta fördelar och nackdelar med de två? :)

Klubbkänsla?
Ofta fullbokat?
Övningsområden?
Roliga tävlingar?
Välkomnande för nya medlemmar?
Och sist men inte minst, rolig bana?
Mitt tips är att åka dit, utan ett uttalat syfte att du kanske vill bli medlem. Kolla hur människor reagerar. Hur är personalen? Ställ lite jobbiga frågor och testa dem lite, haha. Då tror jag du får en bra bild, för jag tycker man brukar känna rätt snabbt hur det är på en klubb, gällande klibbkänsla och bemötande då rå!

Sen kan jag inte säga så mycket mer då jag aldrig varit där! Men jag tycker att klubbkänsla och attityd lyst igenom rätt snabbt på varje klubb jag spelat på.

Hoppas det går bra för dig och att trivs i år!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Mikael316 skrev:
MizunoMade skrev:Hej!

Jag är medlem på Saltsjöbaden som är en trevlig bana och har ett bra bemötande. Nu funderar jag dock på att byta klubb till någon annan som är representerad i söderort och som det ser ut nu så ligger valet mellan Botkyrka och Ågesta. Jag bor 15 minuter från ågesta och ca 25 från botkyrka.

Någon här som är medlem och kan berätta fördelar och nackdelar med de två? :)

Klubbkänsla?
Ofta fullbokat?
Övningsområden?
Roliga tävlingar?
Välkomnande för nya medlemmar?
Och sist men inte minst, rolig bana?
Mitt tips är att åka dit, utan ett uttalat syfte att du kanske vill bli medlem. Kolla hur människor reagerar. Hur är personalen? Ställ lite jobbiga frågor och testa dem lite, haha. Då tror jag du får en bra bild, för jag tycker man brukar känna rätt snabbt hur det är på en klubb, gällande klibbkänsla och bemötande då rå!

Sen kan jag inte säga så mycket mer då jag aldrig varit där! Men jag tycker att klubbkänsla och attityd lyst igenom rätt snabbt på varje klubb jag spelat på.

Hoppas det går bra för dig och att trivs i år!
Ja, det var min plan men då jag haft så mycket jobb så har jag inte hunnit och känner lite att jag bara vill ha det klart :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Ett absolut minimum är väl att ha spelat banan. Det är ändå det centrala. I och för sig kommer det bli mindre viktigt med tiden, hemmaklubben är alltid hemmaklubben. Sen skulle jag prioritera närhet till hemmet. Det är rätt gott att bara kunna åka över på kvällen och gå några hål. Klubbkänsla, klubbtävlingar osv, ja kan du hitta ngn här eller på annat svenskt golfforum så är det ju bra. Ring och prata med de olika klubbarna.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Anders skrev:Ett absolut minimum är väl att ha spelat banan. Det är ändå det centrala. I och för sig kommer det bli mindre viktigt med tiden, hemmaklubben är alltid hemmaklubben. Sen skulle jag prioritera närhet till hemmet. Det är rätt gott att bara kunna åka över på kvällen och gå några hål. Klubbkänsla, klubbtävlingar osv, ja kan du hitta ngn här eller på annat svenskt golfforum så är det ju bra. Ring och prata med de olika klubbarna.
Det kan man absolut tycka men jag vet att båda banorna är "roliga". :)
Inga medlemmar eller erfarna besökare på forumet?
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tyvärr...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Rekommendationen är att kolla upp hur det är med starttider, speciellt under tider på dygnet du spelar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tee
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 jul 2014, 19:59

Fördelen med Ågesta är läget. Tyvärr har klubben haft en del bekymmer framförallt med skicket efter en omfattande ombyggnad av greener för många år sedan.Man laborerar också med bansträckningen. Att få starttid på Ågesta är också besvärligt. Många som spelar och en runda tar alltid tid, framför allt på helgerna.

Botkyrkas nackdel är att den ligger en bit från stan men det går ganska snabbt att åka dit. Till det positiva är att banan är mycket varierande och man tröttnar aldrig på att spela den. Banan sträcker sig naturligt genom skogslandskapet och erbjuder en hel del utmaningar med mycket vatten i spel. Mycket nivåskillnader som kan göra den jobbig att gå om konditionen är dålig. Skicket oftast bra, dock inte i topp tidigt på säsongen men kommer snabbt igång när värmen kommer. Känslan på klubben är gemytlig/familjär till skillnad från många klubbar av typen "golfkoncern"/representationsanläggning. Rekomenderas.
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Tee skrev:Fördelen med Ågesta är läget. Tyvärr har klubben haft en del bekymmer framförallt med skicket efter en omfattande ombyggnad av greener för många år sedan.Man laborerar också med bansträckningen. Att få starttid på Ågesta är också besvärligt. Många som spelar och en runda tar alltid tid, framför allt på helgerna.

Botkyrkas nackdel är att den ligger en bit från stan men det går ganska snabbt att åka dit. Till det positiva är att banan är mycket varierande och man tröttnar aldrig på att spela den. Banan sträcker sig naturligt genom skogslandskapet och erbjuder en hel del utmaningar med mycket vatten i spel. Mycket nivåskillnader som kan göra den jobbig att gå om konditionen är dålig. Skicket oftast bra, dock inte i topp tidigt på säsongen men kommer snabbt igång när värmen kommer. Känslan på klubben är gemytlig/familjär till skillnad från många klubbar av typen "golfkoncern"/representationsanläggning. Rekomenderas.
Stämmer överens med vad jag hört tidigare. Har faktiskt bara hört goda saker om botkyrka medan ågesta får viss kritik som du också lyfter. Varierande banor gillar jag så det får nog bli botkyrka ändå. :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Mina enda alternativ är Golfstar eller Bro Hof skulle jag säga...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar